Min förstfödde

Tänkte jag skulle presentera mina barn och då börjar med min förstfödde: Theodore

Jag var 22 år när jag födde honom. Han var beräknad till 27 juli och gissa när han ville ut?
jo, den dagen. Jag fick värkar vid 7 på morgonen och vi fick skjuts till Danderyd av mamma
och pappa i deras röda golf, för Tomas hade inget körkort. 
Innan vi åkte så skulle de käka lunch hos oss, då bodde vi i en tvåa i vigelsjö. 
Pappa hade med sig sin korvmaskin o gissa vad jag mådde illa av lukten från den, jag hade
ju så onda värkar och så fort en värk är som värst, så toppas luktsinnet extra.

Väl inne på BB så fick vi stanna kvar. Den bedövning jag fick var sterila kvaddlar och de
gjorde mer ont än värkarna, som tusen getingstick på en gång och inte hjälpte de heller.

Han föddes kl 19:47, vilken pärs, jag fick åka rullstol upp till avdelningen från BB, jag kunde
inte gå. Han kom ut med ena handen vid örat (som Jerry Williams) så det blev till att sy.
Han vägde 3700 och var 51 lång

Vi låg kvar 5 dagar tror jag och vi hade eget rum. Det var sommaren 1994 och ni som kommer
ihåg vet hur varm den sommaren var :P 
27 juli var den varmaste dagen den sommarn, det var en onsdag.

Den dagen min mamma hämtade oss vid BB så glömde vi en väska kvar när hon backade med
bilen och just i den väskan låg vår videokamera som vi hade filmat med, videokameran blev
kraschad, men vi lyckades rädda bandet!

Hemma i staden låg den stora Prippsbåten som det var tv sändning ifrån, så när våra vänner
o familj var nere i parken bland öltält, var min pappa en stolt morfar som gick o visade upp fotot
taget med polaroidkameran på sitt barnbarn och han blev t.o.m bjuden på öl.
Vi såg denna tv sändning från vårt rum på BB, vi som hade tänkt vara där på riktigt.

Han döptes 15 oktober i Norrtälje kyrka o fick namnen Thomas Theodore. Gudmor är min syster.
Min pappa var det som föreslog Theodore, då var det ett jätteovanligt namn, men vi gillade det.

Det var lite av mitt minne från när jag fick min förstfödde, som fyller 17 år i sommar.
Nu går han i gymnasiet och Marina läroverket i Stocksund. Han vill bli kustbevakare. Hoppas
hans dröm slår igenom. Det är bara han själv som kan påverka det.
Hans intressen annars är innebandy, hänga med polarna, data, åka slalom eller trixa i backen och
spela gitarr. 

 

                                                                        Jag älskar dig ♥
 


1 Bästis:

skriven

Fint/kram

Kommentera här: