EttEttTvå

Filippa o Kompis var ut m Ellie innan de skulle sova, klockan var då 01:25 när hon ringer
o säger att det sprutar vatten ute på gatan o säger att jag ska ringa nån, vart ringer
man mitt i natten? Jag ringde 112 och förklarade för tjejen där vad som hände o sa att
jag inte visste vart jag skulle ringa, men hon kontaktade räddningstjänsten, så på nåt
sätt skulle de eller nån från kommunen/vatten jour komma.

Jag såg detta från mitt köksfönster och det verkligen sprutade upp som en fontän och
forsade gatan ner mot Markuskyrkan. Efter en timme forsade det fortfarande, men då
såg jag att de hade kommit dit. Undra hur hal vägen där är idag?
Tur att ingen gick där när brunnlocket for upp... o jag som gick förbi där när jag gick hem :P

Det var ju läck på den ledningen tidigare i veckan fast då rann det åt andra hållet.


Kommentera här: