Grattisfika

Ikväll har vi varit o grattat barnens kusin Julia som fyller 18 år idag ! Hipp, Hipp för henne idag !

Vad tiden går fort, kommer ihåg det som igår när kusinerna var små :)



Julia, 1994                                                               Fina kusiner, Theodore och Julia, 1994  

       

SkönaSöndag

Skönt att få en timme extra, man känner av den där timmen. Idag har jag varit ute o gått med
stavar. Jag gick till mamma och därifrån gick jag, syrran o mamma en tur på en timme i spåret,
med stavarna, skönt. Sen blev det räkmacka som vi gjorde själva och en kopp te hos mamma o
pappa. Efter det hemåt med stavgång igen och de nya stavarna ger väldigt mycket när det är
4kg motstånd.
Efter blev det en skön dusch och nu en kopp te.

Klockan sex ska jag, Filippa, syrran, Theo o Lisa gå på TinTin. Ska kolla den i 3D, första gången
för mig. Mys.
Tomas o Wilmer väljer att åka på innebandy.

Lövkrattning








Den årliga lövkrattningen hos min farmor. Fint väder och god kalopps till middag !
Känns som jag kommer sova gott...
På återseende!

God läsning

Idag var Wilmer på kalas på Färsna gård. Han ville att jag skulle stanna, så jag var där och satt o läste
vid cafeet. Han saknade inte mig alls, utan lekte för fullt med sina kamrater. Men det var tryggheten att
jag var kvar där. Men jag såg inte röken av honom på hela tiden och han gick inte o kollade efter mig alls.
Han är inne i någon fas just nu o vill inte att jag ska lämna honom. Till skola o fritids är det inget problem.

Men det gick ingen nöd på mig i solen.

Hål i hjärtat

Du behöver inte ha ett hjärta av guld för att hjälpa barn – det räcker med ett av silver.

I samarbete med Barncancerfonden och Ronald McDonald Barnfond har by leia designat en kollektion silversmycken som ska hjälpa sjuka barn och deras familjer.

Hålet i hjärtat har ett starkt symboliskt värde. Det kan stå för saknad och sorg men också för kärlek och glädje. Du fyller hålet i ditt hjärta med det du önskar. Intäkterna går till att bygga Sveriges femte Ronald McDonald Hus. Första spadtaget tas våren 2012 och Huset ska stå klart 2013. Du köper hjärtat här

Elsas

... hemlighet. Boksläpp idag och jag fick den på lådan idag, ska börja läsa redan i kväll, can´t wait...

T.G.I.F

Äntligen fredag och jag sitter här vid frukostbordet med en kopp morgonvälling och ska strax bege
mig till jobbet. Ledig helg har jag oxå, härligt. Denna dag får gå fort :)

Godmorgon och välkommen fredag !

Ny



Ny i min samling...

I min ägo :)


BungyPump™ Number One - träningsstaven som i första hand vänder sig till de som är vardagsmotionärer.

Staven är unik med sin inbyggda fjädring på cirka 20 cm och motstånd på 4 kilo.
När man promenerar med BungyPump-stavarna stärks hjärta, muskler, vävnader och skelett. Forskning visar att man kan uppnå upp till 60% mer träningseffekt jämfört med en vanlig promenad. Lederna i främst fot-, knä- och höftleder avlastas. Den fjädrande effekten innebär att stavens nedslag mot marken blir mjukare och skonsammare för axlar och armbågar jämfört med traditionella stavar. Man använder cirka 90% av kroppens muskler när man går med BungyPump-stavar. 

Tillverkningsland: Sverige

Tråkgöra

Efter en skön prommis med stavgång, så sitter jag nu här nyduschad med en kopp te och ska
ge mig på lite tråkgöra, men det måste göras...



Roligare än så blir inte denna tisdagskväll, nu bliré soffan med mina
♥ Filippa, Wilmer o Ellie. Tomas har åkt till jobbet o Theo i B-B stugan.

Go´kväll !

Se upp!

Här kommer jag! detta ältandes om träning... i morse kastade jag in träningsväskan i bilen och tänkte
åka till gymet efter jobbet, men jag hade ingen lust när stunden kom och då blir det heller inte roligt
att träna, så jag tänkte på gåstavarna som stod nere i källaren helt oanvända... jag har aldrig tidigare
gått med stavar, men idag var premiär och vad det tog... jag tror jag har hittat min träningsform och
frisk luft på köpet efter en dag på jobbet, inte illa. Tur nog har jag en man hemma som gillar att laga
mat, så när jag kom hem duschade jag och sen satt mig vid dukat bord, usch så bortskämd jag är...
Men det går lätt när jag jobbar till 16 och det är något kvar av kvällen.

Så se upp på gångvägarna - här kommer jag!



Nu ska jag läsa lite om stavgång och få lite tips och vad som är lagom
höjd på stavarna.

Go´kväll!

Sten, sax, påse

... spelet jag köpte för 5kr på loppis gick hem hos lillherrn :)


Han är en hejjare på att vinna...

Blandade känslor

Idag gick vi på visning av ett hus! Det ligger nära här vi bor nu. Det är konstigt, vi sitter o kollar hemnet,
fast vi trivs här vi bor, men vi har sett det här huset ett tag och inte varit på någon visning. Så idag var 
det en ny visning och vi ville gå o kolla så att vi inte ångrar oss sen, men nej, det var inte som vi trodde.
Så det känns jättebra att vi var o kollade och kan släppa det helt nu. Det var med blandade känslor som
jag gick dit. Jag trivs bra i lägenhet och älskar vår lägenhet, mest är det Tomas som vill ha hus.
Men hittar vi rätt hus en dag, så kanske :question:


i framtiden?

Förkläde

 






Pinglor: Ett sånt här LeilaBakar förkläde måste vi ha den 10:e ;)

Vackert väder

Idag tog vi en prom till Wilmers gamla dagis. Det var skönt i solskenet.



... o lite längtar han nog tillbaka... tur att vi kan gå o hälsa på!

Sitter på Tösses o väntar på Tomas o wilme...

img_9909 (MMS)

Sitter på Tösses o väntar på Tomas o wilmer, ska bli gott m fika. Har just innan varit o klippt mig, skönt att få en genomgång av håret. Theo har tid där kl fem idag, hon hade ett återbud. Nu får de komma, jag är så fika sugen på min lediga dag :p

Mössa på

... hade min mösspremiär igår, det börjar bli kallt ute nu så vi vet vad vi har att vänta oss i några månader
framåt... tur att man kan tända ljus o mysa inne i höstmörkret.

I morgon har jag ledig dag. Inplanerat är ett frissbesök mitt på dagen, sen har vi pratat om att röja i källaren,
men vem har lust med det på sin lediga dag i veckan... INTE jag... tar det hellre på en helg.

Nu ska jag kolla på Ensamma mammorna och efter det blir det del två i Den som dräper, en riktigt nagelbitare..
Kollade tidigare ikväll på första delen på tv4 play.

Slänger in några foton från vår sköna söndagspromenad igår :)








Nytt

... idag från Elgiganten


... äntligen hörlurar igen...


...o, äntligen nya lurar hemma...

Filippas









Filippa hade valt att vi skulle bjuda på tacopaj och tårta. Först ut kom Roger, Liam och Adam, sen kom Farmor o Farfar, Jonas, Ulrika och Julia. Mormor, Morfar, Sussie o Anna. Efter dem kom Ida, Alex o Tyra.
Theo o Wilmer var hemma och Filippas kompis Felicia.
Hon fick kontanter o många presentkort, som hon säkert har handlat fina saker för, då hon har varit till Stockholm o shoppat idag :) och så klart dessa fina örhängen från sin Gudmor, min Bästis.

Tack alla ♥

God morgon söndag



Efter dagens frulle väntas en höstprommis i solen, blir nog spåret.
På återseende!

Nollgradigt

... var det när jag gick upp. Jag har hunnit duscha och ätit frulle, för jag ska iväg och jobba idag.

Sen kommer gäster och grattar Filippa idag, hon har valt att vi ska bjuda på pajjer och sen tårta.
Jag hoppas jobbdagen går fort och att jag snart är hemma igen. Min lediga dag blir på tisdag och
då har jag frissanbesök.

Imorgon skulle jag vilja ta en riktig höstprommis i spåret med lite fika, var så längesen. Vet inte
var tiden tar vägen och speciellt då helgerna.

God morgon!

Jag har fojergula tomater

Tänk så många gula fina tomater jag har på min planta såhär mitten i oktober.


... o massor med nya på gång... nu står plantan inne.

Praoelev

Vi har haft en duktig praoelev den här veckan. Hon fyller år idag, så hon fick välja lunch och det blev
kebabtallrik på Arena.
Här är hon:


Här fyller hon på kaffemaskinen


Favoritsysselsättningen, fylla på o städa i limhyllan

Tack Filippa för din jobbinsats!

♥Filippa♥

Min Filippa fyller 15 år idag, 14 oktober. Stort grattis och ha en bra dag! Love you!
Här kan ni läsa om min fining♥



Syskonkärlek ♥




199kr



Nytt impulsköp för dagen.
 

Som ny

Idag har vi haft pärlan inlämnad för att få en ny framruta, då det var en lång spricka i den gamla.
Nu känns bilen hel igen :)

Åhnej...

... nu var det dags igen...



Kl 6:47 i morse

Färg vare´här

... inte så färgstarkt kanske, men jag har fått i en toning i håret och när jag höll på med det så
passade jag på att köra ett litet minispa på en gång. Jag tog bort gammalt nagellack och målade
nytt på både fingrar och tår. Nu ska jag smörja in fossingarna och sätta mig i soffan med en kopp
te, härlig avslutning på denna mörka höstkväll.

Trevlig kväll alla ni där ute !

I ett glas

Idag 20111011 så vaknade Wilmer och tappade sin första tand, han är så lycklig :)
.. o han ska visa ALLA sin glugg, så gulligt..




Nu väntar han bara på tandfén.
God Morgon!

Tapetsering

... på gång i hallen i morgon, då gäller det bara klädkammarväggen... tror det blir bra.
Sen ska jag kolla på någon ljus tapet till hallen som matchar den nya.
Tapeten jag köpt ser du här

Nu ska jag sova, God natt !

Söndagsbestyr

Oj, vad den här dagen har gått fort. Nu sitter jag här och ska hoppa i säng för att jag jobbar tidigt
veckan som kommer och ska vara på jobbet kl sju i morrnbitti...

Idag fick jag lite sovmorgon men så fort jag var uppe så var det hålla igång hela dagen... Wilmer
ville till Lekrymden så dit åkte vi i några timmar och efter det åkte vi till Rusta och Jysk, skulle kolla
på gardiner till Filippas rum, men kom hem med två rullar tapeter som ska sättas upp i hallen på
väggen vid klädkammaren, kommer bli sååå bra!
Sen var det bara att skynda sig hem och möta upp Tomas som kom från jobbet och vi åkte till gym
och tränade, vi körde på cirkelgymet. Våran coach Wilmer var oxå med...
Sen hem till duschen och gjorde mig klar för lite middag på Kina. Det var bara jag och Filippa, då
killarna var på innebandy. Det var så mysigt att bara sitta Filippa o jag, man behöver såna stunder.
Efter Kina åkte jag till mamma o pappa o drack en kopp te, sen hem o börja grejja i Filippas rum
och spela lite Wordfeud. Idag fick jag till ett bra ord med bra poäng :)

Idag

Jag idag


min nya handstickade poncho o nya ring från julmarknaden,
riktigt hantverk som bara finns i en upplaga :)


Julmarknad

Idag var vi på mysig julmarknad i Österbybruk. De kör alltid andra helgen i oktober.
Bilder från dagen kommer här...





... glöggpremiär...













Mysdag !

Go´kväll

... säger jag efter denna fredag. Vi var ju till Järva Krog Scandic där kursen var. När vi kom kl nio fick vi
äta av fruktostbuffén, så gott efter bussturen. Sen hade vi kurs till kl tolv och efter det blev vi bjudna på
lunch där, gott efter några timmars kurs.

Det var så fint väder när vi åkte i morse men när vi gick till bussen därifrån ÖSTE det ner och vad vi frös,
men sen blev det buss hemåt och var tillbaka vid halv tre, hann in på H&M en sväng och sen åkte Tomas o
jag till gymet, där han visade mig cirkelgymet, där gick vi en igenomgångsrunda och sen två fulla rundor.
Man kör 15 st olika maskiner i 45 sekunder och så har du 10 sekunder till nästa maskin, där inne var det
lugnt, så där kommer jag köra mer, men då med musik i lurarna eller ett pass med flera.

Nu är det fotbollsmatch på tv: Finland-Sverige, än så länge 0-1. Tomas målar just nu Filippas rum, lägger
ut en bild när det är klart, hann inte ta någon innan. Snart blir det IDOL, till det ska jag unna mig lite chips, ostkrokar o dip...


Skönprom till bussen i morse                                      Nyköpt idag på pressbyrån

Kurs idag


Idag åker jag bussen till Stockholm m Anette för att gå på en kurs om den nya färgmaskinen vi ska få till jobbet,
ett helt nytt system.
När kursen är klar så kompar jag resten av dagen, det känns som en skön fredag. Får se vad jag hittar på efter
kursen.
Nu har jag just ätit frulle och Wilmer är vaken oxå, så snart blir det morgonfritids för han och jag ska ta en prom
till busstationen.

God morgon !

Uppmärksamhet i mörkret



Ja, nu är det dags för reflexer när man är ute i mörkret. Kom just in från Ellieprommis och det
regnar ute, så Ellie ville inte gå många meter, men en liten bit blev det.
Nu passar det bra att tända lite ljus och koka en kopp te, så får det bli !

Go´kväll !

Färdig



... och ordning inuti lådorna... NÖJD !

Vab

Idag är det vab, så medans min snoriga kille ligger i soffan o kollar på film, så passar jag på att måla
om hans klädbyrå. Det är en Malm i ekfaner som målas vit, jag har målat två vändor med grundfärg
och senare ska färdigfärgen på.
På bilden nedan ville Wilmer rolla några rolls, men han orkade inte så många, stackars min sjukling..

Idag är det soligt ute men det blåser, jag var ut en prom med Ellie tidigare och hon är överlycklig när
hon springer i löven.
Idag är det även höstmarknad här i stan, men Wilmer ville inte sedan tidigare gå ner eftersom han
frös förra året... men nu är han ju sjuk, så Filippa får köpa med en klubba hem, om inte jag tar en
tur när Tomas kommer hem ikväll. I morrn blir det jobb igen, för då är Tomas hemma.


Längtar tills den är klar, sen funderar jag även på att måla mitt skåp i bakgrunden i vitt, men är osäker eller
om det är finast som det är :question:

Sist men minst

Idag kom min fining Wilmers skolfoton ♥

                       ♥

Tisdagen

... så var den här, andra dagen av jobbveckan... jag har två sjuklingar här hemma, Filippa o Wilmer.
Men jag ska till jobbet så får de hålla ihop idag. Idag är det visst kanelbullens dag, det ska då vara
dagar till allt :P ... men en lite bulle kan nog slinka ner.

Strax bliré en liten morgonprommis med Ellie, men först frullen.

Hoppas ni får en fin dag, Godmorgon höstiga tisdag !





Smurfar

Tänkte visa min smurfsamling som har en plats i Wilmers rum. De är lite slitna, men vi lekte verkligen med
våra leksaker när vi var små. Jag är så glad att jag har dessa kvar. Min Bästis bytte nämligen hennes o alla
hennes syrras smurfar mot en glassbilenjojjo med en granngrabb, gissa om hon för höra detta jämt :P
Speciellt från hennes syrra...









Biobesök

Fick sån lust att gå på bio med Wilmer idag och han hade inte sett Bilar2, så vi bokade den.
Vi fick med oss Filippa oxå som så gärna ville följa med o kolla med mig o sin lillebror, mys.
Filmen var bra och efter åkte vi till Mcd, Filippa o Wilmers önskemål. (Jag åt inte där!). 


Lördagsinköpen

Det blev 3 inköp för mig igår, kofta, raggsockor och en tekopp...








Pingeldagen

Igår hade vi en mysig dag o hängde i stan, vi gick inte det vanliga city med Drottninggatan osv, utan vi
var i Västermalmsgallerian, Söder, Kungsholmen. Det blev en lång dag... och trevlig.
Här kommer vår dag i lite bilder


Startade med pingelpresenter från mig hos Bästis


Sedan blev det frukost
här


Ida & Sussi


Underbar frulle, välj på grötfrukost eller yougurtfrukost


En riktig kopp te


Finaste toan i stan...


... sen blev det lite shopping ...


... skulle åka båt till Nacka, men båtturer slutade gå på helger i september
och det var ju 1 oktober igår :(



... en tur till Kungsholmen för att kolla in matutbud ... men icke


... vi hamnade på S:t Eriksplan på
denna



Skål tjejer ! nu väntas en 3-rätters meny, mums...


Förrätt: Laxnigiri, tonfisknigiri, friterad ekologisk räka


Grill: Hälleflundra, ekologiska räkor, ankbröst, kyckling


Mums...


Efterrätt: Chokladmousse med hallonpuré

Det var våran dag o kväll. Maten kan varmt rekomenderas, var en kanongod
meny. Och sen att få sitta ute på kvällen o äta den 1 oktober är häftigt !

Tack alla tjejer för en mysig dag ♥
 

On the road again

Snart mot Täby o lämna Wilmer hos Bästis killar... han längtar. För mig blir det pingeldag med pinglorna i Stockholm.
Ser fram emot dagen! jag längtar.


See you later!