Gott slut

Önskar ett gott slut på detta år ❤ 

Skål och kram till mina läsare ❤

God fortsättning

... nu är julen över och vanliga dagar börjar, nu blickar vi fram mot nyår.
Wilmer är hos mej nu och vi vet inte riktigt vad vi ska göra, det är sån grå o tråkig dag idag. Har just tagit tag i de tråkiga bitarna, räkningarna :P 
Igår var vi på bio, Sunes bilsemester, den var helt ok. Alltid mysigt att gå på bio.
 
Hoppas ni har en skön fredag :)
 
(blir bildlöst idag, då det för tillfälligt verkar vara något knas på sidan....)
 
 

En fin julafton

 
Mina fina barn på julafton ♥
Vi hade en fin julafton med god mat, mycket julklappar och trevlig samvaro :)
Hoppas ni alla har haft en fin julafton, nu fortsätter några juldagar i lugn o ro !
 

4 ljus

Nu är alla 4 ljusen tända och i morgon är det julafton. Det är grönt ute och plusgrader, just som julen 2011 var. 
Igår var vi på Ikea och idag ska jag på stan med syrran o Ida :) ... har väl nån sista julklapp att köpa. Igår gjorde vi skinkan i ugnen o den blev supergod ! Så nu blir det lite must o skinkmacka till frulle. Ha en fin danföredan :)



Lördagen

Tjohej :) idag har jag jobbat sen hemåt o fixade för sen kom mamma o pappa på mat. 
Tack för en trevlig kväll, nu är jag så trött så snart somnar jag.... sitter i från igår då vi tog en spontantripp ner på stan, vi åt gott sen blev det en runda på stan med besök på olika krogar, blir ju som roligast när det är spontant :)
Hoppas ni haft en bra lördag !
Fick denna fina grupp av mor o far ❤

Gonatt :)

Bye bye..

.... jag lovade Wilmer att han skulle få crasha pepperkakshuset innan han åkte till Tomas och det gjorde han igår kväll, vi hade lite roligt :) Det blir ju bara en dammsamlare annars, vi har ju hans i papp som han fick av Sussi förra året som lyser fint.
 
 

Birthday coming

Det här har jag pysslat med, då vår fina Miss Ellie fyller år i morgon :) 
Tårtkalas! Välkomna :)

Pysseldag

Idag har Wilmer haft pysseldag i skolan, jag kommer ihåg när jag hade det när jag var liten, det var alltid en kul dag. 
De skulle ha med sig en glasburk som de gjorde egna ljus i, han är så nöjd :)

Nu lyser det fint :)

Nöjd

Blev så nöjd med gardinen i hallen.... här i lilla huset så passar det inte med gardiner i de djupa fönstren, fyller de med annat istället, men hallen har ett fönster som inte är så djupt som de andra så det blev mer ombonat med en gardin där. 
Köpte den för 79kr mittemot badhuset och är så nöjd, äntligen en gardin i rätt mått så jag har inte behövt   kapa av den och sy om, perfekt :) Vad nöjd man kan bli över så lite !
 
 

Blä

.... hostar o hostar.... Jag är hes o ingen hör mej, men det går ingen nöd på mej nu, ligger i sängen o kollar på Nyhetsmorgon :) ska strax fixa frulle, är lite hungrig men inget smakar, men lika bra att vara krasslig nu så jag blir frisk till jul! 
Hoppas ni alla har en bra dag :)


Jullov

Idag gick vi sista dagen för den här terminen, så nu har jag alltså jullov!
 
När jag summerar denna termin så tycker jag den har varit helt suverän, bra kurser, bra lärare, kul med studiebesök och så lärorikt, vi har lärt oss massor. Superbra klass, jättetrevliga klasskompisar, allt har bara varit så himla bra :) 
Jag är så glad att jag gjorde detta och att jag har bevisat att jag klarar av att plugga!
 
Vi avslutade med att äta tillsammas och vi hade alla med oss något till julbordet, jag fixade ägghalvor och allt var så lyckat, en trevlig dag, men innan hade lektioner. Nästa gång jag ska till skolan är 13 januari :)
 

Julbak

... o så var årets julbak klart :) Nu finns mycket gottis i kylen till jul. Vi började som vanligt med glögg och korvgrillning hos Bästis. Sedan blev det baka resten av dagen och vi avslutade med hemmagjord tomatsoppa och paketleken, vi bytte även en julklapp med varann. Jag o Wilmer sov kvar och idag gjorde vi pepparkakshusen. 
 
En mysig helg som vanligt ♥
 
Tack alla för en kul dag ♥
Wilmer och jag har haft supertrevligt ♥

Morgondagen

I morrn har jag äntligen ledig lördag och då ska vi ha det årliga julbaket hos Bästis ♥
 
 
Hoppas ni alla får en skön helg :)
 

Lucia

 
GLAD LUCIA ♥

Wilton

Idag kom Julia o bebben hem och jag skjutsade dit Filippa på direkten, så jag var ju klart in o beundrade underverket. Vilken liten goding, sååå liten. 
Filippa är en stolt gudmor som kommer fixa uppdraget galant :)

Yes

.... fick ett VG i det svåra ämnet Medicinsk Terminologi, YES !
 
 

BFF

Tack Bästis för det fina Bästisskalet ❤ 
Självklart har hon andra delen av hjärtskalet !


Tjejkväll o årets gran

Ikväll har Filippa o jag tjejkväll. Vi har ätit gott, handlat godis, kollar på julkalendern och så ska vi se film, jag ska sova här så det ska bli jättemys ❤
Granen är klädd, det har Filippa fixat bra :)
Nu har jag inte tid med er, på återseende :) trevlig kväll till alla ❤


Anna

Grattis på vår namnsdag, Anna dagen idag ❤


Julfesten

I lördags var vi på julfest med jobbet. Vi åkte till BallBreaker som ligger på Kungsholmen i Sthlm.
Där körde vi trekamp och åt gott julbord. En rolig kväll med trevliga o glada kollegor :)
 
 

Julmarknad

Idag har det varit julmarknad i stan :) Jättemysigt att strosa omkring, vi gick o fikade, träffade Bästis o familjen, gick till Pythagoras julmarknad. Kallt och snö ute, en toppendag :)
 
 

Häromdagen

.... var det så här fint när jag och Ellie gick på prommis.... 







Snön

Igår kom snön så nu är det lite ljusare ute, men just i skrivande stund är klockan snart 7 och det är mörkt ute. Idag blir det att jobba och efter jobbet ska jag iväg på julbord med jobbet :)
Ha en mysig dag ❤



17 år

.... och gravid.... Filippas bästa kompis Julia ska få bebis. Beräknat datum är 2 januari 2014, men idag har hon åkt in till förlossningen och är nu öppen helt, så han föds nog strax, idag, 6 december :)
Filippa som blir gudmor är på väg till förlossningen nu, det var bestämt att hon skulle vara med på den, får se om hon hinner fram eller om han kommer innan hon kommer dit, spännande....
Önskar Julia lycka till. Återkommer!
 
 

Skyltfönster

Filippa o två klasskamrater hade ett arbete i skolan och det var att julskylta i Länsförsäkringars skyltfönster, de var duktiga o har måttat, köpt skivor, reglar, färg och pynt, så här fint blev det :)
svårt att få bra foto, men passa på att gå förbi o kika o rösta på tjejerna när ni är på stan !
 





Tjejmiddag

.... blev det ikväll hos Michaela :) Vi satt i 5 timmar o åt och babblade om allt mellan himmel o jord, som vi alltid gör när vi träffas. Skönt att bara sitta o bli serverad middag och efterrätt. En prommis fick vi in mellan middagen och efterrätten. Tack för ikväll ♥
 
 
Tur att Jessica sms:ade mig tidigare idag o frågade om jag ville ha skjuts, tog några minuter innan jag förstod att vi bestämt middag idag, så tur hon "påminnde"
 

Wilmers

.... gran är på plats 👍


Prommis

Härlig prommis såhär 1 december :)
 
Sedan började det blåsa och blev strömavbrott när Wilmer hade sin kompis här, men ljus och brasa
och sällskapsspel gjorde att de sysselsatte sig ändå, härligt. Nu är strömmen tillbaks :)
 
 
 

Linneladan

Linneladan....
... ska jag ta en prommis till... de har så mycket fint där och det är en fin väg att gå igenom Penningby allé.
 
Öppet Fredag, Lördag, Söndag 11-16
 
 
 

1:a advent

Hoppas ni har en fin 1:a advent ♥ och en fin 1:a december ♥