Karlskrona

Tidigt igår morse flög syrran o jag till Karlskrona där vi skulle närvara på Theodores GMU-avslutning. När vi kommit in till centrum så gick vi och utforskade staden lite, tog mycket foton. Solen visade sig från sin bästa sida. Vi åt en lunch och sedan var det dags att gå mot Amiralitetskyrkan Ulrica Pia, där det var dags för ceremoni kl 13. Det var en underbart fin kyrka och Marinkåren spelade, det var så pampigt, går inte förstå om man inte var på plats...
De premierade några rekryter och Theodore blev vald till Bästa Rekryt i hans pluton och han fick en fin bok och en medalj :) Jag är en mycket stolt mamma :) hans befäl sa att det inte hade varit ett svårt val... Han blev överraskad men jätteglad :)
När det var klart i kyrkan var det samling på gården och fototime. Efter det fick vi se vapen o diverse och fick oss en rundtur o se de stora båtarna :)
Sedan fick vi tårta o te/kaffe och fick sätta oss och kolla på bildspel o fick berättat av Rekryt Bondesson hur deras övningar och vardag såg ut. Sen var det samling på gården och Rekryterna fick permission för att umgås med sina anhöriga. Vi gick och åt med Theodore, men sen var det dags för syrran o mig att ta flygbussen till Ronneby flygplats. 
Vilken dag vi hade, så intressant och som sagt är jag riktigt stolt över min stora son ❤️
 
 
Idag har de djungelmuck med befälen och de ska få middag på restaurang Nivå. Imorgon flyger de hem, sen till Berga för att fortsätta, nu har de blivit anställda :)
 
Det kommer ett långt fotoinlägg senare, nu kallar plikten, sitter på bussen o fixar med det här inlägget.
Ha en fin dag!
 

Kommentera här: