Strömlös stad

Vi var ner på stan tidigare idag, köpte julklapp till pappa, letade efter ett rött skärp till mig,
men det finns inte i hela stan, nån som har nåt tips?... o nej, jag vill inte ha luciaband...
Vi var in på H&M o där hittade jag en skjorta som jag ville ha till julafton och jag var in o
provade den och den satt som en smäck.. men när vi stod i provrummet, så blev det tvärmörkt.

Det visade sig att strömmen gått i hela stan :P så vi blev utskickade därifrån o lade undan
kläderna. Vi åkte hemåt och åt lite lunch sen iväg igen, samma tur på stan, det kändes
onödigt, men det är sånt som kan hända och det hände idag, mitt i julshoppingen.
Den här andra svängen på stan blev lite stressig, eftersom vi skulle hämta Wilmer på dagis.
Men känner jag mig rätt, så blir det en sväng ner i morrn och då har ju lönen kommit oxå.
Jag hann in på sytemet o handlade några cider, utgång väntas på juldagen...

Nu ligger skjortan i tvättmaskinen, jag vill alltid tvätta kläder jag köper, för att få min egen
lukt på dem, sen blir det fram med strykbrädan, har fler skjortor som ska strykas till jul!

1 Bästis:

skriven

Är så nyfiken på vad du har köpt mer idag, det blev väl inte bara en skjorta?

Kommentera här: