37 timmars

37 timmar har jag varit hemifrån...

Men det var värt varenda timme. Vi har haft så trevligt under vår utbildning i Nybro.
Det gick bra att bila ner, det regnade på nervägen, men sken upp när vi var framme.
Vi träffades vid Stora hotellet i Nybro för lunch och sen gick vi vidare till Kährs, där vi
fick en 3-timmars fabriksvisning... men vad intressant det var.
Vi fick se från grunden när ekstockarna bearbetades till det färdigpackade ekgolven.
Nu fick man se en helhet och vet vad man pratar om.
Sen blev det lite Kährs fakta och fika innan vi åkte till hotellet i Kalmar där vi skulle
bo över natten. Det hette Hotell Packhuset... o det kan jag verkligen rekomendera,
SÅÅ bra, fint, mysigt, gemytligt och utsikten över vattnet till Ölandsbron. I LIKE!
Vi fick nyckel och gjorde iordning oss för att bussen skulle hämta oss 18,15, vi blev
bjudna på dricka i baren och jag hann dricka 2 chili mandarin.

När väl bussen kom så blev det färd mot Nybro igen... :P  men det visade sig att vi
skulle till hyttsill i Pukeberg (Nybro) där blev vi bjudna på buffé som bestod av bak-
potatis, salt sill, stekt fläsk o Isterband, vilken blandning, men sååå gott.
O till det cider och snaps. Vi fick välkomstdrink och de glasen fick vi behålla och sedan
gravera in i glasen vad vi ville...
Nu ska jag säga att detta även är ett glasbruk, där blås-mästaren visade glasblåsning
och vi fick oxå prova på att blåsa glas. Sen var shopen öppen och jag köpte en glas-skål.
Under tiden blev vi bjudna på underhållning och vi dansade tom fågeldansen :)
Vid elva var vi tillbaka vid hotellet och vissa drog vidare, men jag gav upp efter en
händelserik och rolig dag.

Imorse var det sååå god frullebuffé, har inte sett nåt liknande och man bara myste.
Klockan 9 började kursen igen och vi åt lunch 12, sen dags att åka hem. Men när vi ändå
var i Kalmar, så var vi tvugna att åka över Ölandsbron, så idag har jag oxå varit på Öland!

Nu är jag hemma igen, jag ska kolla idol, så jag tänker lägga in massor av bilder i morrn,
promise! Här kommer två:




Trevlig kväll!


Kommentera här: