Snökul

Det snöar idag 😄
 
 
 
1 Sara:

skriven

Hej! Jag hittade hit när jag googlade på "medicinsk sekreterare":). Är det det du läser till? Jag funderar på att söka den utbildningen och försöker samla så mycket information jag kan. Är du är nöjd med utbildningen och det du har sett av yrket?
Mvh. Sara

Svar: Hej Sara :) Jag ångrar mig inte en sekund att jag sökte denna utbildning. Vi har denna termin kvar sedan är vi klara men jag har redan fått jobb, på en av mina tidigare praktikplatser på psykiatrin... Jag är nöjd med utbildningen och vi har lärt oss så mycket, så många ord och allmänt om anatomin. Perfekt jobb om man vill jobba administrativt och inte som typ sjuksköterska men ändå i vården. Mycket spännande och tycker man om att skriva så är det kanon. Ett spännande jobb men många olika arbetsuppgifter beroende på var man jobbar någonstans. Min senaste praktik (vi har mycket praktik, 10 veckor andra terminien, 10 veckor tredje terminen och 5 veckor denna sista termin. De veckor vi haft 10 så har det oftast blivit uppdelat på 5 veckor på olika platser) men den senaste som sagt var på SÖS Akuten och där skrev man bara, lite post o div men ingen kassa. Där jag fått jobb är det både skriva, posthantering, svara telefon, kassa och vara behjälplig med det mesta. Nu har vi mycket tentor o grupparbete o ett stort examensarbete, så allt kommer samtidigt men det är bara att kämpa på, nu är vi nära :)Hoppas du söker in, rekommenderar verkligen. Vi går på Frans Shartaus yrkesutbildning i Norrtälje, filial till skolan i Stockholm. Hela klassen trivs med sitt val. Vi är 32 personer i klassen och 36 år är medelåldern, jag är 42 och har många som är äldre i min klass, trodde jag skulle vara äldst... Kul med blandade åldrar, det märker man av ute på arbetsplatserna också. Jag har haft prakti på Vårdcentral, Psykmottagning, Akuten SÖS, N-e Sjukhus och ska ha 5 veckor från mitten av april, hoppas komma till röntgen eller gyn då. Vi får se. Fråga mer om det är något du undrar över :) Lycka till !
theresen

Kommentera här: