Bästisdag vs stressdag

Dagen började med en härlig powerwalk. Det blev handling på vägen hem, för vi (eller Tomas) skulle göra paj som vi skulle bjuda Bästis m familj på idag!
Nyduschad såg jag fram mot en lugn o skön dag och Tomas hade börjat med pajerna.... så fick han ett sms från
sin tatuerare och eftersom konversationen mellan dem förs på engelska i sms, så hade Tomas tagit fel på dag,
det var inte thursday, det var tuesday :P
Han fick kasta sig i bilen, utan att ha ätit någonting, jag skickade med lite godis, jordnötter och vatten...

... så det var bara för mig att ställa mig och göra pajer... lätt stressad ... jag hade inte hunnit städa, men allt
gick i rasande tempo, jag brände ena pajskalet, så jag fick ställa mig o göra nytt skal... telefonen ringde... hjälpa
Filippa leta piercingknopp, då hennes försvunnit över natten, skära sallad, torka, diska, duka...
Glömt köpa creme frachie till vitlöksdip, barnen vägrar gå o handla, så i skorna och gå till affären.
Det tog 1,5 timme för Tomas o färglägga tatton, så han hann hem och äta med oss! Lucky him :D

... bara att ta över

Men vi har haft en trevlig dag i alla fall. Pajerna blev lyckade och sen fika vi på balkongen och
gick en promenad ner till vår båtbrygga för att kolla till båten.
Nu ska jag över till syrran för att låna väska, jag ska iväg i morrn på en övernattningstur till
Stockholm :)


Bästis                                                                               Bästis o jag

Kommentera här: