Semester

Hej !
Nu sitter jag här o gör ett sista blogginlägg innan bloggen o jag har semester i en vecka.
Planet går ikväll så vi har fortfarande lite tid här hemma innan vi åker... pysslar med det
sista.
Nu har vi 10 grader o sol, blir nog en lite prommis om nån timme. Vi ses !
 
Merhaba Turkiet :)
 

Love my new bag

Tack mamma för att du köpte den fina väskan i äkta skinn som jag ville ha från flygplanet. Ny favvo ♥
Adax
Copenhagen

En lördag

Som bestått av regn, jobb och tvättstuga... Nu får det hänga i torkrummet tills i morrn och mina
klädesplagg kan räknas på en hand, sen är resten barnens.. det blev mycket handdukar och
sängkläder, men nu är det värsta gjort. Syrran är här på besök och vi kollar lite på körslaget
men jag tog lite tid för ett inlägg och lyssnar i köket på Radio Roslagen och där spelas danzmuzik :)
 
Nu är mamma o pappa hemma igen och vi åker ju snart, på måndag :) Vi ska hälsa på dem i
morgon och gå igenom när vi är borta nästa vecka.
 
Go´kväll !
 
 
 

Säkra

Lagom till vi åker till Turkiet säkrar vi om barnen :) Idag installerades den nya säkerhetsdörren,
blir lite tystare från trappen nu, vi har iof bara äldre som bor uppåt o går förbi och sen åker de
flesta hissen, men det blir tystare från den, om annat så hörs vi mindre ut i trappen.
De är ju inte snygga, men bra mycket snyggare än den gamla dörren.. o säkrare !
 

Packångest

... är väl ganska så vanligt bland oss tjejer... Har plockat fram så mycket och vet inte vilka gobitar jag
ska packa ner och vilka som får stanna hemma... svårt fall... orkar inte tänka ikväll, så jag låter högen
vara tills i helgen, man vill ju ha lite valmöjligheter också, det är så vi tjejer fungerar.
 
Skulle behövt gå med stavarna, men jag orkar inte, soffan känns mer lockande!
 
Känner att vilket tråkinlägg det här blev, men jag är inte på bloggtopp nu, behöver nog en solsemester
och en vecka semester från bloggen :)
 

Snaggad

Så här fin blev Wilmer när han var till frissan idag 💛

Höstgrejjer

Köpt nytt idag fast jag inte har råd.... jobbigt...
 
Scarf - Mellan himmel o hav
Kofta - D&C Boutique
Skor - Skokanonen

Tråktisdag

Har jobbat idag till 18 sen direkt iväg till föräldramöte i över en timme... det gick bra.
Har just ätit och är trött... Det har regnat hela eftermiddagen, kom verkligen några
störtskurar... men när Tomas o jag var o käkade sushilunch så var det jättefint och
soligt.
Ledig dag väntas i morrn, har inga planer men blir kanske en tripp ner på stan, sen
hämta Wilmer när han slutar skolan, sen har jag halvt lovat att vi åker till lekrymden,
men han skulle nog behövas klippa sig innan. Vi får se.....
 
Love you ♥

Filippas tänder

Äntligen var dagen här när hon skulle få ta bort sin tandställning, hon har haft den sedan
februari 2011, hon har fortfarande lite överbett men hon tycker inte det gör någonting, så
den försvann idag. Imorgon är det dags för henne att få bettskena, så då ska Tomas
skjutsa henne till Mörby, där det görs.
 
Före och efterbilder
 


Nedräkning

Om en vecka sitter jag på ett plan mot värmen :) jippie, det är riktigt höstväder när jag kollar ut
genom fönstret... sitter med en kopp te och brevid mig sitter Filippa o Wilmer och spelar skitgubbe.
Wilmer vill bara spela om och om igen, bättre än tv-spel!
 
Plockat fram, strukit och ska väl sortera bort endel... märk Tomas
redan packade väska bakom min... han har packat själv, jag strök lite
tröjor igår som han skulle ha med sig, ska kompletteras med lite till sen.
Jag gillar att förbereda o eftersom jag inte använder sommarkläderna nu
så är det lika bra att börja... så kan jag bara ta det lugnt i helgen och på
avresedagen !
 
 

En söndag i september








Tomas o jag cyklade ner på stan, där vi mötte upp Sussie och vi gick till Tösses och köpte med oss
fika för att fika i parken vid stadt. Solen sken o det var skönt att bara sitta o chilla.
 
Sen blev det stavprommis för mig och jag gick spåret och gick hela 5,2km, bra kämpat av mig.
Så skönt, nu sitter jag här nyduschad och satt i ny färg i håret och väntar in Tomas från bandyn
och vi ska äta middag, blir väl lite rester idag.
 
Det var min dag i stora drag, nu väntas en kväll framför tvn tror jag, det är jag värd!
 
 

Dyra droppar

Efter varje sommar får jag klåda på axlar, bröstet och nacken... vet inte vad det beror på,
men det måste säkert vara nåt med att huden går från solig till blek, typ...
 
Jag är då noga med att inte använda parfymerat, så idag var jag in på apoteket och frågade
och fick hjälp att välja, så jag valde dessa, en duscholja och en fuktighetskräm, hoppas det
blir bra, känns ibland som man går i någon ulltröja som klias hela tiden... o snart ska jag till
solen igen och då blir det väl samma visa sen när jag kommer hem igen, jag kanske behöver
sol hela tiden, får nog bosätta mig utomlands :)
 

T.G.I.F

...det är det nu!
 
Skulle ha jobbat i morrn, men en kollega ville byta så jag jobbar nästa lördag istället.
Har inga planer alls för helgen, vill bara glida runt utan planer, skönt!
 
Idag åt vi hela familjen och Lisa tillsammans, men det blev lite gnäll, för vi gjorde
potatis, pannbiffar och svampsås... på en fredag!!!!
Önskmål från barnen är ju kött, pizza eller annat gott, men då sa jag, vad spelar
dagen för roll, ibland kan vi ju äta kinamat eller pizza på en vardag, då kan vi sluta
med det!!! och när förlaget om makaronipudding kom upp att äta i morrn blev svaret
snabbt att det är gott, men på en lördag??!!!
Det är inte helt lätt med matfrågan och man har 5 olika viljor :P
 
Har iaf fixat en drink och ikväll blir det soffan, chips&dip, smågodis... en riktig gottiskväll :)
 
 
 

Turkiet

... där är mamma o pappa just nu. De åker varje år till Alanya, det är en bit av deras liv, där de
får koppla av och njuta.
... för visst är det väl så att när man kommer utomlands ifrån alla måsten o krav, matlagning,
passa tider, tidiga mornar... ja, det är underbart. Tomas o jag drar den 24:e och jag längtar
jättemycket, vi åker själva, men vet att allt fixar sig med barnen och syrran och mor & far
ställer upp, även Theo o Filippa har lovat hjälpas åt och fixa med Ellie.... och det är ju bara
för en vecka.
Vi kommer bo precis vid stranden, lovely!!!
Längtar...
 
 
 

Magen

... Spökar... Var redo för jobb i morse, sminkad o påklädd men efter frullen fick magen en knäpp :( så det blev till att sjukskriva mig, så nu ligger jag i soffan o kollar gamla Dallas och dricker blåbärssoppa !

Lördagen

... kom ju Bästis hit och vi var först hemma hos mig, sen kom syrran och vi fick skjuts ner till
Little Dublin och sen vidare till G och Teatern. Vi hade en kul kväll !
Jag hade inte kameran med mig, jag fotar inte lika mycket längre, har kommit i nån fotosvacka.
Men några bilder från iPhonen kan jag bjuda på..
 


Nej, tack vet jag min kompaktkamera...
 
Trevlig kväll!
 
 

Söndagkväll

Värst vad den här helgen gick snabbt... hann knappt med och så ska man upp o vara på
jobbet kl 07.
Aja, bara gilla läget. Vi hade en trevlig lördag när Bästis var här, gör ett inlägg i morrn, nu
så trött o ska sova. God natt !
 

 

Lördag o underbart väder

Så härligt det är ute, har just varit på en långprommis med Ellie där landet och staden möts
i en härlig mix!

 

Nu lite fix innan Bästis kommer!
 
 

Snart helg

... o då kommer Bästis på besök, det blir klackarna i taket :) bara fredagen kvar emellan!
See you ♥
 

Flotte

Theodore har ett skolprojekt att göra och han o Jonte har bestämt sig för att göra en bar flotte :)
 
De har tiggt till sig flytblocken och är hos mig på jobbet o bygger den. Det finns spillvirke att ta,
men de har köpt sina reglar, så de får fina o raka. Duktiga killar! De har vissa tider att hålla på
med projektarbetet och jag håller ju koll på dem :)
 
De ska även hänga på en liten båtmotor som vi har i källaren, som de
får rusta upp, de håller ju på med sånt på marinteknik...
 
 
 
 

Hej då

Det här är min fasters man Tsvi. Han fick en hjärntumör 2010 och i morse,
onsdagen den 5 september 2012, somnade han in...
Begravning är i morgon då han begravs efter judisk tradition och ska då
begravas så snart som möjligt efter dödsfallet.
Tänker på min faster Cissi, kusin Jonas med familj och kusin Daniel ♥

Läxor

Nu när min lillkille har börjat ettan så blir det läxor! När jag kom hem gjorde vi både läsläxa och matteläxa och han är så duktig, såklart!
Men han är så förkyld och känns varm... Igen!

Stavtur

Idag blev det över 4 km stavgång med syrran. Härligt att walka i frisk luft, blir nog en sväng i morrn oxå...
Bloggar från telefonen, då datorn är segare än nånsin o vi scannrar virus, kan ha blivit nåt när wilmer suttit där.

Chrystal clear

... ett sånt skal köpte jag till min iPhone idag...
 

Tråksöndag

Söndag idag och håller på att slipa o måla om köksbordet. Nu är grundning klar, men det är
övermålningsbart efter 16 timmar, så färdigstrykningen blir i morgon, men vi har ju fler bord
att sitta vid än köksbordet.
 
Tänkte ge mig ut på en pw, men det blir nog en Ellie prommis istället, svårt att gå pw med
henne, då hon ska stanna o lukta o pinka hela tiden, men bättre motion än ingen alls. Sen
vill jag duscha och måla naglarna, så det är klart tills vi ska äta middagen som nog kommer
att bli nån hämtmat idag! Vad lat man blir när det är söndag, har kollat på en film som gick
på tv:n men nu sitter två kusiner där o spelar tv spel. De har varit hela dagen med varann.
Nej, nu ska jag lyfta på häcken!
 
 

Barkaby

Dagen har tillbringats i Barkaby med Syrran, Filippa och Bästis. Vi hämtade Bästis o drog mot Barkaby!
Där gick vi först i affärer i outlet:et, fikade på Waynes och sen bar det av mot Ikea. Kul att gå där o strosa
och kolla in deras nyheter, blev lite glas o smågrejjer handlat. Det har regnat hela dagen så nu är det gott
att sitta inne i värmen med ljus omkring sig och raggsockor på.
 
 












Hoppas ni haft en trevlig lördag ! Kram

Dagens kap

175kr, Puma i Barkaby outlet ! Kan aldrig få för många av dessa, detta är mitt 3:e par, Bästis köpte oxå
ett nytt par och det är hennes 5:e och syrran köpte sitt första par. Underbara skor!