Stressig eftermiddag

... Idag har jag haft kunder som väntar på ett paket golv och vi väntade o väntade... Ringer Dhl
och söker på sändningsnumret och får kopia på kvittens att någon har skrivit på, men inte hos
oss!!! Kunden måste ha sitt golv senast i morgon då han är hantverkare och ska lägga in till
en kund som det saknas lite för... o hantverkaren måste få det inlagt senast imorgon innan han
åker till Thailand några veckor. Ringer Dhl igen och får ett ärendenr som ligger på prio ett att
söka efter, men ingen lycka... Nu fick jag tag på Björkmans transport som hämtade ett paket
på Beijer i Uppsala och körde hit, frakten kostar men den ska jag försöka reklamera till Dhl,
de är ju de som lämnat golvpaketet på fel ställe!!!
... o så är det ju dag före röd dag, men Björkmans fixade det och nyss kom det en Erik och
nu står golvet i min hall. Jag har pratat med kunden och imorgon åker jag med paketet till
Furusund och de möter mig där för de bor på Yxlan. Sussie o jag ska ändå vidare till Wira bruk
i morgon, så det blir en liten omväg, men service till kunderna och de får det inlagt till sin kund och
kan sen åka o njuta i Thailand, puh... plus att man har några kunder till som står o rycker i en o vill
ha hjälp... och när kunden beställde golvpaket för en vecka sen, så berättade hon att det var väldigt
viktigt att det kom idag, pga deras resa. Tur nog så hanterar de detta på ett trevligt sätt, för det
finns ju kunder o så finns det kunder som lever rövare om nåt går fel...
 
Men nu ska jag njuta hela kvällen i lugn o ro, snart till soffan!
 
 
 

Kommentera här: