Sista 2014

Gott slut, firar lugnt här hemma med god 3-rätters, filmkväll o en flaska Bollinger ❤️
Hoppas ni har en fin kväll, den sista på 2014❤️

Julafton

... nu dags att krypa i säng efter att ha firat julafton... Mycket mysig dag :)
 
... o där kom snön, mysigt :)

4:e advent

4:e advent, granen klädd och 3 dagar kvar till julafton :)
 
 

Julgodisbak

I lördags hade vi vårt årliga julbak hos Bästis o familjen... Började med korvgrillning och avslutade med paketleken som vanligt :) 
En mycket mysig dag 😄
 
 

5 veckor

Nu har 5 veckor gått sen jag började min praktik på Södersjukhuset (SÖS), där jag var medicinsk sekreterare på akutenheten.... 
Det har varit väldigt lärorikt och utöver de vanliga sysslorna så har vi fått vara med på APT möte, visning av bergrummet i samband med att SÖS fyllde 70 år, varit på föreläsning och idag var jag med på friskvården på ett cor-pass :)
samtidigt som jag började var det en till praktikant som började där, kul att byta erfarenheter... Idag köpte jag med mej från oss praktikanter lite julgodis till kollegorna där, väldigt uppskattat då de i vanliga fall får en bullängd :)
Jag är glad att jag satt o åkte i 5 veckor, nyttigt att se något annat än hemmaplan, visst har det varit drygt att pendla men nu har jag provat på det oxå :)
Nu på bussen hem o laddar för helg :)
 
 

Urk

... för dagens väder, det regnar, blåser o är allmänt trist...  tur att man jobbar inomhus :) men vi har kyligt inne på jobbet, gäller att ha tjock kofta med sig... sitter på bussen hem från praktiken nu, längtar hem, får slumra en stund, är bara i Brottby än :P 
 
Hoppas ni har en bra dag :)
Tjingeling ...
 
 

Valencia

Sjätte stoppet blev i Spaniens tredje största stad Valencia.
 
Där strosade vi hela dagen.
 
VALENCIA
 
Avslutar stroset i Valencia med en Sangria :)
 

2:a advent

Idag är det andra ljuset tänt. Det går fort nu... 
Helgen har tuffat på, i fredags fick jag gå tidigare från praktiken då Wilmer blev hämtad från skolan. Han hade sagt redan på morgonen att han hade ont i halsen och jag sa att han fick höra av sig om han blev sämre och det blev han. Hela helgen med halsont och feber, han har varit varm som en kamin, har inte ätit något alls, bara druckit, men nu fick han i sig lite yougurt, vill inte ens ha glass.
 
Idag är det julmarknad på stan och vi ska åka in vid 3-tiden o kika, sen kommer lite barn o äter här, blir tacos idag.
 
I morgon går jag in på sista praktikveckan på SÖS, skönt att den går mot sitt slut, men det har varit en lärorik period. 
 
Allt från mej för nu :)
 
 

Palma de Mallorca

5:e stoppet på vår resa var Palma de Mallorca.
 
Vilka båtar i den stora hamnen, mäktiga... Så här fint var det där, lovely...
 
PALMA DE MALLORCA
 
 
Dags att foto lite båtar :)
 
Det var en stros i Palma :)
 
Palmas hamn breder ut sig längs en halvmil av Palmabuktens kust. I söder ligger Porto Pi, omgärdat av den över en kilometer långa piren Dic de l'Oest. "Övervakad" av det gamla fortet Sant Carles finns en flottbas, och därnäst ligger färjehamnen varifrån färjor löper ut mot IbizaValencia och Barcelona.
Längs hamnpromenaden ligger många stora lyxbåtar från hela Europa förtöjda. Den sista biten in mot staden, fram till utloppet på stadsfloden Torrent sa Riera, ligger de små mallorkinska segelbåtarna.
Längst ut på en bred pir öster om flodens utlopp ligger den kungliga segelklubben Reial Club Náutic (Real Club Náutico) där Copa del Rei (Copa del Rey) anordnas varje år. På östsidan av piren och längs med sydsidan av gamla stan ligger fiskehamnen Port de Pescador belägen. Längst i väster ligger en över en kilometer lång och över hundra meter bred pir som skyddar hela den inre hamnen, inklusive den kungliga segelklubben. Den inre hamnen kallas för Port de Palma.
 
Nu kryssar vi vidare mot Valencia :)

December

December är här :) nu har första advent passerat och jag är inne på min fjärde praktikvecka, mer än hälften gjort... vad tiden går.... Sitter på bussen hem nu och den här veckan är Wilmer hos oss, han åkte med en klasskompis hem, så jag hämtar han där :)