Start 2019

Uj, nu är januari över, känns dom den varit jättelång 🙃 ingen bra månad då den började med Alfrida, naprapatbesök o sen mot slutet min hosta jag haft sedan förra tisdagen, varit på vårdcentralen 3 gånger. Först för att jag trodde jag hade lunginflammation, sen för att jag behövde hostmedicin o sist för att jag behövde läkarintyg. Sjukskriven tom i morrn sen ska jag ta mig till jobbet på måndag. 
Har haft/har sån hosta, tappat rösten, aldrig varit med om liknande. Nu går det åt rätt håll känns det som. 
(null)
Kom ut på en liten kort prommis idag, skönt!

Bästa

.. sällskapet när man ligger sjuk o ynklig i sängen 😻😻
(null)

(null)
Kiara o Safira ❣️❣️

Hej

(null)

Winterwonderland ❄️

Fint ute nu, önskar jag kunde ge mig ut o fota allt det vackra men är sjuk sedan tisdags o blir bara sämre, ska till husläkarn strax, har sån hosta o ont i halsen. Inte sovit på 2 nätter nu, blää!

❄️
Ha en fin lördag 🧸

Eddie 16

Afternoon Tea igår hos Eddie o Sigge som fyllt år, Eddie bakat ❣️

(null)
(null)

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Tack för allt gott ❣️

Fix o trix

... tar aldrig slut. I helgen flyttat om skrivbord upp o ner o sängar in o ut.. kontoret som vi har nere blir delat med gästrummet uppe där vi har bäddsoffa o sängen där fick wilmer då hans var dålig. Vi tog wilmers skrivbord till kontoret o wilmer fick det höj- och sänkbara. Blir så bra😀 o kontoret nere blir matdel till köket med utgång altandörrar 👏 

(null)
(null)
(null)

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Lite plock, fix o styling återstår ❣️


Tillfälligt avbrott

... 4 timmar idag. Vad gör man då som tonåring och dålig % på mobilen?  Gosar med Kiara såklart 😀

(null)

(null)

Lyckliga

... blev alla änder idag när Annika o jag var på lunchpromenad o matade dem ❤️ 
Dagens goda gärning 🦆
(null)

Igår skar jag allt detta bröd:
(null)
(null)

Uppdatering Alfrida

Strömmen tillbaka! (För oss, tänker såklart på de som ännu är utan)...
Vi blev av med strömmen 2/1 kl 05.30. Igår 5/1 fick vi tillbaka den kl 15.30, alltså många timmar utan el o vatten. Allt är förstört i frysen, har rensat allt det idag och allt bröd har jag skurit upp ikväll o ska mata änderna med imorrn.
I fredags bjöd syrran på mat o dusch till oss o våra hyresgäster och mamma o pappa bjöd på mat igår. Guld värt o så omtänksamt då de även hjälpt oss med tvätt o vatten ❤️
Idag hade vi ett strömavbrott som var cirka 2 timmar men nu är elen tbx igen! Vilka dygn, lärorikt o att alla hjälper varandra o TACK till alla som jobbar därute med att få ordning på allt ❣️
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Har nu fotat all mat i kyl o frys så får vi kolla med försäkringsbolaget angående ersättning. 
Nu natti o jobb imorrn 🤗
Over and Out!

Alfrida

Stormen Alfrida har varit här o ställt till med oreda. Vi har haft strömavbrott i över 24 timmar, får se om det blir klart till kl 18 ikväll enligt prognos. Var som tur ledig igår o eldade o höll ställningarna hemma, vi har inget vatten o allt från kyl o frys står ute i kylan. 
Idag tar jag en dag med mamma, syrran o dottern till Stockholm. På väg nu! Duschade hos syrran imorse, det var skönt !

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Fram med ficklampa, pannlampa, batteriradio, luffarschack, te på vedspisen som den gamla tiden.