Dagen

Har fikat med Theodore idag, sen köpt o monterat fotbollsmål till Wilmer, så nu är det fotboll som gäller 😄
 
Nu är det mello 😄

Sportlov

Vecka 9 och sportlovet går mot slutet... I måndags gick vi i skolan sen jobbade jag tisdag och onsdag... efter det tog jag lite sportlov med Wilmer och Filippa, har inte gjort så mycket men igår tog vi en tur till eckerö med barnen, Micke, mamma o pappa, en trevlig tur med god mat men just när vi skulle äta gungade det som värst, så stackars Filippa fick inte i sig någonting men hon blev bättre efter att hon tog åksjukepiller.
Idag blir det en fika med Theodore som är hemma över helgen från GMU:n ❤️ måste få träffa honom då för han åker tillbaka i morrn.
 
 
Ha en fin helg❤️

Middagsgäster

Igår hade vi trevliga gäster med liten bebis, så snäll o fin tjej, nöjd hela tiden, härligt med lite bebisgos :) Gott att äta blev det när vi hjälptes åt!
 
Fördelen med köksö är att man kan hänga o laga mat tillsammans :)
Gott blev det och gubbröran intogs innan runt köksön direkt från pannan...
 
Fina Tilde :)

Nymålat

I veckan har jag pysslat med att måla vardagsrumsbordet, nöjd !
 
Bordet är i teak men fick vit färg, blev några lager. Jag sprayade med sprayfärg då det är en hylla under bordet... 
 
 

Vad gör man...

... annars en måndag? Jag bjöd mannen på bio och innan käkade vi mat på Antep, så mycket mat o självklart bjöd de på röror och efterrätt som vanligt, orkade inte maten så tog med i låda, den hängde jag på kylning när vi gick in på bion :) 
 
 
Vi var på Fifty shades Of Grey men jag tycker den var överreklamerad, som en snabbrepris på bok nr ett och den slutar ju såklart som boken, med en fortsättning :)
Skådisarna var bra och gjorde deras roller bra med bra kemi emellan dem. Nu har jag sett den!

Valentines day

Ha en god alla hjärtans dag ❤️
Wilmers nalle han fick idag, får olika nallar varje alla hjärtans ❤️

Igång

Nu är Filippa och jag igång o övningskör, se upp på vägarna !
 
Fokuserad !

Här sitter jag

Lyssnar på engelska glosor då vi har ett stort qviz i skolan i morrn, många ord, typ 125... Jag har spelat in dem på telefon o lyssnar i lurarna nu. Perfekt, då kan man även göra annat som att pyssla med tvätt, bära undan julkartongerna, bära in ved, vara ute med ellie osv :)
Tog en paus med en kopp te och lyssnar på lite takdropp o fågelkvitter, I like ❤️

Tenta

Idag hade vi tenta i ekonomi, nu har ju jag valt att läsa till medicinsk sekreterare och vill jobba med ord och inte siffror... men alltid nyttigt att lära sig men på denna nivå, helt onödiga uträkningar för oss som inte ska bli ekonomer,  
t o m de som jobbat med bokföring fattar inget av räknetalen och formlerna, men vi har pratat med vår lärare om detta och han är väldigt tillmötesgående och lyssnar på oss, så det känns bra för han är en väldigt bra lärare, så detta var den enda tentan i detta ämne sen blir det inlämningsuppgifter, hoppas iaf att jag får 22 poäng eller över, för godkänt. Tror vi alla skrev liknande på tentan och hoppade över samma uppgifter... 
Klassen innan tentan, alla nervösa...

Ålandstrip

Idag åkte vi en spontantrip med Ålandsbåten 😄 
Gonatt 😴

Hej mitt vinterland

Idag gick Filippa, jag och Ellie på en långprommis när vi kom från skolan. Det är så vackert ute nu, så mycket snö det har kommit de senaste dagarna :) Härligt !
 
Gokväll :)

1 februari

Idag går vi in i februari :) oj vad tiden går fort... idag är jag inne o fixar lite, tvättar, bäddar rent och pluggar... mycket plugg just nu, allt kommer samtidigt, men det är bara att kämpa på ... Grupparbeten, tentor, examensarbete och extra jobb. Skola imorrn 😄
 
Ellie säger hej 😄