Sportlovsledigt

Sportlov för både barn och mammor ♥ Tack för fina dagar Bäsis o Barnen ♥

Mysdag

Idag åkte vi till Barkaby till leklandet Stor o Liten :) vi var där flera timmar och sen ett besök på outlet. Nu sitter Bästis o jag vid tvn och väntar in Maria o Mindy....
Vi har haft en bra dag, barnen är trötta o kollar på film innan de ska sova.

@ Bästis

Installerad hos Bästis :) Wilmer o jag åkte hit ikväll och ska vara här tills på onsdag.
Nu sitter vi i soffan o kollar tv, men vi har även suttit vid datorn o kollat resa :) Vi får se vad det blir, får sova på det.
Jag fick ett varmt välkomnande med gott i glaset.
Nu har wigor somnat i min famn o sover gott. Jag kommer sova gott i natt.

Hello sunny sunday

Härligt med sol :)
När jag var ute med Ellie var det så skönt att jag inte ville gå in. Balkongdörren står på vid gavel
och fönsterna står på glänt, vårkänsla.
 
Just nu håller jag på att plocka ordning på kläder som jag o Wilmer ska ha med oss när vi åker
på två sportlovsdagar till Bästis, vi åker i morgon kväll :) men först jobbar jag i morgon till 16.
 
Wilmer är ute o leker med kompis och jag ska ta en kopp te nu, snart läsa lite oxå, luta mig tillbaka
i fåtöljen o ha det bra.
Hoppas ni får en fin dag :) Fick just samtal från syrran och hon håller till i slalombacken här idag,
Lovely att vi har sån fin slalombacke här i stan, men som man aldrig besöker.... aja, kan bli ändring
på det!
 
Hej säger Ellie, på solig morgonprommis

Lördagen

.... har gått i ett.... Det har blivit prommisar med Ellie och skönt är det ute, solen har visat sig idag!
 
Idag har jag städat och haft tvättstugan, eller har den, tiden innan min tvättid 16 var ledig så allt
är färdigtvättat, hänger på tork och jag har ju torkrummet tills i morrn, eftersom tvättis är stängd
på röda dagar. Har bäddat om i sängarna oxå, härligt.
Jag var nyss o handlade till middagen, syrran kommer och vi ska käka tacos, ska bli gott. Jag
som hade tänkt tagit det lugnt med min bok idag, men har inte läst nåt, det var spännande sist
jag läste, kanske får in en liten lässtund snart, men först ner o tömma torktumlaren.
 
 
Mellon ikväll, får se vad den har att bjuda på, jag har inte tjyvlyssnat. See you :)
 
 

Estelle

 
Estelle 1 års dag  2013                                              Victoria 1 års dag 1978

Vinst igen

Åh, vad kul, jag vunnit igen :) i morse innan jobbet satt jag mig vid datorn och såg att syrran tävlat om biljetter till ROCKOKÅ nästa lördag, så jag var oxå med o tävlade, både syrran o jag vann, det var två biljetter var så nu är de fixade :) tur att jag inte hade handlat, men nu har jag o Tomas en varsin.
Han går med sina polare och jag med mina, ska bli superkul :)

En bra dag

.... har det varit idag. Ledig som vanligt på onsdagar. Frulle i soffan vid tv:n, långprommis med
Tomas o Ellie, solning, lunch och så badhuset när Wilmer slutade skolan. Jag simmade 1000m.
Storhandling och pizza till middag.
 
Ska nog hoppa in i tv soffan nu och vänta in Grammisgalan som börjar 20. En kopp te får det
bli oxå!
 

En Bästis

Gokväll!
Ligger i soffan o kollar på Maria o Mindy:) visst är de roliga?
Bästis är helt klart Maria, då får jag vara Mindy :)
Att ha en Bästis att göra massa skoj tillsammans med är lyxigt!
Nästa vecka ska jag träffa min bästis på sportlovet :) <3

Reflexväst

Visst är det bra med reflexväst! Men de är inte så snygga om man ska se till designen. Såg denna fina om man vill vara snygg samtidigt :)

Skepparholmen

Skepparholmen
 
Dit går Pinglornas nästa spaweekend :) Bokat o klart i april, oh vad jag längtar dit....
 
 

Söndag

Grå söndag, inte så skönt ute, var på en kortprommis eftersom jag inte var ut mycket igår och rörde
på mig så var det skönt att komma ut o sträcka på benen, det känns att man har simmat. Är riktigt
nöjd med simningen den här veckan som varit. Idag ska jag följa med Wilmer på badkalas i Rimbo
badhus, men det blir väl inte så mycket sim för jag får ju vara med honom, men sen är ju Tomas med
oxå fast han ska inte bada, så han har ju koll på honom oxå. Wilmer bara går o väntar nu och snart
ska vi åka för vi måste handla present oxå.
 
 
 
Middag behöver vi inte tänka på att laga idag, för vi är bjudna hem till mamma, så det är riktigt lyxigt!
 
Ha en fin söndag, ut o rör på er!

Moa

Idag åkte vi på besök till Moa, då de har flyttat en bit bort. Kul att se henne igen, vilka framsteg
hon gör. Hon är för go!
 
 

L ♥ v e    y ♥ u

Merino cool

 
 
.... färgen på mitt nya lack, från Åhlens

Studentmössan

.... till Theodore är nu beställd. Den är special för deras skola och sen fick man välja färg på
strimma, brodyr, initialer, om det skulle stå text innanför skärmen, blomman och knappen,
inte bara att beställa inte.... och nu ska det ju vara hela paket med tröja, band, glas o möss-
skydd och mössan såklart. Men nu är det gjort så det känns bra att han får den i tid till
mösspåtagningen, vi var ute i sista minuten. Nu måste jag betala den, tjing!
 

Tänkte bli nyttig

.... o skippa sockerfällorna. Har inte ätit godis, semlor o div onyttigt idag, inget onyttigt sen igår :o
Får se hur länge det håller. Imorrn ledig dag och motionssim på kvällen, ska oxå till frissan :)
äntligen.
 
Har gjort lite hemmaträning och ska duscha nu, tjenixen!
 

Måndagen

Idag var det jobb fram till fyra.
Efter jobbet åkte jag till badhuset och simmade, hade tänkt sola oxå men de höll på o bytte solarierör.
Det är så skönt att simma, synd bara att simbassängen är så liten för lek, simklubb och motionssim,
men på onsdagkväll så är det bara motionssim, så det är perfekt.
Det är så skönt att duscha, basta och göra sig klar och när jag kom hem åt vi fräsch sushi.
Nu ska vi gå en prommis med Ellie. Vilken energi jag får, nu har jag hittat min grej, eller är det bara
nyhetens behag.... Nej, några plankor innan prommis, tjing!
 

Jag sitter här

Fredagskväll i soffan vid tv:n. Hämtade just datorn. Har kollat På Spåret och nu lite Skavlan men
slog just om till Farmen, men snart går jag o lägger mig o läser. Jag ska upp o jobba i morgon, så
jag känner mig nöjd för dagen.
Efter jobbet åker jag nog till badhuset och möter upp Tomas o Wilmer där, simma några längder
och bada med Wilmer. Ställa han i kö till simskola. Måste packa iordning väskan och sen gå ut
med Ellie i snöstormen, så mycket snö vi fått igen och mer ska komma under natten :P
 
 

6 februari 2013

.... fick Theo sitt körkort, men vilket väder han fick köra upp i !!
Han körde kl 9 på morgonen och jag var ute i samma veva och köpte kort och blommor.
Just Kl 9 på pricken började det snöa tefat, jag såg ju knappt själv vägen där jag körde fram,
men han grejade det. Han är så glad och har kört sin bil idag.
 
Jag fotade när jag var ute och åkte strax efter 9.                                   
 
 
 

Alanya

Nu är det bokat!
Inte för min del, men Tomas o min pappa ska åka i maj till Alanya! De ska vara borta en vecka.
Nu är det min tur att kolla på resa, Bästis och jag vill åka igen och man blir ju så sugen när man
sitter o kollar runt. Men allt måste planeras med jobb, skolor och studenten :)
Sen vill jag även åka med heeela familjen men det kostar.... o jag som är så dålig på att spara
pengar, men en storvinst, ja tack - skulle sitta fint!
 
 
 

Yes!

.... he did it ♥
 
 
 

Ung cancer

Filippa och jag har gjort en god
gärning, vi har beställt från Ung
cancer och därmed bidragit till
deras verksamhet. En hood tröja
till Filippa, som hon tjatat om och
ett armband till mig.

Härliga lördag

Vilken härlig lördag det har varit. Efter frukost gick jag o Tomas prommis med Ellie. Vi gick
neråt stan, köpte lite god cider o vin tills ikväll. Fortsatte vår prommis hem i solskenet och
gick på skaren en bra bit, häftigt att det håller!
När vi kom hem så packade vi iordning badgrejjer och åkte till badhuset. Där köpte jag ett
årskort, familjekort så nu kan vi bada hur mycket vi vill och Wilmer har ju inte varit på länge
i badhuset, men han tyckte det var så kul att han vill gå i morrn igen :) Ska skriva upp oss
för simskola.
Sen är det ju så skönt med dusch och bastu, satt i både vanliga och ångbastun, lovely!
Sen tog jag en prommis hem, syrran gjorde sällskap och nu är vi här. Maten på g och gott
i glaset. Väntar in mellon som börjar ikväll, I like!
 
Är så nöjd med dagen, vilken energi jag hade när jag gick hem från badhuset.
 
Nu börjar kvällen o doften från gratängen är underbar, ha en trevlig kväll ♥
 
 
 

Fredagsmys

....ja, det blev det verkligen. Jag tävlade på Facebook tidigare i veckan om att vinna en fredagsmys påse... och vem vann tror ni? JAG :) frågan var vem vill du helst ha fredagsmys med på fredag? Jag var ärlig och sa att jag o en kompis ska fira en vän som fyllt 40 och med den motiveringen vann jag. Glad hämtade jag min vinst på bästa ICA Norrköp !
Jag tänkte att Jessica får tröjan, men de var så generösa att det låg tre tröjor i påsen :)
Vi åt god mat på G, och mysfotot togs hemma hos 40 åringen. Vi alla tre är gamla barndomsvänner, träffas inte ofta men när vi träffas så sitter vi länge o babblar om allt :)