Theos skolsegling

Jag har inte hört av Theo när han är ute på det blå. Men jag var in på skolans hemsida och här är loggen från igår:


MT10 på skärgårdsresa vecka 39, 2010


2010-09-28

I dag den 28 september 2010 är det Gustav Edemyr och Jonathan Norén (sparven) som skriver denna logg/blogg.


Vi skriver en liten kort sammanfattning om dagen.
Vi åt frukost klockan åtta det blev ny bakade bullar med mackor och yoghurt. Det var jättegott.


Efter frukosten så tog vi upp ankaret från den lilla viken på norra Nämdö och satte kurs mot Märsgarn.
Det var ingen torr resa, vi började att gå för motor för att kaptenen tyckte att det var för riskfyllt att
hissa segel med tanke på att det blåste runt 17m/s.
Men vi lyckades att övertala honom att hissa förseglet/focken vi seglade i ca 6knop då.
Vi kom fram till Märsgarn vid fyra tiden och alla var så glada för att dom fick träffa sina flickvänner eller
kompisar.
Sebastian var absolut gladast av oss alla. Han satt med kikare och letade efter pöket/flickvännen.

Det har som sagt varit blåsigt men fint väder. Alla mår toppen men bäst mår nog Sebastian.

Nu i skrivandets stund så springer alla runt på bryggan och jagar en grävling.


Dagens låt: Sommaren är kort – Tomas Ledin
Dagens citat: *censur* Vad det blåser.
Dagens klantigaste: Theodor Viklund (han slog i ryggen när han gick upp i trappan och halkade på däck lite senare)
men han mår prima.


1 Ida:

skriven

Pingeling!!

Fick faktiskt ett sms från Majken ikväll!!! Dom hade det bra, höll på med nattnavigering, hon hade styrt båten och skulle ha nattvakt inatt - det var allt som stod......

Nu ska jag måla taket ett varv till.... Imorgon åker tapeterna upp, sen är det bara att vänta in nya soffan:))

2 tessan:

skriven

Ja, jag tror de trivs. Så klart min son blev gårdagens klantigaste :) Nu ska jag krypa ner i min varma säng, hoppas de inte fryser... blev osäker om Theo fick tillräckligt varma kläder, men det tror jag och han fryser inte i första stund, men ute på havet det blå, så.... Spännande med v-rummet :)

Kommentera här: