Spökvandring

Vilken skön dag jag har haft. Började dagen med att cykla till frissan i det varma vädret.
Sen möta upp Veronika och åka mot stan där vi hade bokat spökvandring, jag fick i 40
års present att göra något och valet föll på spökvandring i Gamla Stan. När hon fyllde
40 fick hon i present av mig att jag skulle bjuda henne på middag när vi skulle göra vår
grej. Efter ett år fick vi till ett datum. Vi gick först i lite affärer o ögonshoppade, sen gick
vi till Fridays och åt, det fanns inga bord ute så vi valde bord inne, men det var som ute
ändå, för de hade öppnat upp så vi satt brevid uteborden och hade utsikt över Kungsan
och de vackara körsbärsträden som blommade så vackert. När vi hade ätit klart så mötte
vi upp Veronikas Sassa och gick o fotade de fina träden. Vilket blomhav och stort hav av
människor som ville fota, det är helt klart värt ett besök :)
 
Vi gick mot Järntorget genom Gamla Stan, där vandringen skulle börja 18:30. Vi var en
liten grupp som gick idag, men det var skönt. Spännande historier om blodbad, pest,
bödlar, spöken o poltergeist.... häftigast var nog när vi var ner i Tyska kyrkans källare
och där skrämde hon oss rejält :) varför, varför ?
 
 
Vi avslutade med en god te som vi tog med oss på bussen hem. Tack för en härlig dag min vän ♥
 

Kommentera här: