Det blir aldrig som man tänkt sig

... idag var en sån dag. Vi skulle ju åka o hälsa på mamma o pappa på Åland, där de har sin husvagn.
Vi skulle åka i tid för att igår var det jättemycket folk som inte kom med färjan och vi försökte boka igår
men det gick inte att boka biljetter, så vi åker i tid. Vi åkte härifrån kl 8 i morse och lyckades tom väcka
Filippa och få med henne. Vi kom fram o ställde oss i kö, det kanske stod 15 före oss. Det vällde in med
folk från busslasser och när de skulle släppa på oss som inte hade biljetter och när han frågade hur många
vi var så fanns det bara två platser på färjan kvar och vi som var fem!!! Snabbt fick vi bestämma vilka
som skulle åka och Sussie o Wilmer åkte, så vände vi hem igen... typiskt... o vi som hade fixat med mat
till alla och snabbt som attan plocka om i våra kylväskor o skicka med frulle med Wilmer.

Tomas o jag åkte till Lunda, men jag var för rastlös där, så vi åkte hemåt och tog en tur med båten och
hade mat med oss, mysigt. Men dagen blev så konstig... tre pers till hade väl funkat!!!
Nu har stor del av dagen gått och de beger sig snart hem med kvällsfärjan, jag har saknat Wilmer jätte-
mycket idag, o när de satt på färjan pratade jag med Sussi och då storgrinade han, då fattade han väl
allt och han som sett fram emot denna resa som vi skulle göra allihopa. Nu ska jag inte älta mer i det...

Nu blir det en drink i sommarvärmen :)


Spänd väntan...                                                         ... storasyster låter sin lillebror wilmer åka...





Det blev en bra dag trots allt...

Kommentera här: