Hemma igen

(null)
En som gärna ligger på mig 🧡

Kom hem igår kväll. 
Sov okej i natt. Har tillbringat mestadels tid i sängen idag. 
Kati o Natta kom förbi med en present från tjejgänget ❤️
Nu bara vila o ta det lugnt som gäller ! 

(null)
Presenten, perfekt och så vann jag 100 kr på en lott, en lyckoslant ! 

Myomembolisering

Myom. 
Satt en kväll i november förra året och tittade på Fråga Doktorn. Av en slump handlade programmet dels om myom. Jag som har/hade flera myom hade provat olika behandlingar men inget hjälpte mot mina blödningar, opererade till och med bort ett myom förra året i juni som gynläkaren trodde var boven men icke.
Efter programmet i november mailade jag till Kvinnokliniken och fick komma på ett besök i februari och jag blev lottad till embolisering .
Blev uppsatt på väntelista och idag blev det äntligen min tur, känner mig priviligerad som nu fått genomgå denna behandling som genomförs en torsdag i månaden. Den utförs av en radiolog på Röntgen.
Nu ligger jag i sjukhussäng på avdelning på Kvinnokliniken med epidural som smärtlindring. 
Kommer vara inlagd 2 dygn på grund av smärtlindringen jag måste ha. 
Mår fint nu o har inget ont eftersom jag har bedövning, utan den hade det varit svåra smärtor. 
Blir väl omhändertagen och har fått i mig middag. 
Så glad att detta är gjort och att jag får mindre blödningar så att jag får bra blodvärde och slipper järnbristen. 
Fortsättning följer ❤️

(null)
(null)

(null)
(null)

Ny dag, fredag
(null)

(null)

(null)

Igår kom jag hit kl 06.30 på morgonen. Fick börja med ett Covidtest i näsan som var negativt. Blev visad till rummet där jag fick byta om och fick 3 Alvedon. Sen rullade vi ner till operationsavdelning och alla förberedelser inför operationen gjordes där, fick ryggbedövning (epidural) och urinkateter sattes. Sen rullade narkossjuksköterska Buskas mig till Röntgen där emboliseringen utfördes. Fick en lättare narkos o sov gott. Operationen tog 1 timme.
När jag vaknade hade jag inte ont pga bedövningen som jag fortfarande har i. 
Ligger på avdelning 14 och har sovit till och från inatt då de tittar till mig då och då, kollar då blodtryck, urinkatetern och om jag kan röra på benen. 
Har ätit frulle och ligger här o bara tar det lugnt, slumrar emellanåt, ljudbok, sociala medier o TV4 play! 
Så kommer min dag att se ut.
❤️

Filippa 25

(null)

Världens bästa tjej ❤️
Älskar dig ❤️

Klara färdiga gå

Micke jobbat med underlaget till garaget hela helgen 🤩 
Here we go ! 
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Spännande resa ❤️