Sneak peak

... på skåpet. Vi beställde glashyllor som Tomas hämtade idag och sen ska lite lister på plats...
snart så...

Nybäddat

Bort med bacillerna i sängkläderna och in med rena sängkläder så kanske jag känner mig friskare
när jag går o lägger mig ikväll, tanken är att jag ska jobba i morgon...
Köpte nya sängkläder sist vi var på Ikea och det är dem vi har bäddat med nu



Nu ska jag kolla på Bilar2 med Wilmer !

Ciao...

Onsdagsstatus

Fortfarande sjuk.
Sista november och 6,3 + grader ute.
Få iväg wilmer till skolan.
Få ut vovven på prom.
Kurera mig i soffan... heeela dagen!

Go´morron!

En påse spets


Vad döljer sig i påsen?

Jo, denna skönhet



Kan användas till mycket så här i jultider: till julbordet, glöggkvällen,
julfesten, Nobel, julafton, juldagen, nyårsafton
och man kan ha den till
det mesta, den är lite längre i modellen. Den ska användas flitigt!
Från Vila, 199kr

Vit, vitare, vitast

Nu har Tomas börjat att måla om vårt ekvitrinskåp som vi har i vardagsrummet. Nu är det grundmålat,
måste torka och sen ett lager färdigfärg och så kanske lite slipning i kanterna...
... vilken skillnad det blir, ska bli spännande att se slutresultatet, han är duktig, min man!



Nästan klar



Bara barnen kvar o där vet vi redan :) Ingen stress till jul, skönt...

Monday morning

Godmorgon!
Har inte sovit bra inatt, har så ont upp i nacken, så det är nackspärr på gång tror jag, sen kraxar jag
som en kråka, men min lediga dag ska ändå spenderas på stan, ska kolla in o köpa julklappar
Skriver ner lite julklappsideer. Tomas är o tränar så vi åker ner efter det, ska försöka göra mig klar så 
gott det går, tror inte jag klarar av att duscha med nacken... får bli raggardusch :)

Det är sol ute och termometern visar 0,7. Igår kom det lite snö, men den smälte undan direkt, ligger
lite kvar på bilarna som stått över natten ser jag... Skönt att solen visar sig från sin bästa sida.



Välkommen Måndag !

Måste se

Nu har jag sett de tre första filmerna i Twilight Saga, nu längtar jag tills jag får gå o se den fjärde på bio.
Biljetterna ligger o väntar, här ska bokas snarast.

ZBH

Idag har jag jobbat fastän jag är så jätteförkyld och har så ont i halsen o börjar få hosta, Bläää...
Men jag har min lediga dag på måndag, alltid något positivt...

Efter jobbet var vi på visning av Zbh inredningsprylar, värdinnan var svägerskan Carola och vi
var i en mysig lokal, med rätt stämning, god glögg o tillbehör o trevliga folk.

Se mer om Zbh här







Nu sitter jag i soffan o kollar på Så mycket bättre. Tomas, Theo o Lisa har gått till Sara där även Carola är,
Filippa med kompisar och Wilmer sover, därför sitter jag här själv, dags för en kopp te igen, stackars mig :P

På återseende!

Ikea family

Idag åkte jag till IKEA, blev lite smått o gott och vita möbler såklart, hoppas det blir som jag tänkt...



Vill ha

Nu vill jag ha ny tv-bänk o skåp i vardagsrummet, denna gång i Vitt. Har ju svartbruna möbler där nu
och jag är så less på dem, det syns allt på dem... Den vita skulle vara jättefin till tapeten och sen så
vill jag måla mitt ekskåp i vitt. Såg i ÄntligenHemma när de bytte ut mörka möbler mot vita i ett hem,
vilken skillnad det blev...
Jag tycker om tvbänken o skåpen i modellen, så jag vill ha i samma serie, Bestå från Ikea. Här är två
olika...



Måste åka till Ikea någon dag och kolla in dem live, om man ska ha högblank eller vanlig vit, sen kan man
ju köpa till en glasskiva o lägga ovanpå, så den ser mer exklusiv ut... Tomas, när åker vi?

Found it


I denna byggnad finner du på 33:e våningen, denna nära 300 kvm stora, supercentrala lägenhet. Här har du panoramautsikt över Central park, Hudson River och Manhattans skyline. Våningen flödar av ljus och rymd med hela 3,5 m i takhöjd, tre sovrum, fyra badrum samt två stora klädkammare. Sällskapsdelen, vackert inredd i venetiansk gips har magnifik utsikt över östra, södra norra delarna av Central Park. Här finns också ett burspråk med öppen utsikt över östra Central Park. Ett vackert inrett bibliotek med makalös vy över parken och Midtown skapar en sofistikerad atmosfär. Även i köket, som är ljust inrett med alla faciliteter blickar du ut över New York och Central Park. Intill köket finner d matsalen med burspråk och utsikt över Manhattan. I fastighen finns ett fitnesscenter med 23 meters pool, bibliotek, lokal för festligheter alt. trevliga middagar samt konferensrum & privat garage för de boende i fastigheten. Pris 31 500 000 USA Dollar



:)

Sen köper jag sommarhus i Hamptons

Hamptons är kanske för oss svenskar mest känt som semesterorten a la extra ordinaire genom serier som "Vänner" och "Seinfeld". Denna villa ligger invid vattnet i exklusiva Georgica, ett område med tennisbana och direkt kontakt med Atlanten. Fastigheten som ligger på en 2,5 tunnland stor halvö, har utsikt över både Georgica pond och Atlanten. Detta område är känt för sina ovanliga fåglar och sitt marina liv. Här seglar man och paddlar kajak, motorbåtar är inte tillåtna. Villan totalrenoverades år 2005 av arkitekten Richard Glückman som har lyckats ge en modern tolkning på en traditionell planlösning genom att för in nytt ljus och liv till villan. På bottenvåningen finner vi b la sällskapsrum med öppen spis, matsal samt generöst kök. Därutöver finns en magnifik sal med bevarade detaljer ifrån 1600-talet, f ö är det den kända arkitekten Charles Gwathmeny som designat salen.
På övervåningen finner vi master bedroom med vardagsrum och öppen spis samt en stor balkong. Här finns också två sovrum med egna badrum. Tomten är vackert anlagd med öppna gräsytor, uppvuxna träd samt uppvärmd pool. Garage finns för tre bilar. Fastigheten är en av East Ends finaste privata tomter belägen med dold uppfart från byvägen. Georgica pond är en tidlös fristad för sällsynta fåglar och det marina livet. Georgica Pond erbjuder avkopplande aktiviteter så som segling, kajak och kanot. Motordrivna fordon på vattnet är inte tillåtna på Georgica Pond, vilket säger allt om atmosfären här. Pris 28 000 000 USA dollar.

Novembertulpaner


Jag älskar tulpaner, dessa fick jag på vår bröllopsdag i lördags ♥

Tips på stan

Matig buffé hos Landkrabban

Lagom till ”höstterminsstarten” drog Café Landkrabbans ägare Pernilla Widegren igång med daglig lunchbuffé baserad på närproducerade råvaror.
– Jag gjorde helt enkelt en inventering av stans utbud och insåg
att det här var något som saknades. Antalet lunchgäster som hittat hit visar att jag hade rätt, säger hon.

Recepten på Landkrabbans rätter och röror

Pernilla Widegren hade drivit sitt kafé i tio år när hon kände att hon var sugen på att pröva något nytt. Inspirationen hämtade hon i Visby, där många restauranger serverar just den typ av medelhavsinspirerad mat som numera står framdukad inne på Landkrabban varje vardag.

– Jag gillar att trolla med prisvärda råvaror i säsong. Det är en utmaning att laga god och näringsriktig mat av enklare råvaror och det är just det jag tror att folk uppskattar – att de ser att det är fullt möjligt att göra det, säger Pernilla Widegren.
På den dagliga buffén finns vissa favoriter som alltid återkommer. Dit hör bland annat tapenaden, olivröran, den egengjorda färskosten och mängder av nybakt, fortfarande ljummet bröd. En annan hit är den mandelstinna ärtpeston, som ständigt måste fyllas på.

– Det där är lite lustigt, ärtpeston har jag haft på mackor och annat i massor av år och då har folk ibland verkat skeptiska till den. Men nu, när den står uppdukad på buffén, så bara älskar folk den. Själva serveringssättet, när de kan se maten, prova litegrann och sedan hämta mer om de gillar det, gör att det blir så, säger Pernilla Widegren.

Buffén som hon och hennes anställda dukat upp när Köket är på besök innehåller en blandning av grönt, veggo och kött. Här finns sallader, röror och soppa - allt i säsong.
– Hösten är en perfekt tid att laga till en matig buffé på. Soppan och rörorna kan man göra dagen innan, men det övriga smakar bäst om det tillagas samma dag. Fast för den sakens skull behöver man inte stå vid grytorna precis när gästerna kommer, det funkar utmärkt att göra färdigt det mesta några timmar innan, säger Pernilla Widegren.



Pernilla är mamma till Filippas bästis Liza, så när Filippa o Liza är på stan
blir det ceasarsallad, alltid här!

Artikel från NorrteljeTidning, nov 2011

Tack Bästis


Cookie från Makeupstore, precis den färgen jag har letat efter, tack
för att du köpte ut ♥

Årets

Nästa vecka tänder vi första ljuset i adventljusstaken...





... min är redo !

Present från Paris


Min fina present från Disneyland. Klart Mimmi ska med från Eurodisney. Fick denna av Filippa o Tomas
när de kom hem från Paris.
Jätteglad för den :) TACK!

Grattis

Tomas som fyller 41 år idag ♥ även grattis på vår bröllopsdag idag ♥

Byggmässa

... har vi på jobbet anordnat för byggarna. Vi åkte iväg med Eckerölinjen, där vi samlade alla i cafeterian
så de fick öl och macka innan det var dags för dem att besöka mässan vi ordnat med diverse leverantörer.
Lyckad mässa! Efter det blev det ett besök i baren och sen var det dags för smörgåsbordet som var viltbord,
massor med gott... o vips så var vi tillbaka igen, vi hann inte ens gå till baren på tillbakavägen, men det var
en trevlig sväng och byggarna var supernöjda. Bussen hem var nog livad kan jag tro, vi var några stycken
som åkte bil, så jag var hemma vid halv nio.

3 dagar i Paris








Det var söndagen
Här kommer måndagen:










Det var måndagskvällen, vad gör man annars på en måndagkväll ?
Här kommer tisdagen, sista dagen:




Hotellet:








Det finns måånga fler foton, det här var ett axplock, Filippa har många fina i sin telefon
som inte är hemma just nu, men det kommer några till, sen sätter jag punkt för resan,
men jag är lika glad jag för denna resa, att de har fått vara med om det här o umgåtts
tillsammans, coolt!





Vill ha

Såg dessa i en blogg, vill ha !!! från GinaTricot

Vardagslyx

Idag ville Wilmer äta middag på restaurang G. Då ringde vi syrran och så gjorde vi det.



I väntan

... på resenärerna... de landar 22:15, känns som de har varit borta jättelänge, har varit tomt här hemma...
För precis en vecka sedan fick vi reda på att de vann o nu är det över, snabba ryck !

Bild på hela gänget från Mixmegapols fb sida



See you soon ♥

Sussie...

... håll ögonen öppna... till min kopphylla...



Parisväder



Så här fint väder har gänget haft idag i Disneyland :)

God morgon måndag

Helgen gick fort :p 
Jag börjar kl nio idag, men det blir lyxdag, för jag slutar kl fyra. Kortade av måndagen och tisdagen
då Thomas är i Paris, så slipper Wilmer vara på fritids till halv sju. Jag har pratat med Thomas o Filippa
och de har det bra, späckat schema. Nu klockan 7-10 så sänder Mixmegapol direkt från Paris, så det
har just dragit igång. Lyssnar med spänning.

Igår var de på middag på Disneyland och såg en WildWest show, där de blev serverade mat samtidigt
som showen pågick.


Bild från igår lånad av Mixmegapols bild på fb

God morgon!

En dag hos far



Farsdagspresenten, en bok om lastbilar o en påse twist


Sussi kom förbi o hade plockat svamp idag 13 november, här ska den rensas!


Wilmer passade på att bada badkar, söndagsmys


Bästisar

Tack för god fika och god middag ♥

Fars dag



I morse klockan 06:00 gick bilen till Arlanda med dessa två. De kommer att ha det så himla
bra. Grattis på FARS DAG, bästa farsan ♥
Flyget lyfter 10:10, så det är bara 20 minuter kvar. De har fått sina goodiebags på Arlanda,
med lite smått & gott i.
Ska bli spännande o höra vad de tycker under resans gång.

Själv ska jag iväg och fira min egen Far lite senare, men nu ut med bästa Ellie.

Ha en bra dag alla Farsor !

Lördagsmys

Nu bliré lördagsmys med Far i huset innan han drar till Paris i morrn. Lite snacks och Så mycket bättre ♫♪♫♪♫♫

111111

Magiskt datum idag

Det är bara en gång per århundrade som vi kan skriva ett helt datum med en enda siffra. I dag.

Julkatalog

... från Täby centrum år 2002..





Filippa och Theodore var med deras kusin Johanna och skulle ta julbilder till 2002 års julkatalog för Täby
Centrum. Dessa bilder var de med på. En kul grej. Och jag fick ju vara med på en, minns att vi åkte denna
hiss upp och ner flera gånger :) Filippa har även gått mannekäng här, det var oxå 2002.

Ett träd

... fick jag i gåva från Cuprinols representant Ann. En fin skärbräda, FSC godkänd.




FSC s märke visar vilka produkter som gjorts av virke från FSC certifierad skog. Det gör att du kan känna dig trygg med att dessa produkter har tillverkats på ett ansvarsfullt sätt. Genom att köpa FSC-märkta produkter stärker du också intresset för ett ansvarstagande bruk av världens skogar.

Idag finns FSC certifierad skog i över 78 länder. FSC har representation i mer än 50 länder genom nationella initiativ och regionala kontor.

FSC är en förkortning av Forest Stewardship Council.

Theodore

Stort GRATTIS på namnsdagen idag, 9 november, love you !

Pappa-barn-plan

Ni som brukar lyssna på MixMegapol har väl inte undgått att höra reklamen om Pappa-barn-planet
som på söndag, fars dag, fylls med pappor, barn, Anders Timell, Tobbetrollkarl och Markoolio, de
drar iväg till Disneyland i Paris.

För två dagar sen klickade jag in på deras hemsida och nominerade Tomas att få åka, tänkte det var
perfekt att han skulle få flyga iväg, då jag brukar resa med mina pinglor.
Idag sa de tre namn på radion vid en tidpunkt och den som var snabbast att ringa in, vann resan!!
Tomas var såklart snabbast och åker söndag-tisdag till Paris!!! utan mig :(
Men... den han tar med sig är Filippa! Wilmer vill inte åka om inte jag åker, vi har visat bilder hur
det ser ut, men han vill inte... men Filippa är överlycklig. Det är barn 5-15 som får åka, så Theodore
önskade att han var yngre för en stund :)

Det är dom värda!!! Allt betalt o fint hotell, lyx!

Så här står det här

Mix Megapol fyller ett plan med pappor och barn och flyger till Paris!

Under Fars dag-helgen bjuder Mix Megapol alla vinnande pappor med ett barn till Paris för ett par härliga dagar att umgås på tu man hand.

Resan går till Paris och två fantastiska dagar på Disneyland och Walt Disney Studios. Kvällarna fylls med roliga aktiviteter, besök på restauranger och kul underhållning.

Vi kommer att bo på Disney Newport Bay som ligger i direkt anslutning till parkerna, där vi också kommer att ha spelrum och filmvisning. Dessutom tillkommer en och annan överraskning..

Kort och gott ger Gry alla pappor och barn en förtrollande resa!



Vill ha


Sjal från Monroe . Såg när Sofi visade denna i Efter Tio.
Man kan aldrig få för många sjalar och halsdukar...

Redo

... för jobbintervju, nervöst........



Uppdatering: 90 sökande, 4 på intervju :)

Flaggdag



Idag har vi flaggdag, det är nämligen den 6 november och då får man äta
bakelse, närmare bestämt GustavAdolfs bakelsen. Men den hoppar jag över...

Idag är det en slapparsöndag, gråväder, men 9,5+ visar termometern.
Det blir en innedag och så har jag ont i magen, det började igår och det
var samma magont som jag hade när vi åkte till London, så obehagligt.

Nu har vår pumpa på balkongen gett upp för i år


Alla helgons dag

... idag, det är en röd lördag. Jag o Theo ska jobba idag, undra hur många som vet att vi har öppet :question:

Senare ikväll så åker vi till kyrkogården och tänder några ljus, men det ska bli mörkt först, så vackert på
kyrkogården dessa dagar...

Vädret är grått o trist, inte klatchigt alls. Termometern visar 9 grader +.
Nu väntar vovveprommis o skjutsa Wilmer till barnvakten.

Ha en mysig dag !


jag ska tända ljus för min morfar vid minneslunden ikväll

Vill ha


Den mörka heter cookie och den ljusa myth. Festligt med en glittrig eyeliner, golddigger.

Videoband

Vi har hittat våra gamla videoband från när barnen var små :)

Vi får titta på dem via videokameran eftersom vi inte har någon vhs kvar.
Många glada skratt från oss alla...

Pannkakor i rymden

Wilmers önskemål idag; Lekrymden, så dit styrde vi efter att jag varit o tagit nya blodprover,
får se om jag har fått mer järn i kroppen nu när jag har ätit järntabletter två ggr/dag i över
två månader, hoppas...

Där intogs även lunchen


pannkakslunch, smakar extra gott efter lek o bus

Om Wilmer själv får välja

... då blir det festis, chokladboll och bulle på hans favoritfik Tullen.




Wilmer valde att åka ner på stan för att gå till leksaksaffären idag. Han visste hela tiden vad han ville
köpa men sa inget, så när vi väl var där gick han direkt fram till beybladen och valde en. Nöjd kille !

Jag shoppade loss vantar, mössa och strumpor till mig på H&M och så fyndade jag tre handukar till
badrummet på Åhléns och en halskrage till wilmer. De var på rean, tag två - betala för en :)

Sen blev det oxå hjärtan till adventsljustaken som jag ska tillverka själv i år.


Nu myser vi inne resten av dagen, dags att tänka över vad vi ska äta till middag :question:

20111102

... dagens datum är ett palindrom, läses lika från båda håll :)

Härligt med höstlovdag för mig, är nyduschad och väntar in Tomas som förhoppningsvis köper
med sig frallor hem till frukost om han nu läser mitt sms, hoppas.
Får se vad dagen bjuder på, Wilmer vill till leksaksaffären, så kanske blir det lite fika nere på
stan sen.

Idag är det 11,1 + på min termometer, en skön höstdag !

God morgon onsdag !


1:a november

Välkommen november !

Här går det undan, vintermånaden är här, men min termometer visar 10,3 grader +
men det är väl bara en tidsfråga innan vi har minusgrader och snö. Passa på att njuta
av det varma vädret medans det är här.
Strax ska jag gå med Wilmer till fritids och sen väntar jobb till klockan 18, men sen har
jag höstlov i två dagar, ska bli skönt att mysa med barnen.

God morgon !