Lp skivor och singlar

Jag har kvar min Lp samling och singelsamling :) När man fick ihop pengar till en skiva,
då lyssnade man på den jämt, A-sidan och B-sidan, dammade rent när man satt dit
skivnålen... plöjde igenom låttexterna. Nu finns musik i överflöd, men då värdesatte
man verkligen det man köpte, vilken känsla.

Jag är osäker på vilken min första singel var, men här är tre kandidater och jag lägger
dem i ordning vilket jag tror

1982
1983
1983
... vilken salig blandning...

Min första Lp skiva vet jag



Min mest spelade



Spelning
jag varit på (i Roslagskolan)



Han var jag kär i



Vackraste
tjej på omslag



Bästa duo



Mest önskade

...vad jag blev besviken när jag öppnade paketet, mamma o pappa
hade försökt fått tag i lp:n men den var slut överallt... därför fick jag
denna maxisingel. Hörde i ett program med BonJovi att denna bild inte
skulle vara på omslaget, det finns bara några, så jag är en av dem som
har den, kanske värd mycket... vet ej om det är sant :question:


Never heard of her again



En salig blandning av allt :) Men nostalgisk, det blir man...





Kommentera här: