Möhippa

När vi väl hade landat och hämtat resväskorna och skulle gå mot parkeringen, då  stod det en man med skylt Viklund / Eriksson och lite fundersam undrade jag: why? Vi skulle ju ta taxi till Kyrkbyn... så kom vi ut till taxin och vilka möttes vi av  där smygandes i bilen? jo... Sussie och Ida!! Då går det upp ett ljus, efter 1 vecka på resande fot, jag blev kidnappad på möhippa :)
 
De hade fixat så fint och vilken start vid Arlanda med snacks, frukt och bubbel :)
Sen blev det ögonbindel och vi gick ombord på Birkas Soul Train kryssning med dans o musik.
God 3-rätters och gott i glasen :)
Tack Pinglor för en överraskande möhippa :)
 

Bästisresan

Årets Bästisresa gick av stapeln 7 juni men vi träffades redan 6 juni hemma hos Bästis. Tidigt gick vi upp för att ta taxi till Arlanda kl 03:00. Men just den där känslan att gå upp mitt i natten för att flyga iväg till värmen är så härlig :)
I år gick resan till Marmaris och vi landade på flygplatsen Dalaman och sen åkte vi transferbuss cirka 1,5 timme, men det var det värt, vi hamnade på ett jättefint hotell som låg vid stranden med en lång strandpromenad emellan. Där var folkliv hela tiden och kul att kolla på folk :)
En kväll träffade vi Robin och Jonas som vi träffade förra året i Bodrum, fick reda på dagen innan vi åkte att de var i Marmaris och med dagens teknik så bestämde vi för att träffas en kväll och gick till ett ställe som hette Mascara och låg i hamnen. De visste direkt vilken balkong vi bodde på när de väntade utanför vårt hotell, svensk flagga, rosa glas o rosa handdukar :)
Hotellet var nyrenoverat och alla rum hade havsutsikt. Tror nog det här var det bästa hotellet jag har varit på i Turkiet. Så fräscht, vitt och ljust. Underbar mat och trevlig personal. Ingen stress och det fanns alltid bord att få och alltid solstolar lediga på stranden, inga som var ut o la ut handdukar tidigt på morgonen. Vi lyxade till det och bokade All-inclusive. En dag tog jag en båttur och med ett stopp i en mysig liten stad för lite shopping, härligt med dessa båtresor i värmen :)
Vi är så nöjda med resan och kan varmt rekommendera sunprime-beachfront i Marmaris :)
 
 
 
Tack Bästis för en mysig vecka :)

Midsommar

Så var midsommarhelgen över. Vi åkte med båten till Aspö där vi stannade tills idag. Vi har ätit gott, varit till ängen där midsommarstången restes och dans kring den, lottköp o mycket skratt. Kvällen bjöd på dans vid bryggan och det kom mycket folk, en kul kväll för både stora och små :)
Ett besök till Högmarsö krog blev det på midsommardagskvällen och idag åkte vi hem med båten när det regnade som värst, men det är vad midsommarvädret är, blandat väder och man får klä sig därefter :)
 
Hoppas ni alla haft en fin midsommar med nära och kära ♥

Soon

Snart kommer jag lägga in foton från Bästisresan :) ... lite tidsbrist nu bara... 
 
Nu sitter jag med Filippa på Huddinge sjukhus då hon gör sin iohexolclearence idag, google it, om ni vill veta vad det är, men det är för att kolla njurarna...
 

ZZ top

 
I måndags tog vi en spontantrip till Gröna Lund för att kolla in ZZtop :) en härlig kväll med bra musik o skönt väder :) Vi köpte Gröna kortet så nu kan vi gå på alla konserter o sommarkrysset :)
 
 
 

Skyddsängel

Har fått detta fina armband av Pinglorna, min skyddsängel ❤️💕
 
 
 

Hemma igen

... o så var jag hemma igen efter en underbar vecka o fartfylld helg :)
 

Lycklig

 
 
Min Kärlek har friat ♥ Nedräkningen kan börja ♥ 

Nedräkning

Nu har klockan slagit 00 och nu är det nationaldagen hos oss :)
 
Nu ska jag gå o sova, har packat resväskan och åker till Bästis i morgon för att sedan gå upp i ottan på lördag o ta taxi till Arlanda kl 03:00. Sen bär det av till Marmaris, så nu har jag alltså semester. Jag längtar till solstolen, ska bli skönt att slappa av i den efter att jag nu slutat skolan. 
 
 
 

Fin 1 juni

 
Ny månad igen och vad härligt med sommar :) idag har det varit shortsväder och jag var till Wallby trädgård o där blev det en Thunbergia svartöga, en Mårbacka och en Felicia. Känns som det får räcka bra :) 
På kvällningen kom Wilmer till oss och även Filippa följde med o sover här inatt. Imorgon sista skoldagen men den blir nog kort, Wilmer följer nog med för både skola o fritids har stängt imorrn, sen är det jobb resten av veckan :)
Nu: godnatt