Sista juli

Då är juli slut... vart tog den vägen? 1 augusti i morron och jag är ledig, underbart med
den lediga dagen mitt i veckan... har just målat naglarna och ska gå o lägga mig snart,
är trött nu när man har börjat jobba, inte van att gå upp halv sex på morgonen, snacka
om att man blir lat när man har semester, men med all rätt!
 
Vi ses i augusti :)
 

Silver

Idag blev det en medalj för Sverige i OS, det var duktiga Sara Algotsson som tog SILVER i fälttävlan med hästen Wega.
Grattis till första medaljen, you go girl!

Wilmer

Äntligen är min Wilmer hemma igen efter en toppenvecka med moster o gänget på
Böda camping. Sent kom de igår kväll, sen kollade vi på massor av foton han hade
tagit med sin iPod :)
 
Love you ♥
 

Bästis

... fyller 40 år idag!!! Välkommen i klubben :) Önskar dig en fin dag och njut, tänker på dig idag ♥
 
 
 

Galen ko

Blir galen...... på blogg.se..... Jävla ko.....
 
 

Blues o Rock

Vi cyklade till Blues o Rockfestivalen på Kärleksudden igår... Mycket folk o härlig stämning
och för att inte tala om vädret... så härligt, satt i t-shirt nästan hela kvällen. Vi var inte sena
hem så vi satt på balkongen o drack te, en skön kväll!
 
 
 
 

Tack Bästis

... för det fina armbandet jag fick av dig igår, bara sådär ♥
 
 
 

Red dot

Ny klänning inköpt idag, passar fint när man äter jordgubbstårta !

Gomorron

Sitter på balkongen o datar och äter frulle. Funderar på vad man ska göra idag på dan?
Det är fint väder men jag är inte så sugen på sol o bad, kanske blir en prommis i spåret
eller cykeltur, väntar in Tomas som just nu skjutsar Theo till Lisa, där de ska ha lite party
för att han har fyllt 18!
Ikväll ska vi ge oss ut till Kärleksudden och gå på rock o bluesfestivalen, har inte köpt
några biljetter, tar det vid entren isåfall, man kan ju ändra sig också, vi får se...
 
!
Gomorron!
 

En fin dag

... är vad vi har haft idag!... o det bästa att Theo är nöjd. Det har varit en dag med strålande
sol och vi dukade ute på gården, härligt!
 
Grattis även till kusin Liam som fyller 11 år idag !
 
Nu är det OS invigningen i London, på tvn som gäller... är några timmar kvar tills de tänder elden...
får se vem det blir som tänder den?
Go´kväll!
 
 

Min 18-åring

... det är Theodore idag ♥ Grattis på din myndiga dag idag 27 juli !
Kommer ihåg när du kom 1994 på sommarens varmaste dag, vår
lyckodag !
 

Min dag i 12 bilder

Vi sov i stuga på campingen och imorse checkade vi ut vid 10 och tog bilen 3,3 mil till
Mariehamn. Vi hade ingen sol och badstranden var helt tom, men vi gick o strosade
runt och käkade lunch. Vi skulle tagit sista båten hem, men åkte till terminalen i sista
stund och vi blev ombokade till eftermiddagsturen och där på soldäck tittade solen
fram och det var underbart att dricka te och lyssna på coverband, sen fick vi lite gjort
hemma inför morgondagens 18 års partaj!
 
Vatten, båtar, påfågel, pizza, spelautomater, soldäck, te, coverband, snacks på bildäck, broöppning...
 
 
 
 

Home

@ home again... efter en mysig kortis på Åland. Nu förberedelse inför 18-års dag
imorgon och så har jag tvättstugan, lyx...
 
 
Back soon!
 
 
 
 

Dagens grattis

... till min pappa som fyller 65 år idag. Vi kommer o firar med dig på Åland, hipp hurra!!!
 
 

Roadtrip

Idag gjordes en roadtrip över dagen till Åmot. Vi skulle kolla på en sommarstuga vi sett på nätet.
Den var mysig och låg bra till. Nu ska vi diskutera igenom saken noga, sen får vi se om vi ger oss
in i stugvärlden... Åmot är min mormor Annas hemby. Vi har varit där mycket när vi var små och
lite sporadiskt under åren som gått. Det är så fint, ligger inte långt ifrån Ockelbo. Mysigt!
Min mormors bror bor kvar där ännu, så vi åkte dit och fikade och sen ett besök i Bunges kapell
och så gick vi in i kyrkan o tände ett ljus för henne. Sen vidare till Ockelbo och där åt vi middag
på en pizzeria.
 
 
I morgon mot nytt mål !
 
 
 
 
 
 
 

Åmot

Mot åmot! Nu drar vi o kollar på sommarstuga, tjing!

Dagens middag

.. intogs på kinesen på stan. Det var mysigt att få rå om de stora barnen och vi satt o pratade
om allt.. Men vi alla saknar vår Wilmer. Men han har det bra på Böda, det har vi fått bilder på.
 

Molnen

Idag är det en vecka sen min mormor lämnade oss. När vi var ute med båten i torsdags em,
satt Wilmer o jag o pratade om henne och vilket moln hon var uppe på, sen  kom han på att
även Filippas hamstrar o kanin Flingan var på olika moln... det var ett fint samtal och barn
behöver få prata om döden, de har många funderingar.
 
 
 

Sjön söndag

I morse när Wilmer hade åkt till Öland, så tog Tomas o jag en tur med båten. Det var inga båtar
ute när vi gav oss iväg, men under dagen så såg vi massor av båtar som var ute i det underbara
vädret. Det har varit en kanondag!
 
 

Familjen Eriksson

... har dagen spenderats med. Först mötte jag upp dem på stan där vi strosade runt och gick o fikade på Landkrabban. Sen blev det tacomiddag hemma hos oss, trevligt, trevligt... Nu har de åkt mot Furusund igen,
så nu blev det tomt igen.
Tommare lär det bli i morgon, när Wilmer åker till Böda, Öland med Sussie, Ida, Tyra och Wille. Då tänker
Tomas o jag åka ut med båten om vädret blir bra, man vet ju aldrig med vädret den här sommaren, "hipp som
happ", känns som augusti kommer bli den varma månaden...
Nu ska jag snart kolla Sommarkrysset o ta mig en drink.
 
 
För en stund sen var jag o kollade när Sussie o Ida packar bilen, hoppas de får in allt, mycket som ska med :)
 
 
 

Furusund

Vilka dagar vi har haft i Furusund, jag låter bilderna föra talan ;) det har varit sol, regn, skratt, tårar, bad,
glädje och tokigheter, så roligt man kan ha av att bara vara. Härlig avslutning blev det när jag vann 2050
kr på trisslotter som jag skrapade på bryggan :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Min mormor ♥

Måndagen den 16 juli 2012 fick vi ett samtal att min mormor lämnat oss. På morgonen fick vi första samtalet att min mamma o hennes syster satt vid min mormors sida då hon hade blivit dålig på natten. Efter kl 14 kom det andra samtalet att hon inte orkade mer. Hon har levt ett långt liv då hon var 98 år och tyckte hon var färdig, det var det här hon ville.
 
Jag fick samtalet på Furusund och kommer alltid minnas var, vilket väder vi hade och vilka som var med mig; mina Pinglor. Det betyder mycket att ha sina vänner vid sin sida såna här gånger. Veckan innan när vi Pinglor träffades fick Ida ett samtal att hennes farfar gått bort o då fanns vi där...
 
På tisdagen åkte vi över till Blidö och gick in i kyrkan och där tände jag ett ljus för min mormor och det här ljuset var bara för henne. 
 
Jag saknar dig så ♥
 
 
 
 
 
 
 

Semester

Nu blir det semester från bloggen ett par dagar, jag är snart tillbaka !
 
Det blir några dagar med Pinglorna och våra familjer på underbara Furusund. De stora barnen kommer vara hemma med Ellie. Så jag tar även semester från tonåringar o hund !
 
 
 

Nöjd Wilmer

Idag hade jag lovat Wilmer en ny sparkcykel. Hans gamla är spårlöst försvunnen o vi har letat överallt...  den var även rasslig och det har lossnat delar från den, men den här gången blev det en Stiga!

American Car Show

En härlig dag med underbart väder, mycket folk och bra uppträdanden av bla Attack, Tommy Nilsson, Millas Mirakel, Katrina & the Waves, Tone Norum...
Vi köpte med oss sushi och åt till lunch i parken och stämde träff med familjen Eriksson och kollade in häftiga
burnouts...
Många fina båtar fick vi se på köpet.
 
Bästa tillställningen i stan
 

Danskvällen

Mat på syrrans balkong, vidare på 80-tals nostalgi hos Jonas o Ulrika, sen en prommis till OKÅ o dansade loss.
En kul kväll, kunde ha varit lite mer folk, men i semestertider så vet man aldrig...
 
 

Damma av dansskorna

I morgon fredag är det hit vi ska bege oss i sommarkvällen. Det är OKÅ som kör igen och imorrn är det
för oss som är över 26.
 
"Nu öppnas portarna upp för Klubb OKÅ nattklubb! Semesterveckorna är i full fart och det är mycket folk som cirkulerar i Norrtälje. Detta ska ta varas på och därför samlas alla fredag den 13:e juli för en kväll fylld av vänner och glädje! Alla kommer ihåg gamla OKÅ och hur man festade på riktigt. Nu är konceptet tillbaka genom en nattklubb med 26-års gräns uppe på Hotell Roslagen! Fira att sommaren och semestern är här och att Norrtälje är en härlig sommarstad! Med en uteservering som är renoverad och gjord fin, bar inne och ute, härlig musik, bra stämning och mycket mycket mer så hoppas vi att ni kommer ha en kväll att minnas! Happy Hour mellan 22:00-23:00 med bra priser i baren (både alkohol/alkoholfritt).
Plats: Hotell Roslagen
Tid: 22:00-03:00
Datum: 13:e juli 2012
Ålder: 26+
100:- Varmt välkomna! "

Ett favoritögonblick

... just sådär när man känner en härlig känsla. Den här bilden beskriver när vi vaknat upp efter första natten i Gumbet och precis är klara efter några timmar på hamamet, med turkiskt bad, massage o ansiktsmask. Känslan att ha hela semestern framför sig :)
 

Skumpa

Nu korkar jag upp och mannen kommer hem tidigare, runt halv åtta ♥
 
 
 

Kärlek

Förlovade 20 år idag, 11/7.
Dagen tillbringas hemma, skitväder, Tomas jobbar dubbelskift, allmänt uttråkad och orkar inte ta för mig någonting. Har plockat med tvätt och har mina kläder med att lägga på rätt plats.... o jävla datorn som inte funkar på en sak. Nej, hoppas dagen blir bättre och när väl Tomas kommer hem 22:30 för min skull då lär jag väl ha somnat av tristess...
Nej, lite glass nu med Wilmer så jag får i mig lite socker!
 

Pingelhelgen

Lite många bilder från Pingeldejten i Lördags med brudarna. Pingelpresenter, roliga uppdrag och paketleken hör till varje gång! Tack tjejer för dejten ♥
 
 
 
 
 
 

TESTAR

Nu ska jag testa och skriva och se om det blir annat med radavstånden i bloggen. Detta är bara ett testinlägg och se om det blir bättre. Jag saknar min gamla egna blogg och jag ångrar så att jag skulle vara inne på stilmallen och ändra header. Jag känner mig inte hemma med den mallen jag har, jag vill ändra lite färger och storlekar på texter men får se om det går eller om jag väljer en annan mall.
 
STATUS: Det funkade att inte bryta rader själv som jag gjort tidigare... :) Men alla mina gamla inlägg blir det fult i med texten...

SEMESTERTIDER

Här vaknar man av både gräsklippare och sopbil... ska ta o göra mig i ordning, blir ingen strand
idag då det inte finns någon sol på våran himmel. Blir lite handling o en tur på stan idag.
Igår var vi på Lunda och då såg det ut såhär
 
Vi var där från ca 15 till 18, så härligt och när vi åkte därifrån så var det fortfarande så varmt, härligt!
Såna här dagar vill vi ha!

DESIGN

Igår skulle jag ändra header på min blogg och med den nya sidan vid ändring i desigen tryckte jag
på fel knapp, så hela min design försvann, allt som jag gjort själv... vad arg jag blir... så nu har jag
tagit en ny mall och ser hur jag känner mig hemma med den.
Det kanske blir lite ändring i bloggen framöver, tills den känns rätt.
 
Blir inte klok på vädret, trodde vi skulle till badstranden idag, men vädret har svängt hela tiden, det
skulle bli varmt o sol på eftermiddagen men nu är klockan redan 14. Kanske blir en tur med båten
annars..
 
Nu orkar jag inte sitta vid datorn längre, ska ta tag i dagen och Wilmer och jag ska köpa glass
 

SEMESTERSTART

Nu är den här, semestern :) ... o den firade jag in med Pinglorna hos Bästis. Vi hade en sån rolig eftermiddag/
kväll igår och det blev många goda drinkar, pingelpresenter och god mat. Att vädret sen var varmt var en riktig
bonus!
 
Tack för trevlig pingeldag ♥
 

NEDRÄKNING

5 arbetstimmar kvar... är så trött idag, vaknade 6 37 och stämplade in på jobbet 6 57, duktigt av mig att vara så
snabb och då hann jag tom få på lite mascara på de trötta ögonen... Efter jobbet har jag känt mig helt off, så det
är nog dags för semester.
3 veckor ska jag ha, har ju redan haft 1 vecka, men kanske blir något mer senare i augusti eller i höst.
 
I morgon efter jobbet så drar vi till Bästis där vi ska ha en pingelfest, så klackarna i taket! Blir en perfekt början
på semestern.
 

JULINATTA

Idag efter jobbet så cyklade vi ner på stan, där vi började med att äta på G. Vi var bara tjejer; jag, Filippa,
syrran, Ida, Majken o Tyra. Trevligt o mysigt väder, god mat och en svalkande god xider.
 
När vi var klara där gick vi o strosade runt i vår mysiga stad, det var uppträdande av David Lindgren, vi
stod o lyssnade lite, men gick vidare. Vi avslutade med en glass o gick ner till parken där det var spring-
tävling, tjejerna stannade, men jag cyklade hem, så nu ska jag o Filippa se på en film, hon får bestämma.
 
Tomas o Wilmer är på speedway i Hallsta, de har varit där hela dagen och började med utomhusbadet där.
 
Nu väntar filmen!
 
Tack för ikväll!

LEDIG

Dagen har gått i rasande tempo. Började med en 2km prommis m Ellie sen hem o gjorde mig iordning.
Skjutsade Theo till jobbet och hem o ta cykeln till frissan. Fick lite färg i håret och klippte bort det värsta.
Sen gick jag och åt sushi och satt ute på Lilla torget och åt den, gott!
Det blev stros på stan och lite shopping på H&M... och lite andra ärenden i olika affärer.
 
Har just ätit middag och snart väntas stavgång med Ida o syrran. Det är helt underbart väder idag, om jag
inte hade haft frissan hade jag helt klart åkt till badstranden. Men sen så har Wilmer varit sjuk igår och
idag, men nu är han på rätt väg, har piggnat på sig ordentligt. Skönt!
 
 
 

BABY

Jag är ledig i morrn och har sovmorgon, så nu tror jag ska kolla på en klassiker nämligen Dirty Dancing!
 
Den är bara så bra, en må-bra-film.
 
                                       
 

FRASSES

Idag var det premiär på Frasses, helt okej !
 

1 JULI

Vad denna sommar känns konstig... Idag är det 1 juli, den stora semestermånaden, vädret i juni var regnigt
och jag var borta första veckan i juni, jag jobbar 5 dagar till sen har jag 3 veckor semester, jag går en vecka
tidigare än vad jag brukar göra och vi har ganska lugnt på jobbet, missförstå mig inte, vi har att göra och
kunder finns det... men det är en lugn lunk... ska inte säga så mycket då smäller det väl till i morrn :P
 
Längtar tills på lördag efter jobbet, då firar jag in min semester med bästa pinglorna hemma hos Bästis,
kul med en pingelhelg igen!
 
Just nu pågår finalmatchen i fotbollsEM mellan Spanien och Italien, Wilmer o jag håller på Italien :thumbup:
 

STANDLIV

... har förhoppningsvis börjat :) I morse åkte jag, Wilmer, syrran, Ida o Tyra till Lundabadet. Vi packade matsäck
och låg där runt 4 timmar. När vi kom hem så gick vi en runda med stavarna, riktigt skönt.
 
Så summan av dagen är en solig härlig dag!
 
... nu hoppas vi på fler såna här dar !