Medicinsk sekreterare

Idag var jag till Nordrona för en intervju o info om utbildningen jag sökt till. Vi träffades kl 12 och då började vi med att få all info om utbildningen. Det är stor efterfrågan på medicinsk sekreterare och man måste ha den utbildningen för att få jobb. Den är 4 terminer lång och det är mycket LIA (Lärande i arbetslivet).
2:a terminen är det 10 veckors praktik, likaså  3:e terminen är det 10 veckors praktik och sista terminen är det 7 veckors praktik.
 
Sedan fick vi en uppgift att göra på datorn, information om oss själva, yrkeserfarenhet och varför vi sökt denna utbildning. En stor merit för mig är att jag skriver snabbt och kan fingersättningen på tangentbordet, jag var den enda av oss 9 som var där idag som kunde riktiga sättet med fingersättningen. De gick runt o kollade hur fort man kunde skriva, för jag kan ju skriva snabbt utan att titta på tangenterna :) tummen upp på den !
 
Sist så var vi på intervju och jag blev intervjuad av läraren och det gick bra o jag hade de rätta betygen för att komma in och samtalet gick bra. Men man ska inte ropa hej... vi får svar nästa vecka. Det är 32 som får plats och det är ca 150 sökningar, men alla har inte behörig, så det var kul att få komma på intervju. Vet inte hur många de intervjuat, men vi var en liten trevlig grupp på 9 st. Det kändes så kul, något nytt :) Alla var trevliga att prata med fast vi inte känner varandra. Det var jag o en till tjej som kommer från Norrtälje, sen var det lite olika.
Åldern var blandad, jag var inte äldst, ett tag innan trodde jag ju det, men så var inte fallet.
 
Först fick vi info om Campus Roslagen :) roligt att höra om campusområdet.
1 britta:

skriven

Hej, hoppas du kom in på utbildningen! Har sökt och ska på tester på fredag, var fick du för tester? Tror det är ngn datatest i Nyköping? Nervös..
Med vänlig hälsning Britta

Svar: Hej :) Vi hade först info om utbildningen och yrket. Ett jätteroligt jobb enligt läraren och chefen över de medicinska sekreterarna här i kommunen. Sen var det ett skriftligt test som de benämde som uppsats, för att se hur vi skrev och jag kan ju som tur är den rätta fingersättningen på tangentbordet. Sedan var det en intervju med läraren och min intervju gick bra, men vi har inte fått svar än, men ska bli den här veckan. Verkar jättekul. Hoppas det går bra för dig :)
theresen

Kommentera här: