Bästisresan

Årets Bästisresa gick av stapeln 7 juni men vi träffades redan 6 juni hemma hos Bästis. Tidigt gick vi upp för att ta taxi till Arlanda kl 03:00. Men just den där känslan att gå upp mitt i natten för att flyga iväg till värmen är så härlig :)
I år gick resan till Marmaris och vi landade på flygplatsen Dalaman och sen åkte vi transferbuss cirka 1,5 timme, men det var det värt, vi hamnade på ett jättefint hotell som låg vid stranden med en lång strandpromenad emellan. Där var folkliv hela tiden och kul att kolla på folk :)
En kväll träffade vi Robin och Jonas som vi träffade förra året i Bodrum, fick reda på dagen innan vi åkte att de var i Marmaris och med dagens teknik så bestämde vi för att träffas en kväll och gick till ett ställe som hette Mascara och låg i hamnen. De visste direkt vilken balkong vi bodde på när de väntade utanför vårt hotell, svensk flagga, rosa glas o rosa handdukar :)
Hotellet var nyrenoverat och alla rum hade havsutsikt. Tror nog det här var det bästa hotellet jag har varit på i Turkiet. Så fräscht, vitt och ljust. Underbar mat och trevlig personal. Ingen stress och det fanns alltid bord att få och alltid solstolar lediga på stranden, inga som var ut o la ut handdukar tidigt på morgonen. Vi lyxade till det och bokade All-inclusive. En dag tog jag en båttur och med ett stopp i en mysig liten stad för lite shopping, härligt med dessa båtresor i värmen :)
Vi är så nöjda med resan och kan varmt rekommendera sunprime-beachfront i Marmaris :)

Tack Bästis för en mysig vecka :)