Lovely dag















Vilken kanondag vi har haft !

Det var jag, Tomas, Wilmer o vovven Ellie som var ut på sjön. De stora barnen var och är med kompisar
(o deras föräldrar) under midsommar. Vi åkte ut med båten ca kl 11 och åkte bara rakt ut genom viken.
Vi lade till vid en ö som heter Oxnäset, som visade sig vara ett naturreservat. Härligt att bara vara vid
klippor. Vi fikade och åt lunch där och var kvar en lång stund, sen drog vi vidare och förbi Gräddö.
Vi vände om och hittade ett litet charmigt ställe där det var stenstrand och man kunde bada bra där.
När vi slagit oss ner där så blev det tårta, te och cider.
Vi var där en stund och när vi begav oss hemåt så var klockan vid fyra-halvfem och då blev det molnigt,
så det var rätt tajming.

Vi åt middag på balkongen och sen gick vi en prommis med hund och Wilmer, han ville cykla. Konstig
känsla, kändes som det bara var vi ute o att alla andra är borta... men vilken härlig dag i lugn o ro.
Nu är jag helt slut, sjön suger... känns som det gungar när jag sitter här.
Strax ska jag sätta mig på balkongen, men det blir en tidig kväll känns det som, i morrn drar vi vidare
till Grisslehamn och Singö, fast denna gång med bil!



Hoppas ni alla har haft en bra midsommarafton, min har varit underbar och härlig, mer än nöjd :)

Kommentera här: