Nyårsafton

Gott slut och Gott nytt önskar jag er alla finingar :)
 
 
 

Laurie bag

... från Indiska köpte jag på rean när jag var i Stockholm, älskar den :)
äkta skinn, äntligen!
 
 
 
 
 

Veronika

Idag fyller min kompis Veronika 40 år!!! Hipp Hipp Hurra, vi ses idag :)
 
 
 

Sms

Ikväll har vi varit o grattat kusin Linnea. Wilmer skulle med men en stund innan vi skulle gå så
var han frusen och kröp under filten i soffan, han var hemma med Theodore som inte heller
kände sig pigg.
När vi fikade i köket hade jag min telefon i jackfickan och när vi kommer hem frågar Wilmer
varför jag inte svarade i telefon... (nu är det så att Wilmer precis har börjat prata i telefon, min
gamla iPhone3, där vi har satt i ett kontantkort och bara har våra nummer o bild på oss, så
han ser att det är vi som ringer, bra att kunna nå han när han är hemma en stund om man
tex gått till affären en snabbis...) Han hade även skickat ett sms, så gulligt, men han blev
väl lite orolig när han inte nådde mig på min telefon, men Tomas hade ju sin hela tiden, men
den ringde han inte på. Nu var det ju ingen fara då Theodore var hemma med han.
 
 

Hej då julen...

... lite iaf... idag har jag plockat bort adventsljusstaken, klätt av granen och ställt den i källaren,
tog bort de få tomtar jag hade i köksfönstret och så fick wilmer o kompis krascha peppishuset :)
Än sitter stjärnor o stakar i fönstren. Men nu börjar det återgå till det vanliga. Nu längtar man till
dessa fräscha vårfärger i pastell och krispiga tulpaner.
Nu blickar vi fram till nyår.
 
 

Stockholm

Mysig dag i Stockholm där vi åt lunch på Vapiano, fikade färska macarons hos Bästis
på jobbet, strosade med syrran på stan, middag på Max och avslutade dagen med att
gå på bio 
- En oväntad vänskap -
 
En oväntad vänskap är en fransk megasuccé som berör människor över hela världen
och som listas som en av världens bästa komedier.
Baserad på en sann historia.
 

Movietime

... nu på dagen, ska mamma, pappa, Sussie, Wilmer o jag gå på bio :) Ska bli så mysigt!
 

Nyklippt

Det var skönt att vara hos frissan idag, blev lite färg o slingor och så toppning, känns så fräscht :)
 
 

Boken

... alla talar om, ska börja läsa den, är i tre delar och det här är den första!
 

Smycken

... jag fick i julklapp...
 
Fint ICON armband från Bästis,  Tack ♥
 
Fint OXXO armband från Tomas, Tack ♥
 
Fint EDBLADS halsband från barnen, Tack ♥
 
Love them all ♥
 
 

Juldagen

Idag har varit en snöig dag då vi gick ner o matade änderna vid ån. Det tog sin tid att gå då det har
snöat mycket och de inte hunnit ut o plogat. Men efter den arbetssamma prommisen gick vi hem till
mamma o pappa där vi åt lite rester från gårdagen, trodde inte vi skulle få i oss julmat igen, men det
gick :)
Är hemma igen och kvällen blir lugn framför tv:n. Det är ju en stor dansdag idag, men jag blir hemma,
hade kunnat tänka mig en utgång, men det är inga andra som vill, så det blir tv:n med resten av gänget!
 
God Fortsättning !

Min julafton

 
Tack för alla fina julklappar ♥
 
 
 

Merry Christmas

Go´ jul till er alla finingar ! Hoppas er julafton blir underbar !
 

Tänd ett ljus

Var till kyrkogården och tände ljus idag, mycket snö men man kom fram till minneslunden...
God jul till alla er som inte finns hos oss längre ♥
 

Glöggkvällen

Igår hade vi Glöggkväll hos oss och vi hade bjudit våra syskon att glögga. Mysigt, får bli en ny
tradition :)
 
 
 

Lugnt läge

Bloggar på fikarasten på jobbet, jag har ju äran att få jobba idag :) här ligger lugnet över hela butiken, det är ju mat och julklappar som gäller idag, dan före dan före doppardan..
Ser ut o ser hur snön singlar ner.. Nu är det bara väntan på julen o ikväll kommer våra syskon på glöggkväll :)

Wilmer

Idag har jag en fin, nyklippt kille hemma. Fin till jul <3

Turtjejen

Vi hade det årliga lotteriet på jobbet där vi lottade ut en julkorg med lite gott i från en leverantör.
Jag vann ju korgen förra året och vem vann i år? jo, jag igen :) vilken turtjej jag är, men det kändes
lite skämsigt att gå hem med julkorgen i år igen, men det är ett lotteri o alla är med.
 
 
Idag blev vi bjudna på lunch på jobbet, men det blev ingen julmat,
utan vi åt pasta och så fick vi en julklapp, presentkort på TeamSportia :)
 
Nu kör jag sista dagen i morrn och sen har jag lite jullov och börjar
jobba igen i januari. Nu en lugn kväll med Svenska Hjältar galan. See you!

Hipp hurra..

.. för Miss Ellie som fyller 4 år idag, Stort Grattis :)
 
Älskar paket
Hon fick ett leksaksddjur som hon redan tömt på innehållande ludd och
sen fick hon lite sushi :)

Snuvig

Har ont i halsen o har blivit snuvig, känns inte ok någonstans... vill inte nu innan jul, har klarat mig
hela året, men nu slår det till. Jag kom ur sängen i morse och fick iväg Wilmer till skolan, sen bäddade
jag ner mig under täcket i soffan o kollade tv. Sen var det dags att börja dagen, så idag har alla jul-
klappar blivit inhandlade, skönt, slipper tänka mer på det... Man är inte på topp. Det blir att bädda
ner sig i soffan med en kopp te om en stund, ska bara lura bort Wilmer o hans kompis från tv:n
snart :) shyssta puckar !
 
Vår fina stad idag :)

Dagen

Nu stryker vi den här dagen och blickar framåt !
 

Tomterock

Idag var vi bjudna på drop-in fika på fritids och sen skulle barnen uppträda för oss och det blev
ett modernt luciatåg som blev ett rocktåg, de var så duktiga, tummen upp!
 

Happy feet

Dessa kommer jag bo i, så sköna, Made in Italy.

Tänd ett ljus

‎26 candles burn in memory of those lost. May your memories never extinguish in our hearts.
 
USA befinner sig i sorg och chock efter det obegripliga dådet i Newtown i Connecticut. Ingen vet ännu varför Adam Lanza mördade sin mor, tog bilen till mellanstadieskolan Sandy Hook och sköt 26 barn och vuxna, för att sedan också skjuta sig själv. Han beskrivs som en ganska vanlig ung man, utan något brottsregister men eventuellt med en känd personlighetsstörning. Så småningom kommer vi säkert att få veta mer om gärningsmannen. Fanns det några varningstecken? Hade han haft kontakt med psykvården? Hade han i så fall fått den hjälp han behövde?

I det tal som president Barack Obama höll redan på fredagen var han märkbart rörd när han talade om offren, de små barnen med livet framför sig, och om sin medkänsla med de anhöriga och med invånarna i det drabbade samhället. Men precis som efter andra liknande vansinnesdåd i USA, skolskjutningar och andra massmord, blossade snabbt åter debatten om vapenlagar och tillgänglighet upp. För det är ju så att med större tillgänglighet till vapen ökar risken att de används. I USA finns en stark vapenlobby som försvarar rätten att bära vapen, rätten att försvara sig. Men priset, i form av vansinnesdåd med skjutvapen, är högt. Fler vapen i omlopp, legala och  illegala skapar ett farligare samhälle.

Barnen var 6 och 7 år gamla, RIP ♥

Finaler

Ikväll var finaler i två av mina favvoprogram, Allt för Sverige och Musikhjälpen.
Grattis till Anna som vann Allt för Sverige och Grattis till Musikhjälpen som
samlade ihop 23 301 823 kronor :) Snyggt jobbat i båda programmen :)
 
 
 
 

Att göra ingenting

Idag är en sån dag, har varit ut på prommis med Ellie, så lite motion har jag fått. Wilmer vill inte
göra nåt eller gå ut, så vi kör på det, lyssnar på slutspurten på Musikhjälpen och bara är. Man
behöver det ibland. Har lite julklappar kvar att köpa, men tar det på onsdag när jag är ledig.
 
Annars så rullar det på, tjingeling!
 

Moa

Idag hade vi fina o glada Moa här på besök, mamman o pappan var också med. Moa är för go'

SS Norrtelje

... där var vi på julbord igår, en kollega ska gå i pension och bjöd oss på det, Mumsigt o gott i mysig
miljö ombord på SS Norrtelje.
 
På väg dit
 
Ombord
 
Sen vidare till G
 

Min Tomtenisse

 
Förväntansfull kille tidig morgon
 
Luciatåget på ingång innan lyset tonas ner, Wilmer i
randiga raggsockor.
Fick inga bra kort då jag satt lite tokigt till...

Lucia

Tänk att det redan är Lucia. Snart börjar Lucia på tv, sen blir det julkalendern och sen går jag
med Wilmer till skolan där han ska vara tomte i sitt Luciatåg :) efter blir det lite fika och sen blir
det en heldag på jobbet!
 
Ha en fin Luciadag med pepparkakor och lussebullar!
 

Klick

... kunde inte hålla mig, tihi :) Julklapp till mig själv, check !
 

121212

Jaha, då var det sista "sammasiffror" datumet här! Jag kommer aldrig att få uppleva det något mer :(
Som hyllning till detta så tänker jag lägga ut det här inlägget kl 12:12 såklart!
 
Började min lediga dag med att kolla på Nyhetsmorgon där 12 par gifte sig i studion, häftigt för dem ♥
 
Nu sitter jag här och ska även skicka en "flashmob" med bidrag till Musikhjälpen som i år sänder igen
och samlar in pengar för: Barnen i slummen har rätt till rent vatten. En bra sak att bidra till och då
passar det ju utmärkt att "flashmob":en skickas gemensamt 12:12 :)
 
Snart dax, minuter kvar (9 minuter i skrivande stund)
 
Nyhetsmorgon 121212
 
 
Mitt lilla bidrag kl 12:12
 
Musikhjälpen 2012
 

Vill ha

Såg att det blev två inlägg efter varann med vill ha, men jag vill ju ha så mycket... man
tycker man har allt, men sen är det alltid nått nytt stuk eller ny färg på jackor, byxor, stövlar,
skor, flipflops, bikinis, smycken... You name it... o sen är det inte bara jag som ska ha grejjer,
vi är fem i familjen, sen får man ju inte allt man vill ha, thats it..
 

Vill ha

Då den andra stöveln jag ville ha är slut!! så vill jag så gärna ha den här,
men för mycket för min plånka, så snälla Tomten :)

Vill ha

Paljettkavaj. Tyvärr så har jag inte rätt kläder till i provrummet, men
till den rätta outfiten blir den bra :) Tror den blir snygg till jeans, så man
får både det glittriga o basic.

Bakdag

Oj vad vi bakade, gjorde glass, kokade soppa, umgicks o avslutade med "Så mycket bättre"
 

Go´lunch

Igår fick ett fint välkomnande till Kyrkbyn, korvgrillning o glögg ute i det friska, blir extra
gott att äta ute :)
 
Sen in i värmen för att börja julbaka...
 

Anna dagen

Grattis alla Annor på namnsdagen idag den 9 december ! (och till mig själv som heter det i andra namn:)
 
Mormor Anna, (Maj /Juni 2012)

Hemma

Nu är vi hemma sedan en halvtimme från Bästis. Vi var borta i 12 timmar, men det var mysiga
12 timmar :)
Så nu är man bra trött och sängen väntar, inga planer i morrn, ingen stress att komma ur sängen,
så skönt... blir en bildbomb i morrn, så for now: Go´natt
 

Ännu en...

... Snöbild, kan lixom inte låta bli...
 
Så vackert. I morse innan kl 07 på prommis med Ellie...

Julbaket

I morrn är det dags för vårt årliga julbak på Månstigen... längtar för det kommer bli så mysigt...
 
 
Go´kväll ♥

Nattsuddande syster

Syrran åkte från Stockholm igår när hon väl fick tag i en buss som gick mot Norrtälje. Men vid Rösa
var det STOPP, många tradare och bilar stod stilla i flera timmar. Då gick en grupp av bussen och
gick de 7 km in mot stan, vet inte hur länge de stått annars...
Så här såg det ut när de traskade hemåt mitt på motorvägen, vad säger man?
 

Herre på täppan

Wilmer och kompis leker ute i all snö... som när man själv var liten :)
 
Snön är nästan upp till vår balkong :)
 
 
 
 
 
 

Insnöad

Theos insnöade bil på parkeringen...

Kaos

Har ni varit ut idag? det har jag...
 

Snö

Massor av snö har vi fått idag och än är det inte slut... temperaturen har bättrat sig från -14
till -4 just nu, vi får se vad som händer där, är iaf ledig i morrn och jag känner bara för att vara
inne o mysa runt, vet inte ens om jag orkar åka till gymet i morrn, men det är dags igen...
 
Så här såg min bil ut när jag skulle åka hem, så det har snöat en hel del, det var mer snö
från andra sidan bilen och det tar ju tid att sopa bort det, även om vi har en stor bred sop-
borste med skaft som vi har på jobbet... uhhh... bara gilla läget!
 
 
Snart ska vi gå o fika hos kusin Adam som fyller år idag, men dit går vi !
 
Trevlig kväll ♥

Monday

Så var måndagskvällen här!
Termometern visar på -12,5 grader och det är kallt, brrr... skönt med tända ljus och sitta inne.
Just nyduschad och ska förflytta mig till soffan, Filippa har köpt lite gottis så här på måndagen,
blir lite mys. Theo har dragit till en klasspolare i Å-berga och Wilmer har lagt sig i sin säng, han
har ont i magen o varit på toa och det luktar inte godis när han släpper sig här o där. Han säger
att han mår lite illa, så jag har ställt en hink vid hans säng, ifall om....
 
Trevlig kväll!
 
Drömmer mig till värmen...
 
 

Nu

... är golvet i hallen rustat för vinter :) köpte ny matta så att golvet inte blir blött av all snö,
från alla snöiga o blöta skor, liten hjälp på vägen, får bli vår vintermatta!
 

Färsna gård

Idag har vi haft en mysig dag på Färsna gård där det var julmarknad idag.... vad vackert det
är med all snö, som hämtat ur en sagobok. Nu är det gott att sitta inne i värmen efter en dag
i det härliga kalla vädret.
Här kommer bildbomb:
 
 
 

After Work

... blev det igår med jobbet på Ett glas. Mysigt att bara sitta o snacka och äta o dricka gott.
Får bli fler gånger kom vi fram till.