Tandläkarn

På julafton gick en lagning ur en tand, så jag har väntat tills idag när jag fick tid hos tandläkaren,
precis den kostnad man vill ha nu när det varit julafton, plånboken är väldigt tunn just nu och vi
har hela januari kvar...
Tanden slutade på 1175 kr, det hade man ju kunnat handla något roligare för... Jag fick bedövning
som inte släppte för i eftermiddags och jag har ont sedan tandläkaren spände ställningen för att
fylla tanden, inte skönt, jag låg nästan 3/4 timme och det var jobbigt. Wilmer var med och satt o
väntade snällt. Så skönt att ha en hel tand igen.

Nu hoppas jag på Lottovinsten och hästvinsten :thumbup:

Hejdå julgran

... för i år. Nu är den borta och det blev tomt o mörkt där den stått. Men skönt att den är borta.
Allt mitt julgranspynt (utom glitter o belysning) gick ner i denna fiffiga låda jag fick av mamma
tidigare iår.


Var sak på sin plats...

Wilmer o jag har varit i städtagen idag, han älskar o hjälpa till, när han vill!

29 december

Go´morron!

Så här ser det ut när jag kollar ut genom fönstret, inte kan man tro att det är 29 december...


Startade dagen med stavgång i det här vädret, men så skönt att ha det gjort och nu väntar en skön dusch
och efter det lite god fruktsallad. Börjar lite lätt med den nyttiga linjen jag ska köra efter nyår, skulle vilja
gå ner 3-5 kg. Jag har ett mål att göra det till 1 juni :)

Sen en sväng ner på stan med mamma och senare blir det middag hos Veronika med familj, hon fyller år
i morrn, så vi grattar henne idag. Ska kolla efter födelsedagspresent på stan.

Go´morron torsdag!

En favvo

En favorit till middag för mig


Räkpasta och ett glas vitt=vardagslyx

Mysdag

Jag tog 9 bussen till Stockholm och mötte upp Bästis vid Tekniska kl 10. Vi skulle äta frukost
Två systrar och en kock, men de hade mellandagsstängt, så vi letade upp ett annat ställe
och hamnade på Bagel Deli, vi var lite skeptiska när vi såg inredningen, men det vi åt var gott!

Sen blev det lite affärer och vi gick o bokade bio, vi såg New Year´s Eve, helt OK. Vi såg den
på Biograf Grand, hade egen soffa...
Efter filmen som var mellan 16-18 så begav vi oss hemåt. Det som blev handlat var ett grönt
linne.

Nu strax väntar sängen, skönt att vara ledig resten av veckan!


Bästisdag

Idag blir det att sätta sig på bussen in mot Stockholm och möta Bästis där :)
Men fy vad det blåser, hade tänkt haft skinnjackan då det är 10+grader ute,
men i den här blåsten blir det nog vinterjackan...

Hoppas ni alla får en fin dag i stormen Dagmar, på återseende!

Annandagen

Idag har vi en grön Annandag. Wilmer fick ju en cykel i julklapp, men han har sagt tidigare att han
ALDRIG ska börja cykla, men idag var vi ut och jag höll bak i cykeln hela tiden och det gick galant,
vi är snart där, när han cyklar helt själv. Måste öva på lite start och stopp.... han vill ju själv så det
är jättekul, bara vi går försiktigt fram och vem har brådska... Och att överhuvudtaget ha barmark
och kunna cykla så här i jultider :)
Här kommer några foton, han tyckte vi skulle fota många foton på han och hans cykel som han är
så stolt över.







Juldagen

Igår var vi bjudna hem till Lisas familj på julmat. Trevligt. Det fanns mycket gott och som vanligt
blev man så proppmätt av julmat... De bor så mysigt på landet och vi satt i deras stora lantliga
kök, vi var 19 st. Vi var kvar när de hade sin paketutdelning, mycket paket var det...
Vi avslutade med god fruktsallad o risalamalta och fika.


Sen åkte vi hemåt för Tomas o Wilmer skulle ut och spela juldagsbandy och jag skulle vidare till
Sara för tjejträff.

Vilken blåst vi hade inatt, Stormen Dagmar var här och när pappa skulle skjutsa Sussie till Arlanda
så låg det träd över vägen, men han hittade alternativ väg så hon hann i tid till terminalen :P
Nu är hon på väg till N.Y ! Lyllos henne.




Mina julklappar

Jag har varit snäll i år. Här är mina klappar








Tack för allt fint ♥

Den här köpte jag till mig själv

Trevlig resa

önskar jag till syrran och Tea som drar till New York i dag, ha så skoj
och shoppa inte ihjäl er ! Jag tar dock gärna emot gåvor :)

Hemma

... igen, efter utgång... Hallå, var är alla 39 åringar? inte ute o dansar iaf, möjligtvis på Knuttekåken,
men inte på stan... Vi var till Teatern, eller Club Salt, som det numera heter och vad var åldern där?
... jo, keps och mössålder... Hjälp, det är Juldagen, men det kunde inte ses på någon, men det blåser
storm ute, så det var väl därför de hade mössa och keps på sig :)



Julafton i bilder

Så här firade vi

























Ja, då var julafton 2011 till ända. Har varit en mysig dag med nära o kära och mycket
o uppskattade julklappar. God mat, mätta som vanligt på julafton, men det är så här
det är varje år. Jag fick många fina julklappar, Tack Alla för de fina. Inlägg kommer
med mina klappar.
GOD FORTSÄTTNING på juldagarna ♥

G♥d jul


God jul alla vänner. Min julafton firas hos mamma och pappa. Ha en mysig dag med era nära o kära ♥

I väntan på julafton


Janssons


Morgonjulklapparna


Ljus i vårt hus


Julgott

Ja, så var det då dan-före dopparda´n. Har jobbat till fyra idag och vi har haft det lugnt
på jobbet, men vi har haft kunder, annars är det nog julklappar och mat som gäller idag.
Har ätit god middag som Tomas fixade och så fick jag en drink och den var jag värd efter
att ha jobbat idag, smak av Turkiet... Strax blir det uppesittarkväll i soffan och vi ska bara
mysa.

På återseende i morrn!

Frissan

... check!

Blev lite färg och lite toppning... var på stan efter jobbet och handlade lite julklappar och jag är
så trött nu, så sängen väntar.



See you!

Tvättar....

... i tvättstugan. Filippa har rensat sitt rum och så lägger hon allt i en hög i tvättstugan.
Jag var ner o kollade om det fanns tid i den stora tvättstugan, längst ner i vår port och
det fanns det, ibland har man tur och det är skönt att ha sista tiden för dagen, då behöver
man inte stressa för att slutföra till nästa som kommer. Smidigt att tvätta där, vi har tre
stora maskiner och en stor torktumlare och ett stort torkrum med superbra fläktar.
... och det går ju så fort, en maskin är klar på ca 40min och allt är torrt när man hämtar
upp det till lägenheten. Bara lägga på rätt plats.
 
Jag tar med kameran ner när jag ska dit igen och hänga resten och vika ihop det torra
från torktumlaren. Finns tom strykjärn och strykbräda och mangel om man vill fixa med
det.

Här är jag ikväll:





Strax klart!

Ha en trevlig kväll!

Bästis

... har du varit här ?

Hit måste vi gå, kanske någon mellandag? saknar dig ♥




Hipp hurra

... för Ellie som fyller 3 år idag !!! Grattis älskade hund ♥



Tomtefavoriter

Jag har många tomtar nere i kartonger i källaren, men dessa kommer fram varje år. Det är mina
favoriter, de låg i klädkammaren och väntade på att få komma fram till julen. Här är de

Jägarna2

Tänkte hyra Jägarna 2 från Telia videobutik online. Känner bara för att lägga mig i soffan, segdag
med snö blask, men nu är det lite vitt ute iaf, men ack så slaskigt..

Trevlig kväll !



UPPDATERiNG:
Jag tyckte filmen var bra, kan inte säga om jag tycker att den är bättre eller sämre än ettan,
då jag inte har sett den sen den kom. Men :thumbup: för denna!

Musikhjälpen

Nu är det nedräkning för Musikhjälpen, ett bra radio- och tvprogram för en god gärning. De håller på
till kl 18 och såg just en gullig kille som heter Gustav o är 5 år som var in o skänkte 230kr som han
sparat ihop och han fick önska låt och det blev moves like Jagger, han dansade och sjöng järnet i
studion med Codjo... härligt att se.

Nu snöar det när jag kollar ut genom fönstret, kul om det blir lite vitt till jul, det lyser ju upp i mörkret.
Nu kollar jag på Musikhjälpen på datorn, de har slutat sända på tv:n, tycker jag är dumt nu i slutspurten,
korkat...

Sista låten för i år blir: Your ways med Hoffmaestro och Sverige

 



Årets summa för Musikhjälpen 2011 blev: 18 104 362 kr, BRA JOBBAT!

Jag o min elefant

... som jag köpte i somras, men idag var första gången jag använder det och den trivs runt min hals :)

Hos min farmor

...fikade vi 4:e adventsfika, vi gav henne en julklapp så fin, en domherre att sätta talgboll i, passade
perfekt på hennes fina fågelbord. Och så fick hon choklad såklart!





Väntar Ellie på Tomten, tro...?

Lördag innan jul

Det är lördag innan jul och det regnar o blåser ute, rent skitväder, vill ha lite snö nu, inte sånt här blask.

Jag har jobbat idag och Wilmer har varit med Sussie, de var o hälsade på hos mig o Theo på jobbet, o
sen stannade Wilmer med mig där tills vi stängde, men innan blev det Mcd med moster.
Nu sitter jag här med tända ljus och myser, har fått i mig lite tidig middag, skönt att ha det gjort.
Tomas är på nån innebandyturnering, han kommer ha så ont när han kommer hem, men det kommer
han inte erkänna, bara skylla på annat. Vill inte höra nåt gnäll, men jag ser på han när han har ont.

Lyssnar på Musikhjälpen och de har cirka 25 timmars sändning kvar nu, spännande o se hur mycket
de får ihop iår. Förra året blev det 12 236 417 kr








En gammal klassiker som jag har förmånen att komma ihåg när den släpptes innan julen 1984.
Jag minns när jag såg videon för första gången och jag var så kär i George Michael. Den spelades
i Bagen, vi hade ju bara två kanaler på den tiden. Minnen....

Go´kväll

... i alla stugor. Sitter o myser med en kopp te och ska strax gå några steg till soffan och kolla
Svenska Hjältar galan som börjar om tio minuter.



I morrn väntar jobb, så helgen går väl i rasande fart efter det, jag tar ingen kompdag nästa vecka, utan
spar den till mellandagarna.

Go´kväll!

Immortal



Spännande, undrar hur den luktar :question:

Då har man sett Breaking Dawn part 1, väntar med spänning på part 2.

Tur

Idag hade jag tur på jobbet när vi skulle lotta ut en julkorg med massor med godis i.
Det stod TV på lappen och jag gick hem med korgen :)



Lussetåg


Tidigare i kväll, så fint! Duktiga 0:or. Wilmer är 4:a från vänster

Musikhjälpen

Så, då har jag skänkt ett litet bidrag till Musikhjälpen. Jag var med på deras första Flashmob, när alla skickar
in bidrag samtidigt via sms i mobilen. 57 200 kr gav första flashmob:en.

I år går hjälpen till: Alla flickor har rätt att gå i skolan, det är långt ifrån verkligheten för många flickor i Etiopien. Bara hälften av alla flickor som börjar skolan går ut grundskolan.


13 december


Trevlig Lucia på Er alla !
Jag sitter o kollar på årets Luciatåg från Göteborgs Domkyrka, de sjunger så fint,
riktigt stämningsfullt. Lucia är alltid mysigt och själv ska jag på Wilmers Luciafirande
på fritids kl fyra idag, så det blir till att sluta tidigare idag. De ska även ut o lussa i Frötuna
församlingshem på dagen. Nu strax blir det att gå med Wilmer till skolan o sen till jobbet.
Wilmer ska vara tomtenisse.

Barnens hus och gitarren



Det var årets hus!

Här kommer härliga bilder på Wilmer med Filippas gitarr, han kommer nog gå i sin brors fotspår och börja
spela gitarr...

Mysdag








Vi började dagen med glögg och korvgrillning, mysigt...
Sen började vi baka julgodis:


















TACK till de bästa vänner och alla barn för en mysig dag, saknar er redan ♥

Trevlig dag

Vilken trevlig dag vi har haft hos Bästis med våra familjer. Nu är klockan sent och jag lägger in ett
bildregn i morgon. Gubben är ute o roar sig, men för mig väntar sängen, har varit en fartfylld dag
med många goa skratt... o goa bakverk.
På återseende!


Nu är kylen fylld med proppfulla burkar av de olika sorters godis som vi bakade och delade på...

Årets





Nu är den färdigklädd så här på Anna-dagen. Grattis alla Annor och Grattis till Roger som fyller år idag!!!
Tomas o Wilmer har åkt iväg o grattat, men jag har lite o göra och göra klart för vi åker i morgon fm till
Bästis i TäbyKyrkby och inte att förglömma Idolfinalen kl 20, det står mellan Amanda o Robin, må bästa
Idol vinna!
Nu hänga tvätt :P

Trevlig helg !

Helglängtan

Längtar till helgen, då ska vi träffas pinglorna igen och våra familjer för julgodisbak hos Bästis,
Mys hela dan ♥



Ses snart :)

Salandermode

Läste att H&M släpper en kollektion baserad på filmen/boken "Män som hatar kvinnor" ("The girl with the dragon tattoo"), specifikt inspirerad av Lisbeth Salander. Amerikanerna är ju som tokiga i trilogin och lagom till att den amerikanska versionen av filmen har premiär släpper H&M kollektionen om några dagar. Iaf i USA.

Varvar ner

Efter en dag med inventering, så varvar jag ner med min nya julskiva och polkatomtar,
tomtarna var jag inte så förtjust i, tacka vet jag vanliga skumtomtar.
Sen blir det en dusch och lite färg i håret... sen sova..

Go´kväll


Skåpet


Vi tog bort dekorlisterna på glasrutan och vi har inte satt på beslagen
på dörrarna, jag vill nog ha som det är med bara nyckelhål, vi får se,
annars sätter jag dit dem sen. Vi är nöjda med reslultatet.

Så här var det innan:

Hemma

... igen efer en trevlig helg i Gävle. I vår bil var vi fyra stycken som åkte först, de andra åkte lite senare.
När vi kom fram började vi med att hälsa på Beijer i Gävle och kolla in deras anläggning. Sen blev det
incheckning på hotellet och en cider i hotellbaren. Vi ville få i oss lite lunch innan julbordet på kvällen, så
vi gick till O´learys och beställde in god mozarella baugette och en cider. Efter det så gick vi till Church street saloon , en westernpub, så mysig och vilken cider jag fick, det var som en måltid med all frukt den var toppad med... Sen var det dags att gå tillbaka till hotellet och byta om och möta upp de andra som åkte den andra bilen.
I hotellbaren möttes vi upp med Beijer Gävle och sen åkte vi taxi till Maxim, där de hade julbord med under-
hållning. Senare gick vi till city med olika ställen som Helt enkelt och Harrys.
Hade en jätterolig dag och kväll! Gävle är en riktigt mysig stad, som ett litet Stockholm.

Ska kolla på så mycket bättre nu, jag orkar inte lägga in bilder från igår, får bli i nästa inlägg, I´ll be back!

På väg

Väskan packad, jag blir strax upphämtad och då far vi mot Gävle. Får se vad Gävle har att bjuda på,
här är fint väder iaf, hoppas på samma där.
So long, bye, bye !

2 december

God morgon !

4,3+ grader ute. Sitter just nu vid frukostbordet o tar det lugnt. Adventsljuset brinner så fint.
... o på söndag tänder vi det andra ljuset. Wilmer, Tomas o jag har kollat in adventskalendern
Tjuvarnas jul nu på morgonen, det är mysigt att följa kalendern och årets verkar vara riktigt
bra.
Idag väntar jobb till kl 18 och i morgon åker vi med jobbet till Gävle, där vi ska på någon
krogshow tror jag och så övernattar vi på hotell och åker hem på söndag. Såg att de tänt på
julbocken inatt och jag som vill se den, har aldrig sett den live. Nu är det bara skelettet
kvar :(

Ha en fin fredag alla finingar!


Bild från Gävle inatt, i dagens Aftonbladet