Me, Myself and I

så kan man sammanfatta min dag på jobbet :P

Då vi normalt är 5 kollegor i kundservice på jobbet, så var vi idag: Jag
Det är inte OK, men vad göra, bara att kämpa på. Jag får nog säga att
vädret räddat mig, men även om det är lugnt, så blir det mycket för mig
när jag är själv, för det är ju kunder med alla dess frågor, ordrar som ska 
skrivas, varor som ska beställas och så är det telefonen som ringer hela
tiden, ett under att jag lever idag.

När jag kom hem stressade jag iväg på födelsedagsfirande hos Majken
som fyller 17 idag, Grattis igen :)



Nu sitter jag på balkongen och det är 25 grader ute och klockan är strax 21.

Bästa Filippa

har varit så duktig och hämtat Wilmer på dagis idag och fixat med middag när jag kom hem, det var bara
att sätta sig till dukat bord på balkongen, visst är jag bortskämd ?
Filippa är den bästa dotter man kan ha ♥ älskar dig !


Mumsigt

Just nu


Klockan är 19:30. Temperatur 29,3.

Dagens middag

... hade Tomas fixat bra, han hade gjort kycklingsallad och så blev jag hämtad med båten vid bryggan
efter att jag slutat jobba, så härligt. Vi åkte ut och lade till vid ett ställe som är lagom att åka till och där
väntade Stefan med familj och Wilmer var kvar för de hade åkt ut tidigare, men Tomas kom o hämtade
mig, Tack Älskling!
Färska jordgubbar blev det oxå, gott. Bara att sätta sig till dukat bord. Nu blir det en dusch och läsa lite
bok innan det blir dags att sova.


Fotograf: StefanJonsson

Dagens lunch

... intogs på bryggan vid Mellingeholm... passa på att få lite sol på lunchen, speciellt när man jobbar
arbetspass 9-18 och kommande lördag :P
Jag o Theo gick ner och hade med oss potatissallad, rostbiff och grönsaker. Egentid med storsonen.

Hello

Hemma efter en jobbig dag på jobbet, det är bara att gilla läget, snart är det min tur :P
När jag väl kommer dit så ska jag NJUTA...
Men det blev bra efter jobbet, då åkte jag och åt mat med Theo o Filippa på kina, så gott
det var.
När jag kom hem gick jag på en underbar prommis med Ellie, så härligt och jag missade
att ta med kameran, det var så mycket fint jag ville fota, det var nästan lite magiskt ute.

Så nu ska jag bänka mig på balkongen med en kopp te, eller så blir det framför Lotta på
Liseberg...
 

Dagens bild får bli denna;


Idag började dessa finingar gå mellan Norrtälje och Stockholm, får bli en tur med wilmer på semestern.
Gissa var jag vill sitta :thumbup:

Trädgårdsfika

Idag på dagen var vi o hälsade på min kompis Veronika o hennes familj. Vi satt ute i trädgården och
fikade o pratade. En mysig dag. Solen o molnen har avlöst varandra hela tiden. Vi var där lite över
tre timmar, tiden går fort när man har trevligt !



Regnet öser ner

Nu blir det chips och dip och Änglagård 3 i soffan... killarna har åkt på innebandy o här sitter jag o myser
o hör hur regnet öser ner utanför, mysigt. Vädret har varit till o från hela dagen men nu släppte det loss
ordentligt.

Cirkusen kom till stan









Inte varje lördagkväll man går på cirkus... men nu hade vi fått fribiljetter, såg just på hemsidan att en biljett
på bänk kostar 200kr, så vi har tjänat 600kr idag :) Bästis familj hade oxå fribiljetter så vi slog våra påsar ihop och gick tillsammans. Först var de hem till oss och vi käkade middag ihop.
Det var första gången Wilmer gick på cirkus och han hade skoj och skrattade mest hela tiden. Det är en lagom
cirkus med hundar, häst, katter, clowner, akrobater, eldslukare.

Tack gänget för en kul kväll !

Min midsommarafton


... hon har blommor i sitt hår ♫♪♫


... härligt röda mogna smultron


Veterantaxin                                                                Tomas


Midsommarstången reses på Färsna gård


Dans kring stången


Wilmer i femkamp


Färsnatrollet


I väntan på taxi


Redo för takeoff..


En lång härlig skogstur fick vi åka, valuta för pengarna... jättemysig tur



Färsnatuppen


God mat


Midsommaraftons goda


En midsommarafton till ända

Vi har haft en jättemysig midsommarafton och firandet på Färsna gård var urmysigt. Tur med väder och
picnikfilten var med. De hade inte räknat med så mycket folk, men kul för dem och vi åkte lövad kärra
efter traktor och fick en lång tur genom skogen i spåret.
Sen när vi var hemma åt vi god mat och myste. En toppendag!

Idag kommer Bästis med familj och vi ska äta ihop och sen ska vi på cirkus ikväll med dem, ska bli kul!

Ha en bra midsommardag !




Sir Väs

Köpte nya gardiner till Wilmers rum idag, jag vill helst ha hissgardiner i ungarnas fönster,
men vi har inåtgående fönster, så det blir lite tokigt... får ha det vintertid när fönster är stängda.



Wilmer blev nöjd med Sir Väs

Semesterbok

Köpte en bok idag som jag ska läsa på min semester när den kommer.
Jag måste läsa klart Elsas värld först, sen blir det denna:



På den lilla ön Hjortholmen mitt i Vänern tronar ett gammalt 1700-talsslott. Det är en magisk miljö i förfall: kolonner i marmor, stora salar, pool i mosaik, garderober fulla med krinoliner, ett igenvuxet orangeri och en slottsträdgård som en gång i tiden måste ha varit magnifik. I detta slott bor äkta paret Pelle och Maja Hannix. Han, en framgångsrik skulptör, uppskattad världen över. Hon, Pelles före detta elev som aldrig lyckats slå igenom som konstnär.

Ett brinnande missnöje växer i Maja. Hon är innerligt trött på att inte kunna försörja sig själv, att känna sig livegen och bli klappad på huvudet. Det till synes behagliga livet på slottet har blivit ett fängelse. Ett reportage i en tidning inspirerar Maja, hon ska starta en simskola för vuxna, där eleverna får bo på slottet under några veckor.

Maja drömmer om hur simskolan ska bli ett möte mellan olika spännande kulturer och människor. Men det kommer bara tre elever, kulturjournalisten Karin, trädgårdsmästaren Jens och tonårskillen Alex. Tre ensamma människor med hemligheter bakom sina skyddande skal som de vill dölja till varje pris.

Simskolan blir inte alls som någon av dem hade tänkt sig. De två varma sommarveckorna förändrar livet totalt för dem allihop.

Baddaren är en charmig och sprakande relations­saga om att våga leva det liv man innerst inne önskar.

"Väl genomförd bruksfeelgood.."

Träningen

... går bra !
Än så länge har jag hållit mitt löfte o tränat som jag skulle göra innan semestern :)

Förra veckan var jag tisdag och torsdag till gymet + att jag har gått på powerwalks.
Den här veckan var jag måndag och idag, ska även nu gå powerwalks under midsommar
helgen.

Jag kör även lite hantlar hemma, så för min del så flyter det på bra och jag är nöjd.
Nu ska det bara hållas igång oxå, men jag ska inte ge upp ! Stranden i sikte...

Slingor var det här



I med ny grundfärg och slingor på det, jag är jättenöjd ! Gjorde bara färg, då jag var nyklippt i början av juni.
Tack Annika för ett bra jobb !

Så här sotigt o livlöst var det innan, det märks skillnad på kvalitén. Jag kände mig som ett hopplöst fall i
frisörstolen i morse, men nu känns det bättre och ska förbli så, nästa gång jag färgar utväxt går jag tillbaka !


... o varför kommer dessa gråa strån mer och mer, hatar !

Colour my life

Mitt hår är så trist så jag bokade tid för lite färg i håret, ska till Annika på Hårfixarna i morrn.
Fast jag har inte bestämt mig vilken färg jag ska ha på slingor, men jag vill ha mer liv i håret.
Sitter o googlar runt på lite tips, men jag tror jag får det bästa tipset från Annika, det kan bara
bli bättre...



 

 


Mina fem favoriter

... på fingrarna just nu, dock inte alla samtidigt...


Nederst: Ring från Kum-Kum
Över den: Ring från Edblads
I mitten: Ring från Diddi, köpt på Akeba
Över den: Bröllopspresent från T i Köpenhamn
Överst: Vigselringen 2005-11-19

Ny bikini

Valet av bikini föll på en svart ifrån Kapp-Ahl. Kanske blir en färgglad från Åhlens senare.




Köpte även en svart ballerina i en modell jag gillar
Denna är från Åhlens.

Dagens tips

Läst i ULLA tidningen



Tro´t eller ej, men vi hade ett antal dörrar som gnisslade och jag tipsade mannen i huset och han körde igång
och inte ett gnissel från dörrarna... Så det blir dagens tips !

Gottisdag







Tur att jag tog en pw i morse :)

Tack Bästis för en mysig dag idag, även om det blev lite stressat... nästa gång tar vi hela helgen ! kram

Lördag

Idag började jag dagen med en powerwalk, känns rejält efter två dagars gym denna vecka :P

Nu sitter jag o väntar på bästa Bästis som ska komma till mig, så det blir en tjejdag med henne,
Filippa o ev syster, Wilmer får oxå vara med...



Ha en fin lördag alla ni !

Dagisavslutning

Idag var flaggan hissad på Wilmers dagis. Hans grupp som ska börja skolan i höst, hade avslutning i gruppen
idag. De sjöng några sånger och så fick de åka rutchkanan för att åka vidare till skolan efter sommaren.
De fick en varsin fin ros. Till personalen samlade vi ett presentkort, så de kan gå ut o äta tillsammans.
Nu är det inte många dagar kvar för Wilmer på sitt älskade dagis, men han ser fram emot att börja skolan.


Flaggan hissad                                                              Wilmers ros

I did it

Träning, check ! Nästa blir torsdag... See you later !

Nu jäklar



Här ska tränas idag och fem veckor framåt, tills jag går på semester, kom igen nu Therese !!!

Ni hittar mig på friskis efter kl 18 :)

Ingen inspiration

... att skriva nå´t inlägg nu... är så trött... o jag jobbar fem veckor till innan jag får semester :P

Slänger in en bild på min fina Ellie istället...

Drömtorp

Har hittat mitt drömtorp... men inte hittat rätt plånbok för det...



Jag drömmer vidare...

Dagen i bilder


Planterat mera blommor...


Fikat hos farmor...


Åkt båt...


Egentid...

Lördagkväll

... go´kväll !

Klockan är 22 och det är 25 grader ute, vi sitter ute på balkongen...
Idag har jag jobbat till kl 14 och sen åkte vi ut med Jonas båt, då
han o Ulrika bjöd oss på mat och rosé. Gott!

Stefan m familj kom dit och vi hade trevligt. Alltid trevligt att hänga
med goa vänner...






Blir det fint i morrn, så blir det bland kobbar o skär...

Alexandra

Tack till Alexandra o familjen för en trevlig eftermiddag med gott att äta o fika !

Det blev en varm dag och det blev nästan för varmt... man ska inte klaga, men i skuggan
var det skönt. Filippa åkte med Sussie hem och jag skjutsade Theo o Lisa hem till henne,
mysigt att åka landsväg som man inte har åkt på länge.










Slut på lugnet, imorrn blir det jobb för mig :(

Go´kväll !

Iväg

... bär det snart. Jag cyklade en sväng o kollade in studenterna, vilken lycka för dem och det är så
härligt varmt ute.
Jag har på mig min nya thaiklänning, den får det bli, när det är så varmt...


Ute på vår gård tar någon studenten


Flaggan i topp på n-e båten


Fullt ös i parken


Varmt att cykla


Ny för dagen


Studentpaket

Trevlig dag !

Ledig fredag

God morgon fredag !

Ledig idag, skönt. Senare idag blir det studenten för min kusins dotter Alexandra.
Så medans studenterna intar champagnefrulle, så äter jag min frulle som består
av fullkornsgodmorgonvälling, vindruvor och kiwi.
Fint väder idag igen och det är guld värt för studenterna!
Vi ses :)

Picnik o Minnah

Idag efter jobbet åkte vi och åt pizza/sallad. Sen gick vi ner till parken där vi skulle fika och
kolla in allsång/Minnah uppträdande, vi kollade när hon sjöng en låt och fick ett stipendieum
från kultur och fritid.

Idag har de stora haft sina skolavslutningar, men det är inget man går på längre... o inte vill
de vara med oss ikväll heller, Theo är med ett gäng på GrönaLund och Filippa är med kompisar.
Kommunen ordnar en Walkabout som är en tipspromenad för vuxna, som har som syfte att vi
föräldrar ska röra oss ute på skolavslutnings kvällen. Tyvärr kan jag inte gå med i detta, då
Tomas strax åker o jobbar natt och jag är hemma med Wilmer...

Härligt väder idag igen!




Status i morrn: Ledig dag och studentuppvaktning !

En låda blommor

Idag efter jobbet åkte jag till Björnö Handelsträdgård, hade fått ett blombidrag från mammsen,
så det blev lite blandad fröjd. Det är så mysigt att gå o strosa i en riktig handelsträdgård, men
varmt...
Jag har inte riktigt planterat klart, fick slut på lecakulor, så det blir till att plantera lådan och en
ampel i morgon... Smultronplantor och en tomatplanta fick jag oxå med mig hem..
Känner mig nöjd.


En låda fröjd


Röda smultron hoppas vi på


Gula små tomater ska det bli


Plantera mera i morrn

Nu blir´e goda svenska jordgubbar, slurp



Vilken varm dag och underbar kväll vi har ! Riktig sommarvärme, äntligen,
det var en lång vinter...

Go´kväll


Balsammetoden

Vad tror ni, vågar jag testa?

Balsammetoden

Lorraine Massey revolutionerade en hel värld med sin bok Curly Girl. Hennes koncept är enkelt: Sluta använda schampo, sluta använda produkter som torkar ut ditt hår, sluta borsta håret, sluta skada det med värmestyling.

“Sluta använda schampo?! Usch vad äckligt!” tänker du nu, men faktum är att det vi idag kallar schampo bara har funnits i ett fyrtiotal år, och vanan att tvätta håret var och varannan dag är betydligt nyare än så, och såvida du inte har ett särdeles smutsigt arbete där du kommer i kontakt med oljor och kemikalier finns det faktiskt ingen anledning att tvätta håret med schampo.

När du slutar använda schampo, krävs det dock att du inte heller använder produkter som innehåller mineraloljor och silikoner. Dessa ämnen är inte vattenlösliga, och om du fortsätter att tillföra sådana ämnen utan att tvätta bort dem, byggs de upp på håret: Håret blir matt, platt och livlöst, det kan kännas kladdigt som otvättad ull, och blir omöjligt att styla. Innan du ställer undan schampoflaskan för gott måste du därför schamponera en sista gång med ett schampo som innehåller sulfater, så du får bort alla rester av mineraloljor och silikoner. Följ dock inte upp med ditt gamla balsam!

Vad ska du då använda istället? Enligt Massey behöver man egentligen bara två produkter: Balsam och gele.


Den enskilt viktigaste produkten du behöver köpa är ett balsam med bra ingredienser. Du kommer att använda ditt balsam till tre saker: Rengöring, utredning och fuktighetsbevarande. I många fall kan man använda samma balsam till alla tre sakerna, men vissa upptäcker att de behöver ett lättare balsam till rengöring och ett mer intensivt balsam därefter.

1) Skölj håret noga med vatten, och massera sedan in en klick balsam i hårbotten. Var noga att massera varsamt men intensivt, då friktionen i sig hjälper till att avlägsna damm och smuts. Balsamet i sin tur hjälper till att lösa upp överflödigt fett vilket sköljs bort tillsammans med balsamet. När du känner att du har masserat hela hårbotten tillräckligt, skölj noggrant.

2) Applicera ytterligare balsam på längderna. Om du vill använda samma balsam som i steg 1, kan du tillsätta lite honung för att göra det extra fuktighets- och glansgivande. När du fortfarande har balsam i håret kan du, om så behövs, kamma igenom håret med en gles kam för att reda ut eventuella tovor.

3) Beroende på hur ditt hår känns, kan du nu välja att skölja ur balsamet helt eller delvis. Om du väljer att skölja ur det helt kan du krama i en liten klick i topparna som ej sköljs ur.


Var noggrann när du läser innehållsdeklarationen så din gelé inte innehåller uttorkande alkohol, alcohol denat. Många geleer innehåller även silikoner, så håll ögonen öppna. Prova dig fram för att hitta den styrka som just ditt hår behöver: Vissa hår har en tendens att bli nedtyngda och fungerar bättre med en spraygel eller mousse, andra behöver maximal styrka för att hålla frissigheten under kontroll, och åter andra behöver just ingen stadga alls utan klarar sig bra med aloe vera gelé eller bara ett leave-in balsam.

Du kommer att använda din gelé i vått hår. Vattnet hjälper till att fördela gelen jämnt i håret; hårstråna är släta och fuktfyllda och fjällskiktet slutet. Att applicera stylingprodukter i vått hår hjälper även till att klumpa ihop lockarna, så du får tjocka, väldefinierade lockar istället för att varje hårstrå ska köra sitt eget race.

Direkt efter att du sköljt ur ditt balsam, ska du fördela en klick gelé i det drypande våta håret. “Kratta” in gelen med fingrarna, var noga att fördela den jämnt både på över- och underhåret, och avsluta med att krama in ytterligare lite gele i topparna. Det är ofta fördelaktigt att göra detta med huvudet upp och ner, för maximal volym ända från rötterna. Medan du står kvar framåtböjd, krama upp lockarna ordentligt - först med fingrarna, sedan med en mjuk handduk. Gnugga aldrig håret med handduken! Gnuggande rörelser ruggar upp fjällskiktet och du får obönhörligen frissigt, tovigt hår. Använd gärna en mikrofiber- eller kökshandduk, då frotté har en tendens att ge frissigt hår genom att separera lockarna alltför mycket. Krama håret med uppåtriktade rörelser, räta sedan upp dig, skaka lockarna på plats och krama lite till. OBS: Prova dig fram till rätt mängd kramande. Ett riktigt lockigt hår mår kanske bäst av att inte kramas alls utan att helt enkelt få “rinna av” med en handduk över axlarna.


6:E JUNI








Idag tog vi oss ner på cykel till parken. Där träffade vi Sussie, mamma & pappa som hade picniklunch och
rosé med.
En perfekt dag att fira nationaldagen på, får bli en tradition. Det var många filtar i parken, härligt, och ett
underbart väder på köpet.

Hoppas ni alla haft en bra dag !


På en anslagstavla



... så på med hatten idag gott folk !

Wilmer kom in till mig när jag låg i sängen i morse, då sa han:
Mamma, Du har glömt att säga grattis till Sverige idag :)

Så: Grattis Sverige på din dag !

Simon

... blev årets vinnare i BigBrother 2011 !
Filippa är inne o kollar finalen live. Jag har inte följt BB,
men jag såg i början när han klev in i huset och han
verkar vara en av de normala som har varit inne i huset
i år.


Norrlänningen Simon Danielsson

Kvällsmingel i Kyrkbyn

Tjejträff:













Tack alla för en kul kväll ♥ o tack bästis för mat och husrum ♥

Idag avslutade vi med loppisbesök vid Täby galopp o lite shopping i Täby centrum.




Tjejornas goda

... så gott det smakade denna varma sommardag hos Bästis ...







Lovely

Har det härligt på Bästis altan. Gott i glaset och väntar in de bästa. Just nu är jag själv här, lugnet
före stormen :)

En trevlig lördag önskar jag till alla därute !

Lovely

Det är 20,4 grader ute och klockan är tjugo över nio, härligt.

Idag bär det av till Täby kyrkby för att träffa Bästis, så jag hoppar över CustomBikeShow iår,
men det kommer igen... Tomas o Theo jobbar, Filippa sover o Wilmer kollar tv, jag har redan
varit ut med Ellie. Jag ska lämna Wilmer hos min mormor lite senare så hämtar Tomas honom
där när han jobbat klart, så efter det åker jag iväg.

Det blir en happy day idag :)


Balkonghäng

... med älskling. Han hade fixat sallad o gott rosévin efter min hårda arbetsdag.
Nu äntligen ledig tre dagar, härliga, med härligt väder...
Go´kväll !

God morgon

FREDAG... ser ut att bli en underbar dag för alla som är lediga. Termometern visar 14,7 och då är
klockan bara 06:50. Vilken underbar morgon, ingen blåst idag och det är skönt ute på balkongen.
Börjar kl 09:00 så nu sitter jag o bara tar det lugnt och njuter. Låt denna dag gå fort !

I helgen bär det av till Bästis, ska bli skönt med miljöombyte och en riktig tjejhelg ;)


Happy flowers

Planterade lite blommor såhär på kvällskvisten, jag tar lite i taget så sen är det bara lådan kvar,
men där sitter ännu mina panseér o mår gott. Jag fick hjälp av Wilmer. Längtar tills frömjölet är
borta så man kan göra lite mer mysigt med dynor och filtar...







Over and out... i morrn på jobbet väntar våran värsta/bästa dag på året :P

Inköp

Idag har jag handlat... lite av varje :)






Agilitytunnel till Ellie

Juni

1:a juni idag ! Nu är sommaren här. Längtar så mycket efter min semester som börjar om 46 dagar :)

Ska kolla tillbaka i bloggen för skoj skull vad jag gjorde då...

Det var 16:e april och då var vi på fest hos Annika, känns som igår så nu går det nog fort till semestern.
Jag behöver verkligen semester o vilka jobbardagar vi har nu, inte en lugn stund på hela dagen, så helt
slut är man när man kommer hem. Skönt med en ledig dag i morrn iaf men på fredag är det dags igen
för då är det våran värsta/bästa dag på jobbet :P

Men först en jobbardag idag!