Lösgodis... nja


Snacka om seg råtta.

När en kvinnlig kund skulle köpa godis på Willys i Häggvik fick hon en smärre chock.

– Det är ju helt vidrigt. Tänk om några barn har varit där och plockat godis innan jag såg den, säger hon.

När hon stod med påsen i högsta hugg fick hon syn på en ovanlig klump i en av lådorna.

– Jag trodde att det var en stor seg råtta och böjde mig fram för att titta på den. Då insåg jag att den var riktig, säger hon.

Den förfärade kvinnan kallade på personal.

– De slängde den på en gång, men ändå. Det är ju helt vidrigt. Tänk om några barn har varit där och plockat godis innan jag såg den, säger hon.

Butikschefen Janne Hjerpe är både arg och besviken.

– Äckligt är ju bara förnamnet. Vi hade en tjej som var här och fyllde på godis i morse. Hon skulle ha sett något. Och det är ju lock på. Det är knappast så att en mus öppnar locket och tar sig in. Någon måste ha jävlats med oss och lagt den där, säger han till Aftonbladet.

Han ska nu sätta sig och gå igenom butikens övervakningskameror för att hitta en förklaring.

– Jag vet inte vilken brottsrubricering det är… Vad kan det vara? Skadegörelse, uppsåt, sabotage eller brott mot livsmedelshygienen. Jag ska titta igenom filmerna nu och se om vi har någon bild på den eller de som har gjort det här, säger han.

Kommentera här: