Höstlov

Höstlovsveckan är här :) vi gick i skolan i måndags men resten av veckan har vi ledigt, o viss del självstudier, har varit fullt upp så jag tänkte jag ska plugga på fredag. I morgon säljer vi lägenheten.... sen ska Wilmer vara hos mej o jag tänkte att han o jag ska gå på bio i morgon em, blir Flygplan :)
Nu ska jag måla naglarna, blir svart till Halloween :)



Dagens lektion

.... bestod av ergonomiutbildning :) Viktigt att tänka på när vi ska jobba som medicinska sekreterare....
och vilken intressant föreläsare i ergonomi vi hade, den här donnan om ni känner igen henne från tv,
härlig dam o vem kan tro att hon är 70 år :)
 
 

Kerstin har arbetat som företagssjukgymnast under hela sitt yrkesliv, men hon startade tidigt med  att bilda familj och hade vid 22 års ålder redan tre barn. Kerstin tränar 4-5 gånger i veckan och varvar cirkelgym i grupp med styrka, yoga, gympa och dagliga långpromenader med hunden. Cykeln är det naturliga transportmedlet under stora delar av året, och det blir oftast flera mil i veckan.

I och med att hon både har överlevt en svår bilolycka och cancer så försöker hon leva som om varje dag vore den sista. Varje ny dag är en gåva att glädjas åt. Kerstin föreläser fortfarande för såväl yngre som äldre publik om friskvård, livsstil, sömn, kost och hur man kan skapa ett recept för sin egen hälsa. Mat och matlagning ligger Kerstin varmt om hjärtat, och mycket inspiration kommer från Italien, där äldsta dottern är bosatt sedan många år. En kväll runt dukat bord tillsammans med familj och många goda vänner tillhör livets höjdpunkter. 

Glada gänget från kan du slå en pensionär
 
 

Rockokå

Igår var vi på Rockokå, det var en trevlig kväll, bra band som spelade hela kvällen.
Idag har jag, syrran, Filippa o Wilmer varit i Täby centrum, blev lite smågrejjer till oss alla. Nu är jag trött, kollar på solsidan, trevlig kväll :)


Min Theo

.... är så duktig på gitarr och det är härligt att höra han spela... ♥

Gokväll

Har köpt en ny bok o har lagt mej i soffan o läser, var längesen jag läste annat än skolböcker, men känner att det blir tidigt ikväll, har lite jobb i morgon 

bitti och vill komma igång i tid.
Nu börjar det bli riktigt kallt ute, brrr

Jultider

Så gulliga bilder på barnen ♥
December 2009
 
December 2009 
 
 

Prov

Sitter i skolan o pluggar det sista till det stora provet i medicinsk terminologi, hjälp... men det får gå som det går, i värsta fall får jag skriva om, känner mej inte helt kry idag, ont i magen, varm o ögon som börjar svullna igen, måste köpa nya tabletter...

Nöjd

Filippa är såå nöjd med hennes 17årsdag o födelsedagspresenter, allt var jättefint men mest nöjd var hon nog över den önskade Tommy Hilfigher jackan :) 
Vi åt gott på G och avslutade med tårta hos mormor o morfar ! Grattis igen älskling♥
 

Göteborg

Stannade förbi Michela Castellaris butik Greta&Anna i Borås, tyvärr stängd på söndagen...
Sen bar det hemåt på söndagseftermiddagen....
 
Vi hade en mysig helg i Göteborg, skönt med miljöombyte och vädret var så härligt med strålande sol. Vi åkte panoramahissen som går utanpå Gothia Towers 23 våningar upp, 65 meter på 30 sekunder, häftig känsla! Där åt vi deras berömda räkmackor, såå goda!
Så helgen bestod av stros, ätit gott, druckit gott, bowlat på HardRock o bott på det jättebra hotellet Rica som hade jättefin frukostbuffé, fräscht o påfyllt hela tiden :) Väl investerade timmar i Göteborg!
 
 
 
 
 

Filippa 17 år

Idag fyller min fina Filippa 17år, stort GRATTIS älskade dotter, jag älskar dej♥
Ses ikväll när vi firar dej ♥ Ha en fin dag ♥
 
 

Hemma

Då var man hemma igen från en mysig Göteborgsweekend :)
 
Heaven 23, underbar utsikt över stan och underbara räkmackor :)
 

Gonatt, fortsättning följer, nu sova!

Anatomi

Provet i Endokrina systemet som vi hade idag, gick bra, alla rätt :) Idag har vi haft Rörelseorganen
på schemat. Det består av leder, fogar, skelett och muskler. På två år har vi bytt ut vårt skelett, det
är benätarcellerna som fixar det. Så nästa prov innehåller rörelseorganen.
Vi har även haft Farmakologi idag, läkemedelslära. Fick bla lära oss att som vuxen alltid ta två
tabletter av alvedon, kroppen behöver bli mättad. Fick även veta skillnaden på Paracetamol och 
Ibuprofen, båda är febernedsättande och smärtstillande, men Ibufrofen är antiinflammatorisk.
Vid stark smärta ska man ta två Alvedon och en Ipren.
Vi slutade dagen med att se en film om spelmissbruk, vi har tidigare sett filmer om sexmissbruk,
alkoholmissbruk och utbrändhet, nästa gång ska vi se film om ätstörningar, dessa missbruk
ingår i kursen Anatomi.
 
Blir till att plugga lite i bilen i helgen, vi har stort prov på tisdag i medicinsk terminologi :P
Kika gärna in här: medicinsk terminologi
 
 
 
 

Självstudier

Hej :) sitter på skolan o pluggar idag, är själv här med Ben Rangel, men han stör inte, han är väldigt fåordig och inget vidare lunchsällskap :) det är nämligen dags för ett lunchbreak nu !

Det jag håller på med nu är o övar inför provet och anatomiord, så här fin är min oproportionerliga gubbe :)

Mot mikron o lite kycklingpaj !

Tisdagsmorgon

Här ligger jag i sängen.... har ledig dag idag o känner att jag måste plugga lite medicinsk terminologi, det är så krångligt, men jag måste öva... men i morrn har vi självstudier o då tänker jag åka till skolan o plugga, blir liksom mer effektivt än att sitta hemma.... Vi har stort prov i det ämnet nästa vecka så det är bara att nöta :P 
Sen har vi även prov på fredag o då är det i anatomi och den här gången handlar det  mycket om diabetes... Igår hade vi oxå prov och då var det i medicinsk dokumentation, det gick bra känns det som... sen fick vi även testa i testmiljö det riktiga programmet TakeCare, det var roligt :)
Kul är det och vi är en sån bra klass !!


Skönsöndagen





I söndags bjöd vi mamma o pappa på lunch men innan var vi till skogen o kollade efter svamp men där hittade vi ingen... den kommer väl fram snart 👍 har inte hört några som plockat mycket svamp ännu i år.

Grillkväll i oktober

Lördag och ikväll bjuder jag o min kärlek på hemmagjord ärtsoppa o grillat i det här fina grillhuset:) Härlig kväll som gick för fort... 
Sov gott <3


Middagsbesök

.... har haft mina barn här på middag idag :) blir såå glad när de är här :) köpte bullar i förskott inför morgondagen när det är kanelbullens dag :)

Marknadsfynd



Inköpen från marknaden på en nöjd kille som har handlat själv :) min fining !

Oktober

... och så har vi kommit till oktober, fick skrapa bilrutorna idag när jag skulle skjutsa Wilmer till skolan.
Idag är det marknad här i stan och jag ska först till frissan o täcka de grå, sen kommer mamma hit och
vi ska äta lunch här och sen går vi ner på marknaden. Solen skiner idag så det blir nog skönt väder för
lite stros idag. 
Känner mej sådär, har ont i huvudet och mina ögon var svullna i morse, vill inte bli sjuk....
 
Har den här damen på besök idag ♥

Rica Hotel No.25

Göteborgsweekend bokad :)
 
Valet föll på det här fina hotellet, Rica Hotel No.25
 
 
Välkommen till Göteborgs nya vardagsrum - en mötesplats i lekfull, modern och varm miljö, där mat, musik och utställningar samsas i en rofylld atmosfär.

Här råder en skön avslappnad atmosfär och den vänliga personalen ser till att du ska känna dig väl omhändertagen. Den känd fotografen Christer Strömholms "Kloka ord" pryder väggarna i lobby och restaurang. Slå dig ned framför brasan, läs en tidning och känn dig som hemma.

Hotellet är beläget endast ca 300 m från Göteborgs Centralstation, och nära alla attraktioner som Avenyn, Liseberg, Svenska Mässan, Ullevi och Scandinavium. Läget ger dig Göteborgs mesta shopping, bästa restauranger och ett rikt kulturliv inom nära räckhåll. Hotellet erbjuder gratis wi-fi, är fyrstjärnigt, rökfritt och Svanenmärkt.