Semesterbilder Bergslagen

Cornelisrestaurangen i Grythyttan

Nu mot nya mål :)

Semester del 2

Nu är vi hemma igen efter vår del 2 av semestern då Micke o jag var iväg själva på roadtrip med husvagnen.
Vi har sett så mycket och vi startade vår resa och åkte mot Hällefors, där bodde vi på en camping som låg så fint vid vattnet i Bergsslagen, Sörälgen, lugnt och skönt. Vi gjorde utflykter till Björskogsnäs (där Ernst fixade så fint i förra årets Sommar med Ernst), Grythyttan och Loka Brunn.
Vi hade inte planerat var vi skulle åka vidare men vi bestämde oss för Ullared, så sagt och gjort så åkte vi dit och bodde på campingen där 1 natt. Lite shopping och middag på Harrys.
Därefter blev det ganska självklart att åka till Varberg och där fick vi plats på Läjets camping. Vi besökte Varbergs fästning på lördagen och snacka om att det blåste och regnade då, höll på att blåsa bort men en gofika i centrum satt fint och när vi kom tillbaka till campingen blev det bubbel och grillade fiskpaket och solen visade sig från sin bästa sida. Vi besökte även bokskogarna i Dagsås.
Efter Varberg blev det som vi bestämt sedan länge med vår resa, nämligen Smögen :) Där bodde vi på Smögens camping i Kungshamn som är granne med Smögen, man kan åka bil eller liten charmig båt mellan de båda urmysiga ställerna. Fint väder, stros på Smögenbryggan, Smögenräkor, allt var så härligt och miljön :)
När vi checkat ut från Smögen så åkte vi till Fjällbacka och där var det urmysigt... återigen fint väder och underbar miljö. Där har de även Kungsklyftan (berget, klyftan som kallades vargklämman där Ronja och Birk hoppade över i filmen Ronja Rövardotter). Vi åt god Ceasarsallad på Bryggan i Fjällbacka. Vi bodde på en camping som heter Åsleröds camping. Där tog vi med oss picnick och gick upp på berget Utsikten och såg nästan över hela Fjällbacka och längst upp hittade vi en tjärn där vi åt :)
Vi hade ingen övernattning efter det och allt i Grebbestad var fullbokat men vi lyckades hitta en camping på Resö, Kyrkvikens camping, helt underbar trots att de körde med torrdass men vilket härligt ställe precis vid vattnet :)
Därefter blev det Strömstad och Lagunens camping. I Strömstad tog vi båten till Kosteröarna, så härlig tripp och varmt var det, vi gick cirka 3,5 km genom ön för att ta båten tillbaka från en annan plats än när vi kom. Vi åt god lunch och allt var underbart där. Andra dagen på Lagunens camping kom Mickes bror och fru och vi umgicks med dem. Dagen efter, igår, var det hemfärd och vi sov hemma inatt och har varit hemma hela dagen. Har plockat ur vagnen på det mesta och tvättat, blir lite efter en semester.
Foton kommer men för kvällen lägger jag ut en bild från resan :)

Smögenbryggan 2016-07-18

Halva semestern

Nu har halva semestern gått. Vi har varit ute och åkt med husvagnen och Wilmer var med oss på denna resa. Vårt första stopp var på Norrköpings camping där vi stannade i 3 nätter med besök på Kolmården och Micke fick se Rammstein på Bråvalla. Sen begav vi oss mot Öland men först ett stopp i Västervik på deras camping där vi trivdes bra. Sen drog vi till Öland och Böda Sand, den campingen gillade jag, mycket p g a den fina stranden. Där stannade vi 3 nätter och åkte sedan vidare mot Gränna camping där vi bodde 1 natt. Vårt sista stopp innan hemfärd blev Örebro camping, Gustafsvik. Vi kom hem i torsdags och varit hemma över helgen. I morgon åker Wilmer i 2 veckor till pappa.

Husvagnslivet ♥

Nu är det 2 veckor kvar, får se vad de har att bjuda på :)