Modern family



Äntligen, äntligen, äntligen är det premiär för Modern Family i TV4! Helt klart den bästa komediserien som USA bjudit på sedan Arrested Development. Ja, faktiskt bättre än How I Met Your Mother, även om det är elakt att jämföra dom.  

Det är nämligen som två separata humorspår. HIMYM är klassisk burkskrattskomedi (inget ont i det, älskar’t) medan Modern Family kör den numera så populära fejkdokumentärstilen. Och där HIMYM har Barney (Neil Patrick Harris), där har MF Phil (Ty Burrell).
Ack, Phil. Den moderne fadern. Som tror att han är hipp när ordet inte ens används längre. Som gråter som ett barn när han kanske missat chansen att få en iPad. Som känns som ungefär 90 procent av mina manliga vänner på Twitter. Givetvis Facebookar han också.

Phil ger det där lilla extra som gör att serien blir så fruktansvärt, plågsamt rolig. Men alla rollfigurer gör sitt till. Från “Al Bundy” ner till minsta unge.  


Så här läser jag om serien som börjar ikväll på Tv4. Det sägs att den ska vara bättre än How I met your mother, o det är ju en favvo för mig. Den ska jag bänka mig framför, om jag lyckas hålla mina blå öppna...
...äntligen fredag!

1 jag:

skriven

Nja... si sådär... men den kanske blir bättre efter några avsnitt.... How I met your mother är bättre!!

Kommentera här: