Söndag

 
Hoppas ni får en härlig söndag ❤️

Höstmarknad på Skansen

Idag åkte vi in till Skansens höstmarknad. Härligt väder men lite blåsigt men vi har haft en mysig dag :)
 
 

Björnarna på Skansen

 
Björnarna på Skansen idag när vi var där, så häftiga :) en klättrade upp högst upp i ett träd, fick ingen bild på den men härligt att se hur dessa stora björnar klättrar i träd :)
 

Rosa bandet

Så här inför oktober månad, som är Rosa bandet månad har jag valt o stötta dem med en rosa ring som ingår i Rosa bandet kampanjen. Jag köpte en rosa ring från Ko-Ko-No💗
 
Warmth står det runt min ring.
 
"För åttonde året i följd tar Ko-Ko-No fram egendesignade berlocker och säljer till förmån för Bröstcancerfonden. 
I år har vi valt att göra Rosa bandet som en ring. 
Ringen är ändlös och symboliserar samhörighet, 
gemenskap och evighet. 
Våra ringar har olika rosa färger och varje ring bär dessutom ett vackert ord.
Hope, Trust, Faith, Warmth, Sense

Ringarna säljs i vår webshop,shop.ko-ko-no.se, och hos våra återförsäljare, men finns nu också hos landets Bröst Cancerföreningar.
Ringen är i rodiumplätterad mässing och målad för hand i olika rosa emaljfärger."

Studiebesök

Hej !
Nu sitter jag på bussen hem från Stockholm, vi har ju varit på studiebesök idag på Neurokirurgen på KS. Där fick vi vara med och se när en patient fick strålning för en tumör i hjärnan med strålkniven... 74 minuter tog behandlingen och vi tackade patienten att vi fick vara där o se, såklart efter patientens godkännande och önskade lycka till i fortsättningen. I strålkniven strålas bara patienter med tumörer i hjärnan, de får en ställning på huvudet som sätts fast med skruvar, bedövning innan, det ska vara det värsta att få på sig ställningen o med rädsla o nervositet på det, uha, såg läskigt ut. Sen åker de in i strålkniven med huvudet o kan inte röra huvudet alls. De övervakas på skärmen, det är inte ofta de behöver springa in men det kan hända att patienten spyr o då blir det bråttom eftersom de inte kan röra på huvudet, det där är inget man önskar sin värsta fiende. Barn sövs ner innan strålningen för man måste ligga stilla och fastspänd. Obehagligt... 
Patienten var cirka 10 år yngre än mig.
Ta vara på livet ❤️
 
 

Helgen

Så var det söndag och helgen tar slut. Nu är det valvaka för fullt, valdagen idag. Jag röstade här om dagen, så jag har lagt min röst. 
Vi har haft en trevlig helg med vänner som har varit här o sovit kvar, idag blev det skogen på eftermiddagen men vi hittade inga kantareller. Vilket underbart helgväder vi har haft :)
 
I morrn skola igen, då åker jag iväg på studiebesök till Karolinska sjukhuset...
 
Trevlig kväll !
 
 

AW

I torsdags hade vi AW, fast AS, After School :)
Campusområdet hade bjudit in studenter och alla företagare på Campus på Mobergs med buffé, drinkbiljetter och underhållning av det fartiga partybandet Träban :)
En trevlig kväll :)
 
 

En kasse praliner

Titta vad jag fick av min Kärlek, direkt från Åre :) Mums!