Valborg och mösspåtagning

Idag var det dags för mösspåtagning för min student :) men det är mer valborgsfirandet som gäller
och då utan mössa, den åker nog på igen på studentdagen den 5 juni. För er som undrar vad YNWA
står för så är ju han ett stort Liverpool FC fan och det är deras slogan You Never Walk Alone och
det är väl ett bra motto här i livet ♥
 
 
 
För min del blir det ingen Valborgseld ikväll, känner inte för det, jobbade till 18 och Wilmer vill inte heller
gå dit, så det blir en myskväll inne och strax så är det god mat och en cider i glaset. Soligt väder och 10
grader men vi blir hemma. Första gången på massor av år, har nog alltid firat Valborg. Men hoppas ni alla
andra som går till elden får det mysigt.
 
 

Pingelpresenter

Alltid när vi åker iväg på pingelresor så köper vi med oss pingelpresenter, en varsin lika sak, gärna
i olika färger. Sen handlar vi med oss 3 paket á 15kr till presentleken och den här gången vann jag
6 presenter, de andra vann två i var :)
 
Pingelpresenter från mig:
 
Pingelpresenter från Anna:
 
Pingelpresenter från Sussie:
 
Pingelpresenter från Ida:
 
.... o så lite presentlek:
Mina fina vinster :)
 
 
 
 

Spahelg

Hemma igen efter ett underbart spabesök på Skepparholmen. Vi åkte in halv elva bussen till stan och
mötte upp Bästis vid Tekniska. Vi gick sen och käkade lunch, köpte med oss fika att ha på båten som
tog oss ut till Hasseludden, vi missade att gå av där men Kapten Svenne på båten Saxaren var så
shysst och vände båten för våran skull så vi slapp gå från Gåshaga :) Det kallar vi service !
 
Väl framme gick vi en skogsväg till Skepparholmen, en mysig tur, men lite svårt med dragväskan, men
det gick, smart av Bästis att ha rygga :) När vi var framme checkade vi in och gick till våra rum som hade
härlig havsutsikt. Sen har vi njutit av hotstone massage, ekologiskt fika, god middag, bubbel och paket-
leken som vanligt. Fina pingelpresenter hade alla köpt också. Vädret har varit soligt och det är alltid skönt,
och spaet var i en annan byggnad än den vi bodde i, men det var inte långt emellan att gå.
Hotstone massagen var så ljuvlig, underbar känsla, har ni inte provat så gör`t !
 
Idag har vi relaxat och suttit o njutit, ätit god frulle och god brunch. Vi checkade ut och sen blev det bussen
tillbaka till stan, där Bästis var Vip inbjuden till Grönan med familjen och vi andra tjejer fortsatte hem med
bussen.
Tack tjejer för den här härliga helgen så vi fick ladda våra batterier ♥
 
Bildregn kommer :) (jag har något problem med mina ögon så bli inte rädda när ni ser påsarna under
ögonen, vet inte vad det är, så ni inte tror att jag har blivit så rynkig, det är verkligen inte till min fördel :P )

Väskan

                                                                               ♥

Black

Efter inlägget med de fina muggarna, så kommer här favoriter som jag köpte idag, jag gillar
svart på kläder men jag överraskade och köpte mig en cerise färgglad väska som jag ska ha
som strandväska när jag åker till Bodrum och i sommar. Filippa och jag gjorde en deal på
skorna till att börja med, jag får ha dem i helgen när jag åker bort och hon får ha dem resten.
Då vill jag nog börja gå i ballerina, om inte så får jag köpa ett par till, vi har samma storlek :)
Köpte mig en ny svart långklänning, känns som den kommer att bli en favvo.
 
 

Rice

Visst blir man glad av dessa sköningar :)
Min är den blommiga, Tomas har valt orange, Wilmer ville först ha gul, men ändrade sig till rosa.
Då får de stora göra upp om gul och mintgrön :) Oj, glömde att köpa en till Lisa också men det
ska bli och det finns ju så många fler fina färger...

Röj

Ledig onsdag och snart är den över, värst vad fort det går. Har röjt i klädkammaren och källaren idag,
skönt att få ordning och åka iväg till sopstationen, blev lite smått o gott. Så har jag fått ner vinterjackor
och stövlar i källaren, men jag har kvar min jacka än, skönt att ha när man går ut med Ellie på kvällen.
Och som det blåser, nu får det lugna ner sig.
 
 

Please

Det sa klick och så vips kom de på posten, please jeansen jag ville ha :)

Rullväska

Slog till och köpte mig en alldeles egen rullväska idag, mindre modell för weekendtripper.
Och helgens tripp bär av till spa med Pinglorna, vi ska till Skepparholmen i Nacka.
Längtar!
 
Så på lördag rullar väskan som jag köpte på Rusta för 299 bagis.
 
 
 

Vill ha

 
.... är inte nöjd med min Nikon jag köpte, nån dag kanske....

Hos Bästis

 
.... här har vi spenderat vår lördag :)
 

Vårtecken

Den andra porten i trappen har öppnats, Wilmer har skrivit med utekritor, gruset är borta från gården.
Plusgrader och fågelkvitter, now we´re talking :)

Ingen energi

.... finns här, orkar inte ut o gå med stavar, springa, simma, hjälp vad händer? o sommaren
närmar sig, nej snöra på sig skorna kanske, fast jag har ingen ork :P
Återkommer vad det blev
 
Blev stavgång med pumpstavarna 2,8 km, men det blir svettigt med stavarna. Nu duschen !

Förälskade

Vi har gått och kärat ner oss i ett hus.... Hela familjen vill bo där och vi var o tittade i söndags,
vi och några till vill säga, men vi har lämnat intresseanmälan, nu får vi se :)

50 shades of Grey

Regn, regn men så bra att snön försvinner, nu är det inte långt kvar tills det är borta. Hoppas det blir
grönt på mark, träd o buskar snart....
Nu bliré tv och ledig dag i morrn  :)
 
Tjingeling!

Back in the days

 Mamma 1967, 16år
 
 
 
Pappa 1969, 22år          
 
                                                                       
 
 
 
 

Kalasdag

Idag har Bästis o familjen och syrran varit här o grattat mig och Wilmer, kalas i dagarna fyra :P
Av syrran fick jag cool NY mugg från Starbucks och en fin engelsk pelargon. Bästis hade köpt
ett härligt linne i corall från Drömhuset, underbar kvalité.
Vi kalasade tårta och sen stannade de kvar här och vi åt tacos, smidigt när man är många som
ska äta. Nu är de hemma igen och nu sitter vi i soffan o kollar tv. Mästarnas mästare på g :)

Nöjd kille

Trevligt att han fick en tack för kalaset present, mums, dirket från hönsgården :)

Just now

Skön kväll efter att ha blivit uppvaktad idag när jag kom hem från jobbet, med god mat, bubbel i glaset o presenter. Jag fick underkläder o ett jättefint armband, allt i vitt, bild kommer, iaf på armbandet, underkläderna behåller jag för mig själv :) men tummen upp för det!
Sen blev jag bjuden på lunch av min chef Stefan idag, vi var på SS/Norrtelje (Norrtälje Båten). Tummen upp
för det!

Wilmers dag

Wilmers dag började med att vi sjöng tidigt för honom innan han skulle iväg till morgonfritids :P
Tomas hämtade han på eftermiddagen när farmor och farfar kom o grattade. De hade åkt hem
när jag kom hem efter fyra, men då var det dags för Wilmer att önska middag och hans vilja gällde
idag, det blev köpepizza.
Efter kl sex kom mormor, morfar, moster, faster och kusin Adam o grattade. Vi satt o fikade tårta.
Sen var han så trött o gick o sov i våran säng, då Tomas jobbar natt. Jag kollade på Sofias änglar.
Vad det var i det stora paketet? en TV som han hade önskat sig mest av allt. Men han blev jätteglad
för alla presenter och vi har en supernöjd kille här hemma :)
 
I morgon är det min tur :) here we go!

Wilmer 8 år

 
H i p p  H u r r a  v å r  ä l s k l i n g  W i l m e r  s o m  f y l l e r  8  å r  i d a g ♥ L o v e  y o u ♥

Lördagen i bilder

 
Lunch: Yoi
Mina Skor: Tommy Hilfigher
Anna Skor: Replay
Jordgubbar: Hötorget
Parfym: Tommy Hilfigher
Väska: Oasis (inget köp)
Ostbricka: Hotellbjuss
Middag: Vigårda barbeque
Biograf: Rigoletto
 
 
 
 

På repeat

 
Så skön låt, den var även med i bion This is 40 som Bästis bjöd mig på igår som en av mina
födelsedagspresenter. Den hade sina skämt o var rolig, men lite långdragen och de kunde ha
kortat ned den, men sevärd, iaf för oss som är runt 40 :)
 

Rica hotel

 
.... vad skönt det var att bo kvar på hotell och inte stressa hem med bussen. Vi fick ett jätte charmigt
rum högst upp med ett jättefönster, härlig känsla att sitta i lugn o ro i det stora fönstret och kika ner
sju våningar på all liv och rörelse på Hötorget. Att bo så centralt och ha allt i närheten :)
Kan varmt rekomenderas!

Bästishelg

Helgen gick i rasande fart, men vi har strosat, lunchat, shoppat, ätit middag, gått på bio o sov
på det mysiga hotellet Rica på Kungsgatan, högst upp i PUB huset. Tack Bästis för en mysig
helg och för att du hade fixat så mysigt boende på Rica hotel.
 
.... fler bilder kommer ...

Mot Stockholm

Äntligen på bussen och snart framme :) Väskan packad o startar med proviva, var rädd i morse att inte komma iväg pga magen, men nu känns det bra :)
Ha en härlig dag i solen, det ska jag ha !
Hörs :)

All star

Mina, TACK Camilla :)
 
Wilmers, TACK Sussie :)
 

Vips

.... o så var syrran på svensk mark igen. Det känns som hon har varit borta jättelänge, men samtidigt
så har tiden gått fort och fortare för henne kan jag gissa. Jag ska strax åka till henne och kolla in mina
nya converse från Camilla :) bildbevis kommer kan jag lova. Kanske nåt att ha på sig i stan i morrn på
dan :) hoppas!
 
Håller på att packa ihop lite grejjer till Stockholmsvistelsen, men det är svårt att veta vad man ska
ta med sig o ha på sig i morrn, jeans? tights? vilken jacka? skor? Beror ju lite på dagsformen det
där :)
 
Ska strax bege mig, tjing!
 
 
 

Simma lugnt

Det har varit lugnt på simfronten, men ikväll efter jobbet åkte jag till badhuset och simmade lite.
Blev inga jätteprestationer, då jag var trött efter att jobba till 18 och trång simbana i mitten och
sen var jag lite med Wilmer på leksidan. Skönt att han är tillbaka i bassängen också.
 
Nu ska jag krypa ner i sängen o läsa lite bok, sen är det jobb i morrn igen men först få iväg W
till fritids och vovveprommis. Men sen är det helg igen och i helgen ska jag träffa Bästis inne
i stan, vi ska t.o.m sova över på hotell :)
 
God natt !
 
Bättre än bassäng, jag i härliga Alanyas djupa vatten :) Bättre än bäst
 
 

Kalasdax

Inbjudningar som ska postas, check ! blivande 8-åring :)

Sol i sinne

Dagen ledig är här :) solen skiner o jag sitter på balkongen med nymålade naglar

och hör hur vattnet rinner i stuprören.... Vårkänslor på ingång!
Tidigare blev det en långprommis i solen. Nu lagar Theo o Lisa mat så snart är det

bara att sätta sig till dukat bord :) Man tackar !
Nu blev det varmt här :P

2 april

Idag var jobbdag och den bestod av utbildning i Uppsala för min del. Vi var tre stycken från jobbet som
var där. Så från 9-16:30 så har vi suttit o lyssnat koncentrerat men några avbrott för raster o lunch, så
det var gott att få lite luft när jag väl kom hem. Då gick vi till skolgården där Wilmer fick spela fotboll o
en till som var intresserad och helt till sig var Ellie.
 
Wilmer är ute än och sparkar boll med kompis. Vi sitter i soffan o softar. Ledig i morrn :)