Nytt ämne

.... som vi har den här terminen är arbetspsykologi, vi har precis börjat men det är ett stort omfattande och spännande ämne.... Varit en intressant dag och fortsättning i morrn, kul med nytt ämne :)


Ute

.... o leker med Wilmer o Ellie :) vi kastar snöboll och vi vill inte gå in :)
Trevlig kväll :)

En söndag


Härlig sol idag, lite bakis efter en rockkväll :P 
Hämtade Wilmer i Täby där han sovit hos grabbarna grus. Nu tvn :)
Gokväll !

Ljushuvud

.... det är jag det :) fick den här braiga pannlampan av Micke idag, så bra när vi går prommis med Ellie på kvällarna, reflexväst o pannlampa på, check !


Gokväll

Lite läsning o gokväll på tvn :) efter en kall prommis !
Hoppas ni har en trevlig kväll :)


Ellie

Igår var Ellie till veterinären där vi körde en kloklipp, 120 kr tycker jag är ganska billigt för att få det gjort. Efter gick vi prommis o hon var nöjd o gick med sin leksak i munnen hela tiden, vi köpte den hos veterinären, numera är den nästintill tömd på innehållet, förvånad? NOT :)


Prommis

Idag har syrran varit här o fikat :) ... sockerkaka och te är grejjer det. Vi gick oxå prommis med Ellie, härligt väder nu och så fint ute :)
Ha en fin söndagskväll !

Loppisfynd

Var på Pingstkyrkans loppis igår och det blev några fynd :) 5 kr styck för glasvaserna 5 kr för skålen 10 kr för skrinet och 40 kr för handstickade nya raggisar till Wilmer. Kul att gå på loppis!


Här bor vi

 
 
Härlig dag med mycket snö och soligt väder :)
 

Rösta på Lisa

Guldankaret: Lisa Ehlton

Ridsport. På hästen Charlene Girl vann Bergshamratjejen Lisa Ehlton JSM-silver i ponnyridning efter en dramatisk omhoppning om guldet. Nu är hon nominerad till Guldankaret.

 

Rösta på Lisa Ehlton genom att skicka ett sms med texten NT ANKARE LISA samt ditt eget namn till nummer 72001. Norrtelje Tidning tar ingen avgift - sms:et kostar bara som ett vanligt sms.

Röstningen pågår till den 20 januari klockan 09:00.

Vinnarna presenteras på den nya Idrottsgalan i Norrtälje den 7 februari och i Norrtelje Tidning vecka 6-7.

 

Tulpanens dag


Fick massor med underbara tulpaner i olika färger av Min Kärlek ❤tack❤

Grattis

Stort GRATTIS till gudsonen Edwin som fyller 11 år idag! Hipp hipp hurra :)
 
Hoppas du har en bra dag :)

Skolstart

.... hade vi idag, kul att träffa alla i klassen igen och den här terminen ska vi ha praktik i 10 veckor och den börjar vecka 11 :) 
Nu strax ska jag kolla tv, det blir idrottsgalan, ha en trevlig kväll :)



Eddies dag

Här kommer lite fina bilder från igår när vi firade Eddie som fyllde 11 år :)
 
 
Vi tackar familjen Eriksson för en trevlig dag med underbart vackert fika, god mat och gott sällskap :)
Wilmer och jag tackar oxå för att vi fick sova kvar och haft en mysig söndag med er.
 
Här är fina Sigge :)
 

Gomorron söndag


Ser ut att bli en härlig dag, ljust o fint ute, life is good :)

Kalasdax

Idag är vi i Täby på kalas hos Eddie som fyller 11 år :)
Vi har fikat gott o ätit god tacomiddag. Wilmer o jag ska sova här, nu ska vi vinka av de sista gästerna :)
Hoppas ni har en trevlig lördagskväll :)



Vardagslyx

Min dag började hos frissan klockan nio, efter att ha fått iväg Wilmer till första skoldagen den här vårterminen :) ....blev ingen klipp men lite färg och slingor på de grå ;)
Sen gick jag och bokade tid på Frisk o Skön för lite brynplock och en minimanikyr, men innan jag fick skämmas bort lite så träffade jag Theodore och vi käkade lunch tillsammans, mys. Wilmer hade kompis med hem efter skolan och när vi lämnade hem kompisen sen åkte jag o blev ompysslad med bryn o naglar. Innan köpte jag två fina armband som jag kollat på ett tag o rea på dem dessutom :) kul att köpa något man kollat på för lite julklappspengar :)


Röd måndag

Idag är trettondagen och det är måndag. Var till syrran o fikade idag, sen gick vi till handelsområdet o jag handlade jeans och kallingar till Wilmer. Han är ledig i morrn och börjar skolan på onsdag. Härligt att ha han här igen. Inga större planer för morgondagen... 
Jag längtar tills min skola drar igång 
men det är inte förrens nästa måndag...
Ellie är hos oss ikväll oxå :)


Gokväll o gonatt !

Trettondagsafton 2014

När en blomma bryts av i sin vackraste blom
då blir marken så trist, och så fruktansvärt tom…
Men kanske ändå att det någonstans finns
en äng eller undangömd skreva,
dit blommor som brutits för tidigt får komma
och fortsätta andas och dofta och blomma och leva…
 
Vila i frid Lillan ♥
 

2014

Hoppas ni hade en fin nyårsafton. Min firades hos Bästis och vi åt o drack gott, barnen hade kul och det blev många raketer o smällare :)
Nu första dagen på det nya året o jag ligger o kollar på Agnetas nyårskarameller, många skratt :)

God fortsättning :)